Strona 1 z 1

[ ASB 3.0 232 KM] Nie odpala błąd czujnika wału

: 29 kwie 2018, 15:00
autor: pyra1
Witam serdecznie mam duży problem.
Posiadam A6 C6 3.0 TDI BMK, niestety silnik uległ uszkodzeniu, została podjęta decyzja i swap na silnik o kodzie ASB z A4 B7 2007r.
Po swapie silnik kręci nie zapala, po podpięciu komputera (DELPHI/AUTOCOM) wyskakuje błąd P0341 Obwód czujnika pozycji wału rozrządu, sygnał nierealny -stały.
Silnik przełożony z całym osprzętem turbiną wtryskami itp.
Czujnik założony nowy bosch, także występuje błąd, w komputerze widać przy starcie obroty wałka rozrządu i obroty wału.
Błąd wyskakuje w przypadku podania samostartu do dolotu.
Jedyną rzeczą to ciśnienie paliwa gdzie cały czas pokazuje 0, założony nowy filtr,paliwo w przewodach jest.
Jakieś pomysły na rozwiązanie problemu ?

: 29 kwie 2018, 16:15
autor: repek92
To z pokazuję błąd czujnika wału to nie oznacza że on jest przyczyną może sygnalizować błąd dlatego że silnik kręci a nie odpala

: 30 kwie 2018, 14:56
autor: pyra1
Jakieś sugestie co może być przyczyna nie odpalania?

: 05 maja 2018, 15:28
autor: carlos777
Sterownik silnika też założyłeś od ASB czy zostawiłeś stary?

: 06 maja 2018, 11:24
autor: pyra1
Przełożyłem pompę wysokiego ciśnienia i listwy CR z mojego pokazuje już ciśnienie ponad 300 bar, nadal nie odpala.
Sterownik jest z BMK udało mi się podpytać firmy które robią takie przekładki wszyscy stwierdzili że na sterowniku z BMK powinien działać bez problemu.
Zastawiałem się nad błędem czujnika wału, ale niby to normalne gdy auto długo kręci i nie odpala, to wyskoczy.

: 06 maja 2018, 11:37
autor: repek92
Wujek miał tak po przekładce silnika ale w innym aucie i jeździł pół roku po mechanikach i okazał się wtrysk sterujący zły i nie odpalił

: 06 maja 2018, 13:05
autor: carlos777
Trzeba porównać na schematach czy oba silniki mają ten sam typ G28 i czy są tak samo podłączone do ECU.

: 06 maja 2018, 13:35
autor: pyra1
Według nr katalogowych czujniki są te same przy BMK i ASB.

: 06 maja 2018, 16:34
autor: carlos777
Silniki ASB były montowane dopiero od 2007 roku.
Silniki BMK i ASB miały inną instalację czujnika G28 dla skrzyni manual i automat.
Przyjrzałbym się także bliżej konstrukcji koła zamachowego.
zwłaszcza jeśli trzy gwiazdki opisują to jako:
"sukcesywnie od marca 2006, przy wymianie skrzyni biegów zwracać uwagę na wersję blachy zabieraka"
Pewnie są jakieś różnice miedzy tymi motorami.

: 06 maja 2018, 17:09
autor: pyra1
Ten ASB jest własnie z 2007r.
Silnik ASB jest też od tiptronica.
Koło zamachowe numer się zmienił ale pytałem w ASO audi, stwierdzili że ono jest takie samo po prostu ostatnia litera się zmieniła, dlaczego nie byli mi w stanie odpowiedzieć, ale pytałem kogoś kto przekładał już taki silnik i ta osoba przekładała koło z BMK i wszystko działało.

: 06 maja 2018, 17:20
autor: carlos777
Zamień pin 2 z 3 w czujniku położenia wału, jeśli nie pomoże to trzeba się przyjrzeć rozrządowi i porównać koła zamachowe z obu silników.
Rozumiem że instalacja od czujnika G28 do ECU silnika sprawdzona pod kątem zwarcia lub pęknięcia przewodu ?