Strona 1 z 1

Rzuca silnikiem, cięzko pali na zimnym 3.0 TDI 233KM

: 17 maja 2018, 00:20
autor: kordi159
Witam,
mam problem z audi, a mianowicie chodzi o nie równą prace silnika i ciężko odpala na zimnym, ktoś moze miał podobny problem? przyczyną moze być lejące wtryski ? jeśli ktoś coś wie to proszę o pomoc.


: 17 maja 2018, 06:46
autor: mat1324
Odczytaj błędy oraz sprawdź wartości w grupach 13-14 (odpalony i rozgrzany silnik), 72-77 (obojętnie) oraz 102 i 104 (odpalony i rozgrzany silnik).

: 17 maja 2018, 15:24
autor: idymy
Kolego sprawdź czym prędzej wtryskiwacze, u mnie podobne objawy skończyły się wypaleniem tłoka a co za tym idzie zajechaniem silnika. Jak tylko pojawia się charakterystyczne cykanie wtrysków, nie równa praca to polecam od razu do nich zajrzeć zanim będzie za późno.

: 17 maja 2018, 21:18
autor: kordi159
Wrzucam logi. Tak to wygląda. Bardzo ciężko zapala na zimnym za 2-3 razem dopiero. Dymi na biało i czuć z wydechu ropę.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: 17 maja 2018, 21:22
autor: mat1324
Wtryski do wymiany i to szybko :). Miałeś podać pomiary z grup od 72 do 77 :p.

Masz DPFa?

: 17 maja 2018, 21:37
autor: kordi159
Jest DPF. Te wtryski już od dawna kulały. Nie wiem czy tlokow nie ruszyło już. Auto z rodziny, a mówi, że już dawno na biało mu przykopcało. Była też robiona mapa (chip) ok 2 lat temu

: 17 maja 2018, 22:25
autor: tomnik
mat1324 pisze:Wtryski do wymiany i to szybko
Obawiam się, że to nie wszystko...
kordi159 pisze: Nie wiem czy tlokow nie ruszyło już
To całkiem prawdopodobne. Cylinder 3 i 5.

: 17 maja 2018, 22:28
autor: kordi159
Rzuca cała budą jak zapalony. Mało drzwi nie urwią się z zawiasów jak otwarte.


: 17 maja 2018, 22:47
autor: mat1324
Nie podobają mi się pomiary z grup 102 i 104. Wygląda jakby DPF był usunięty programowo <uoee> . Chyba, że sterownik silnika trafiło i takie rzeczy się dzieją <mysli> .

: 17 maja 2018, 23:19
autor: tomnik
Wtryski do sprawdzenia + ciśnienie sprężania. Tu nie ma co dywagować.
Po tych czynnościach, należy sprawdzić jeszcze, czy sterownik nie przeprowadza regeneracji DPF, mimo, że ten jest (niby) usunięty programowo. Zwróć uwagę na pomiar temp. za katalizatorem... Taką wartość zaobserwować można jedynie w trakcje przeprowadzanej regeneracji.
Oczywiście temp. przed filtrem jest nienormalna (-51stC). Być może, to "efekt usunięcia" filtra.