[ BMK 3.0 224 KM] Wysokie spalanie w trasie
: 05 mar 2018, 11:32
Panowie i Panie,
Borykam się z problemem wysokiego spalania na autostradzie. Chyba, że jestem przewrażliwiony to mnie wyprowadźcie z błędu. W mieście wychodzi średnio 12 l, chociaż bywa i 16 w korkach, ale to mnie nie dziwi. Natomiast problemem moim jest autostrada. Wczoraj machnąłem 400 km, tempomat zapięty na 140 km/h - spalanie 11 l. Przy 120 km/h - 8-9 litrów. Błędów w silniku nie ma. Termostat nowy. Wtryski wymienione 2 lata temu na nowe boscha. Gdzie szukać przyczyny? Sonda? Przepływka? W których blokach mogę je sprawdzić?
Kiedyś miałem audi s4 i tam były 2 czujniki temperatury płynu. Jeden dawał sygnał na zegary, a drugi do komputera. Ten drugi się uwalił i silnik wariował, a na zegarach pokazywało 90 st.
Może w a6 jest tak samo? I czujnik pokazuje niedogrzanie silnika przez co zwiększa dawkę paliwa, a na zegarach pokazuje 90 st.?
Za wszelkie sugestie będę bardzo wdzięczny
Borykam się z problemem wysokiego spalania na autostradzie. Chyba, że jestem przewrażliwiony to mnie wyprowadźcie z błędu. W mieście wychodzi średnio 12 l, chociaż bywa i 16 w korkach, ale to mnie nie dziwi. Natomiast problemem moim jest autostrada. Wczoraj machnąłem 400 km, tempomat zapięty na 140 km/h - spalanie 11 l. Przy 120 km/h - 8-9 litrów. Błędów w silniku nie ma. Termostat nowy. Wtryski wymienione 2 lata temu na nowe boscha. Gdzie szukać przyczyny? Sonda? Przepływka? W których blokach mogę je sprawdzić?
Kiedyś miałem audi s4 i tam były 2 czujniki temperatury płynu. Jeden dawał sygnał na zegary, a drugi do komputera. Ten drugi się uwalił i silnik wariował, a na zegarach pokazywało 90 st.
Może w a6 jest tak samo? I czujnik pokazuje niedogrzanie silnika przez co zwiększa dawkę paliwa, a na zegarach pokazuje 90 st.?
Za wszelkie sugestie będę bardzo wdzięczny