Strona 1 z 1

[3.0 TDI CDYA 239 KM] niepokojący dźwięk spod maski

: 10 maja 2018, 21:13
autor: mat1324
Od pewnego czasu pod maską słyszalny jest u mnie dziwny dźwięk. Można go porównać do jęczenia <lol> . Mam pewne podejrzenie co do przyczyny, ale chciałbym, aby ktoś inny się wypowiedział. Od razu zaznaczę, że pasek, rolki, napinacz czy rozrząd nie są przyczyną.

Dźwięk występuje tylko i wyłącznie przy obrotach rzędu 900, więc jest tuż po odpaleniu, gdy obroty są przez chwilę podwyższone, a później występuje tylko i wyłącznie na prośbę kierowcy, czyli po naciśnięciu pedału gazu do danych obrotów. Im bardziej rogrzany silnik tym rzadziej dźwięk się pojawia. Dźwięk jest słyszalny u góry silnika.

Włączenie klimatyzacji czy innego obciążenia powoduje pojawienie się lub zanik dźwięku, ponieważ obroty zmieniają się, ale nie zawsze tak jest.

Na chwilę obecną więcej nie napiszę, ponieważ chcę poznać możliwe przyczyny, a jak podam swój typ, to będziemy tylko o nim pisać i przyjmiemy go jako winowajcę.

https://www.dropbox.com/s/i4r2spyj0zmmv ... C4%99k.m4a

: 10 maja 2018, 21:23
autor: quattromtm
Mialem identyczne objawy i okazalo sie ze pasek. :) Wystarczy psiknac sprejem do paskow i od razu spokoj. Po wymianie paska i napinacza cisza. Pasek dostal troche oleju i byl tlusty i sie slizgal., Mozliwe ze tez pompa wspomagania juz nie domaga.

: 10 maja 2018, 21:25
autor: bendzji
pompa wspomagania <mysli>

: 11 maja 2018, 09:50
autor: mat1324
Paski, rolki, napinacze, pompa wody zostały wymienione, a dźwięk był też wcześniej. Dźwięk jest u góry silnika, a pompa wspomagania jest na dole, więc to nie to.

[ Dodano: 2018-05-11, 09:50 ]
Dobra nikt więcej się pewnie nie wypowie, to napiszę co jeszcze zauważyłem :).

Dźwięk słyszalny jest najbardziej w okolicy zaznaczonej na poniższym zdjęciu.

Obrazek

Dodatkowo pojawił się błąd:

Kod: Zaznacz cały

001025 - Układ recyrkulacji spalin 
               P0401 - 000 - natężenie przepływu za małe - Sporadyczny
             Ramka zamrożona&#58;
                    Stan błędu&#58; 00100000
                    Priorytet błędu&#58; 2
                    Częstość błędu&#58; 1
                    Przebieg&#58; 414566 km
                    Wskaźnik czasu&#58; 0
                    Data&#58; 2018.04.29
                    Czas&#58; 10&#58;53&#58;37

             Ramka zamrożona&#58;
                    Obroty silnika&#58; 1449 /min
                    Prędkość&#58; 86.2 km/h
                    &#40;bez jednostek&#41;&#58; -12.0
                    &#40;bez jednostek&#41;&#58; 96.0
                    Dawka paliwa&#58; 10.0 mg/suw
                    Ciśnienie rzecz.&#58; 1122.0 mbar
                    Temperatura&#58; 28.8*C
Po zrobieniu testu zaworu EGR otrzymałem takie wyniki:
- EGR nieaktywny: &#8776; 530 mg/suw (wymagane 380-550 mg/suw),
- EGR aktywny: &#8776; 380 mg/suw (wymagane 140-270 mg/suw).

Co teraz powiecie?

: 11 maja 2018, 10:02
autor: januszm
masz moze robiony tuning silnika?
moze zrob logi podczas jazdy, grupa 3?
czysciles go?

ja mam u mnie tez roznice na jalowym i niskich obrotach, ale wiem ze moj jest wykodowany i mam virusa na 233KM.

