Strona 1 z 4

2.0tdi 140KM BRE szarpanie silnika

: 11 mar 2018, 18:07
autor: avancik
Witam .Mam problem z moim nieszczęsnym BRE otórz silnik szarpie na biegu jałowym .Objawia się to dużym szarpaniem jakby przestawał pracowac na jeden gar.Czasem podczas jazdy około 1800 obrotów też czuć delikatne poszarpywanie.Z tego ca zauważyłem to w zimie przy niskich temperaturach ten objaw prawie nie występował,jedynie słychać było że nie pracuje idealnie równo.EGR nowy bo się posypał,turbo zregenerowane ,wtryski regenerowane przez poprzedniego właściciela zrobione 4000km .Dolegliwość występowała już u poprzedniego właściciela który jezdził tak 1,5 roku włożył ponad 5000zł i się poddał.Na forach nie znalazłem nic konkretnego.Dodam ze logi wtrysków są OK.Wygładał na problem 4 wtrysku kdyz miał duża korektę ale po zamianie miejsc poprawki wychodzą max -2/2.Jedynie na jednym wtryskiwaczu czas reakcji jest od 90-100,Jednakże po zmianie wtryskiwacz na inny używany podobno sprawdzony czas reakcji jest 128 i wtedy przy równym gazie około 2200obrotów przerywa.Więc wróciłemdo wtrysku który był z (kompletu)jest dobrze opócz tego szarpania.Może ktoś coś pomoże poniewaz gdy juz ktoś sobie poradzi olewa forum i nic nie odpisuje dla potrzebujących pomocy :(

: 11 mar 2018, 19:55
autor: imm3
Sprawdzałeś kąt synchronizacji rozrządu?

: 11 mar 2018, 22:21
autor: avancik
Jeszcze nie ale czemu wystepuje to okresowo raz jest batdziej raz slabiej odczuwalne ,i czemu zima praktycznie bylo znikome.??

: 12 mar 2018, 06:55
autor: imm3
U mnie drgania występowały na wolnych obrotach nie zależnie czy ciepły czy zimny.

: 16 mar 2018, 12:09
autor: avancik
sprawdziłem dziś u kolegi korekty są identyczne w tych samych zakresach.Czasy reakcji u niego od -29 do -42
u mnie os -51do-79 .Też już nie wiem .Może sterownik?

[ Dodano: 2018-03-13, 22:49 ]
Dziś przy wyższej temperaturze zauważyłem że jak zaczyna przerywać to aż tak jakbym zgasił go na ułamek sekundy i zaczyna wtedy dymić.obrotomierz gwałtownie leci od 900 do 600 i tak pare razy

[ Dodano: 2018-03-15, 01:08 ]
Kontynuuje mój żmudny monolog...
Więc dziś dokonałem czyszczenia wtryskiwaczy preparatem LiquiMolly .
Po spięciu ustrojstwa i zasileniu silnika tylko preparatem,silnik zaczął równo pracować.Pojemnik był wysoko ustawiony na podszybiu,i teraz moje pytanie czy praca poprawiła się ze względu na lepsze paliwo czy może pompa tandemowa niedomaga przez co na wolnych obrotach jest za mało paliwa w pompo i przypowietrza objawiając się szarpaniem??

[ Dodano: 2018-03-16, 12:09 ]
Pompa wymieniona.Nadal to samo :( brak mi już pomysłów .Podczas szarpania z dipów nic nie można wywnioskować :(

: 16 mar 2018, 18:15
autor: Flex 78
"Po spięciu ustrojstwa i zasileniu silnika tylko preparatem,silnik zaczął równo pracować.Pojemnik był wysoko ustawiony na podszybiu,i teraz moje pytanie czy praca poprawiła się ze względu na lepsze paliwo czy może pompa tandemowa niedomaga przez co na wolnych obrotach jest za mało paliwa w pompo i przypowietrza objawiając się szarpaniem?? "

Skoro po wypięciu filtra paliwa i czynności czyszczenia śtodkiem liquimolly silnik nie drgał to może problem leży w powrocie paliwa do baku? Może ten zaworek w filtrze powietrza ma z tym związek, może jest nieszczelny lub zje...ny? Też z tym walczę, co prawda drgania nieregularne są w małym stopniu ale denerwuje to podczas postoju.

