Witam. Mam dosyć nietypowe pytanie, czy jest możliwe, że po wymianie podkładek pod wtryskami, wtryski zaczęły głośniej pracować? ( sluchać takie takie stuki podobne do klekoczacych zaworów.) Przed wymianą tego nie było, również z lewej strony gdzie nie były podkładki wymieniane jest dużo "ciszej" może mechanik coś źle zrobił?
Po wymianie podkładek sączy mi tez olej z tego dekielka, może wiecie jak on się nazywa, bo ponoć trzeba go wymienić i nie dokupi do niego uszczelki.
Pozdrawiam
: 30 gru 2017, 14:58
autor: mat1324
Możliwe, że za mocno dokręcił wtryski i podkładki zostały zgniecione. Teoretycznie te dekielki/pokrywki są jednorazowe, ale gdy zostaną dokładnie oczyszczone wraz z rowkiem w pokrywie, to nie powinno cieknąć. Oczywiście trzeba sprawdzić czy guma nie jest twarda, ponieważ musi być miękka. Może mechanik za mocno je dociągnął. Wątpię, aby robił to kluczem dynamometrycznym .
: 31 gru 2017, 10:13
autor: LeszekSz
Może ktoś z was wymieniał wtryski i może wie z jaką siłą trzeba je dokrecic kluczem dunanometrycznym i napisać trochę więcej jak się za to zabrać, ponieważ i z drugiej strony prawdopodobnie przepaliła mi się podkładka bo syczy i śmierdzi spalinami i myślę sie tym razem sam za to zabrać
: 31 gru 2017, 12:59
autor: mat1324
Masz instrukcje wymiany wtrysków < link >. Wszystko jest tam dokładnie opisane. Ogólnie wtryski muszą wrócić na te same miejsca, z których zostały wyciągnięte. Trzeba pilnować momentu dokręcania, aby ich nie przeciągnąć. Osłona wtryskiwacza musi być dokładnie oczyszczona wraz miejscem gdzie przylega do pokrywy zaworów, aby potem nie sączył się olej. Oczywiście warto zaślepić wszystkie otwory od przewodów czy wtrysków, aby nie dostał się tam żaden brud, ponieważ w tym przypadku czystość to podstawa. Warto też pilnować nakrętek, ponieważ jak wpadną do głowicy, to nie będzie wesoło. Z mechanikiem do klucza doczepiliśmy magnes neodymowy, który bez problemu utrzymywał wszystkie nakrętki na raz . Oprócz miedzianej podkładki należy wymienić jeszcze dwa oringi (jeden na powrocie i drugi na środku wtrysku). Wtrysk, który ma przedmuch najczęściej trudniej wychodzi, więc warto zaopatrzyć się w ściągacz bezwładnościowy albo chociaż go zrobić na szybko. Mojemu mechanikowi zajęło to niecałe 10 minut i był gotowy .
: 31 gru 2017, 18:55
autor: LeszekSz
Wielkie dzięki za pomoc, po świętach biorę się za wymianę, mam nadzieje, że nic nie popsuje 😀 Pozdrawiam