: 11 maja 2018, 10:10
autor: mat1324
Nie mam żadnego chipa :).

Logi zrobię później, ponieważ nie mam przy sobie VCDSa.

Jeszcze go nie czyściłem, ponieważ wczoraj wieczorem sprawdziłem z ciekawości błędy.

Pytanie moje jest takie. Czy zacinający się zawór EGR, przy określonych obrotach, może powodować takie dźwięki?

PS. Dlatego wcześniej nie pisałem, że to może być EGR, aby nie ograniczać się tylko do niego ;p.

: 11 maja 2018, 11:43
autor: bendzji
u mnie też wartości na jałowym odbiegają , tu taki krótki log: http://vaglogi.pl/log-003_4In6Np.html

ale odgłos rzeczywiście ciekawy :)

: 11 maja 2018, 20:55
autor: mietek69
EGR nie otwiera się do końca, Ty juz masz na silniczku który nim steruje. Jeśli faktycznie coś go blokuje to może wydawać dziwne dźwięki. Pliku nie moge otworzyć (może wrzuć go na cos popularniejszego) ale kiedyś jak miełem jęczenie też słyszane najbardziej od góry to okazalo sie że padło łożysko alternatora i tarło juz obudowe.

: 11 maja 2018, 21:07
autor: mat1324
Wydaje mi się, że moduł chce, a nie może otworzyć zaworu i wydaje takie dziwne odgłosy. Dzieje się to tylko przy określonych obrotach, więc może rozwiążę oba problemy za jednym razem.

Otwórz link w innej przeglądarce, ponieważ na pewno działa. Dropbox jest dość popularny :p.

: 11 maja 2018, 21:41
autor: januszm
probowales odlaczyc wtyczke od egr i czy wtedy tez sa te odglosy?

: 12 maja 2018, 14:25
autor: mat1324
Jutro będę próbował :).

[ Dodano: 2018-05-12, 14:25 ]
Odłączenie wtyczki nic nie zmienia, a błąd się ponownie nie pojawił, więc EGR odpuszczam.

Dzisiaj trochę posłuchałem i najbardziej słychać to jęczenie w miejscu, które zaznaczyłem poniżej.

Obrazek

Na postoju natomiast słyszać odgłos rolki w tym miejscu, ale wszystkie są wymienione, a zdarzało się to wcześniej. Dziwne jest to, że odgłos pojawia się tylko przy obrotach ok. 900 <mysli>.

: 13 maja 2018, 20:36
autor: mietek69
Zrzuć pasek wielorolkowy oraz pasek napedu pompy wysokiego ciśnienia i kreć rolkami, może coś wyłapiesz.

: 07 mar 2019, 01:39
autor: mat1324
Dzisiaj przez cały dzień była cisza <lol> . Podejrzany jest dla mnie napinacz paska zębatego pompy wysokiego ciśnienia.

[ Dodano: 2018-05-20, 22:23 ]
Na chwilę obecną odgłosy zniknęły, a błąd od EGR nie pojawił się ponownie.

[ Dodano: 2018-06-07, 22:02 ]
Dzisiaj dolewałem płyn do spryskiwaczy i tak sobie myślałem skąd mógł wydobywać się ten dziwny dźwięk, który był słyszalny w okolicy całego dolotu, a najbardziej przy korku wlewu oleju. Wydaje mi się, to EGR go powodował, a najbardziej było to słychać przy wlocie spalin z EGR do dolotu. Potem roznosił się po całym dolocie, który w polifcie jest metalowy, a nie plastikowy, więc było go słychać też u góry silnika. Są to moje przypuszczenia, ale dość możliwe.

[ Dodano: 2019-03-07, 01:39 ]
Okazało się, że była to dość mocno wydmuchana uszczelka pod 4 wtryskiem :p.