: 17 mar 2018, 23:29
autor: pilkozak
ja też z tym walczyłem. po osiągnięciu 90*C na jałowym silnik zachowywał się tak jakby od czasu do czasu ktoś go "kopnął" a wszystko to było nieregularne w czasie - myślę sobie kąt synchronizacji. zacząłem "bawić" się wałkiem ale wydechowym (lewym) różnica diametralna na plus :> choć spalanie trochę wzrosło

: 19 mar 2018, 11:00
autor: avancik
Zasiliłem w sobotę znowu go ale z bańki.No i du..p.. drgania są.aczkolwiek przy takiej temperaturze czyli minusowej jest dużo lepiej czyżby gestrze paliwo i sie pompo doszczelnia.

: 19 mar 2018, 20:04
autor: Flex 78
A jak jest przy obecnych temperaturach zewnętrznych (-5, -10 stopmi) CZy drgania są większe do czasu jak silnik osiągnie temperaturę roboczą?.

: 19 mar 2018, 23:37
autor: avancik
przy niskich temp jest ideał ale silnik ma 950 obrotów jak spadnie do 920 zaczyna szarpać.








a

[ Dodano: 2018-03-19, 23:36 ]
A teraz nowość!!! Wczoraj zakupiłem wtryskiwacze po przebiegu 175000km, widziałem jak motor chodził gdy były nie zdemontowane.Pomiar dipów korekty 0,0, -0,2,0,0 i -0,4 czasy otwarcia -29,-33,-7,-25.
Już myślałem że bedzie ok do rozgrzania chodził równiutko jak pszczółka.Jednakże moja radość nie trwała długo po osiągnięciu temp pracy zaczyna się to samo ,dipy w normie , i teraz już jestem głupi
stawiałem jeszcze na pompki :(
tylko co jeszcze zauważyłem.nie szarpie kont wałka 0d +5 do +3 jak się rozgrzewa i kont dochodzi do 0
to zaczyna poszarpywać

[ Dodano: 2018-03-19, 23:37 ]
Dodam że dipy już w moim silniku

: 20 mar 2018, 16:35
autor: Flex 78
Zagadkowe te silniki, cholera wie co im dolega po rozgrzaniu. MOże powietrze w paliwie, może jakiś czujnik temperatury.... Ciekawe czy osoby, które mają zaślepiony EGR mają takie problemy.
Kiedyś rozmawiałem z jednym gościem, który mówił że przestawił o 1 - 2 mm wałek wydechowy (nie wiem czy opóźnił czy przyspieszył suw wydechu) i w ten sposób jego silnik zaczął lepiej pracować i przestał skakać. Pytanie czy nic się nie stanie jak się zrobi taką operację.

: 20 mar 2018, 17:43
autor: wojciech007
Flex 78 pisze:Ciekawe czy osoby, które mają zaślepiony EGR mają takie problemy.
Ja mam u siebie zaślepiony EGR, tzn. zaślepka z otworem 6mm i też mam drgania.

: 20 mar 2018, 23:33
autor: imm3
Do usunięcia

: 21 mar 2018, 09:04
autor: wojciech007
To jest prawda. Wałki między sobą powinny być ustawione na znakach.
Jeśli chodzi o problem szarpnięć, to uważam, że gorsze od takich "kopnięć" na biegu jałowym jest szarpanie w zakresie 1200-1800 obr/min oraz drgania całego samochodu na biegu jałowym.

: 21 mar 2018, 16:54
autor: juniorexx
avancik pisze: tylko co jeszcze zauważyłem.nie szarpie kont wałka 0d +5 do +3 jak się rozgrzewa i kont dochodzi do 0
to zaczyna poszarpywać
Kolego avancik nie widziałem jeszcze sytuacji, w której podczas rozgrzewania zmienia się kąt synchronizacji w silniku BRE. W mapach paliwa owszem ale nie zmienia się podczas podglądania odczytów z czujników ponieważ nic go mechanicznie nie przestawia.
Coś mi się wydaje, że spoglądasz na zły kanał w blokach pomiarowych lub używasz jakiegoś niezidentyfikowanego skanera diagnostycznego.
Przypominam: kanał 004, okno nr 4, kąt powinien wynosić od -3* do +3* a najlepiej 0*, użyj do tego VCDS.
Podaj nam wartość kąta synchronizacji bo coś mi się wydaje, że tu tkwi problem.
W silnikach 2.0 TDI 16V PD rozjechana synchronizacja wałków rozrządu powodować będzie szarpanie, dymienie i inne cuda dopóki nie zostanie porządnie ustawiona.
Jeśli tego nie zrobisz to władujesz (niepotrzebnie) w silnik jeszcze kilka tysięcy złotych, wymienisz cały osprzęt silnika i niczego to nie zmieni.