Otóż mam problem ze swoją Audi A6 C6 3.0TDI ASB Tiptronic+Q. Zaczęło się od dużego spalania na pełnym baku przejechałem jedynie 350km. Po podłączeniu się VCDS pokazał mi się błąd SONDY LAMBDA(za bogata mieszanka), więc po rozeznaniu się co to za błąd wymieniłem sonde na nową firmy BOSCH. W tym czasie zapchał się DPF, który po wymianie sondy wypaliłem. Byłem zmuszony do wlania nowego oleju, bo paliwo dostało się do komory silnika. Oprócz wymiany sondy przy okazji wyczyściłem przepustnice, zawór EGR, kolektory ssące z klapami i zmieniłem uszczelki w układzie dolotowym na nowe.
Byłem przeświadczony, że problem rozwiązałem, ale w tym momencie spalanie jest w granicach 18-19L/100km, nawet włączyło mi się automatyczne dopalanie DPF. Po podłączeniu VCDS'a nie ma żadnego błędu, a korekcje wtrysków załączam poniżej. Czy ktoś wie gdzie mam jeszcze szukać przyczyny? Będę wdzięczny za pomoc.
: 25 gru 2017, 22:30
autor: Letemknow
Zrób korekty grup 72-77 jakieś inne objawy dymienie falowanie obrotów nie równa praca silnika?
: 26 gru 2017, 15:04
autor: sebus_x
Letemknow, zrobiłem logi statyczne (1min) przy wyłączonej klimatyzacji na rozgrzanym silniku. Wstawiam linki:
Wtrysk nr 2, 4 i 5 są dość mocno zapieczone. Natomiast czujnik różnicy ciśnienia nie pokazuje żadnego zapełnienia filtra, a to jest podejrzane.
: 27 gru 2017, 01:34
autor: sebus_x
Co w takim wypadku? mat1324
Dymienia nie zauważyłem.
Falowanie i nierówna praca silnika występuje przez około 5sek. podczas rozruchu na zimnym silniku, ale potem wraca do normy.
[ Dodano: 2017-12-27, 01:34 ]
mat1324 pisze:Wtrysk nr 2, 4 i 5 są dość mocno zapieczone. Natomiast czujnik różnicy ciśnienia nie pokazuje żadnego zapełnienia filtra, a to jest podejrzane.
mat1324 czytałem Twoje wypowiedzi pod innymi tematami związanymi z DPF i czujnikiem G450, który wartość pokazuje wq polu 104.3.
Powiedz mi proszę co mogę zrobić z tym fantem?
Najpierw zakodować, jeżeli po gazowaniu na postoju wartość nie zmienia się to czujnik wymienić na nowy?
Wtryski oddać do czyszczenia czy dolać jakiś dodatek do paliwa?
: 27 gru 2017, 02:32
autor: mat1324
Trzeba byłoby sprawdzić czy są podpięte oba przewody do tego czujnika. W przedlifcie jeden jest podłączony przed a drugi za filtrem DPF. Ogólnie gdy jest chłodniej (poniżej 5*C), to silnik od razu po odpaleniu dziwnie pracuje, ale po kilku sekundach jest już w porządku. Jednak często utrzymuje wyższe obroty zanim się trochę nie zagrzeje.
Przeglądałem jeszcze raz te logi i zauważyłem, że ktoś kodował ostatni wtrysk, ponieważ ma zerowe korekty. Możliwe, że po tysiącu kilometrów korekty się wyrównają i wtryski 2, 4 i 5 nie będą podejrzane.
Wtryski chwilowo odpuściłbym, a zająłbym się sondą lambda, ponieważ uszkodzona powoduje spore spalanie. Są dwie możliwości: uszkodzona wiązka sondy albo kupiłeś złą sondę.
: 27 gru 2017, 18:25
autor: sebus_x
Cześć,
Jeżeli chodzi o sonde lambde to jest dobrana dobra, ma inny nr części, ale katalogowo się zgadza
Dzisiaj dobrałem się do czujnika G450. Ma dwa przewody, który tak jak wspomniałeś, że jeden jest przed DPF, a drugi za. Odpiąłem wtyczkę, wtedy wyrzuciło błąd w VCDS po czym ponownie go podłączyłem. Ponieważ wartość w MVB 104.3 była ciągle zero. Zaobserwowałem, że po uruchomieniu silnika ta wartość z 14 spada znów do 0 i tak też zostaje.
Dzisiaj dopalę DPF w trakcie jazdy włączając procedurę, a po tej czynność na nowo dodam DPF jak i czujnik G450, ponieważ mechanik, który wyczyści mi DPF na maszynie przyjmie mnie dopiero po nowym roku.
Poniżej załączam logi, które są zrobione na zimnym silniku, lecz moje pytanie brzmi czy to normalne, że wartość w MVB 104.3 spada i zostaje na 0?
Wygląda na uszkodzony czujnik G450, ale to nie tłumaczy większego spalania. Podaj numer tej sondy, ponieważ wiele razy spotkałem się z tym, że ludzie twierdzą, że dobrane są dobrze części, a jak przyjdzie co do czego to są złe.
: 27 gru 2017, 22:33
autor: sebus_x
Zamontowana była sonda o nr 059 906 262 H, a kupiłem o nr 0 281 004 148
: 27 gru 2017, 22:54
autor: mat1324
Podana przez Ciebie sonda montowana była w wersjach poliftowych . Widocznie już ktoś tam grzebał. Numer zamiennika odpowiada jednak też tej co powinna być. Podany numer Boscha to zestaw naprawczy. Dla mnie sonda nadal jest uszkodzona i spalanie nie spada.
: 28 gru 2017, 13:02
autor: Juicer
dokładnie, podany numer Boscha to zestaw naprawczy. podmień sondę bo z Twojego opisu wynika że tylko ona zdechła
: 28 gru 2017, 15:48
autor: januszm
Juicer pisze:dokładnie, podany numer Boscha to zestaw naprawczy. podmień sondę bo z Twojego opisu wynika że tylko ona zdechła
jak to zestaw naprawczy? to bez sondy czy jak, nie rozumiem..
: 28 gru 2017, 16:29
autor: mat1324
Oprócz sondy są różne opaski, łączniki itp. Może być tak, że będzie za długa, bo pasuje do wielu modeli.
: 03 sty 2018, 22:07
autor: sebus_x
Auto zaczęło pracować poprawnie po zmianie stacji benzynowej, spalanie wróciło do normy.
Słaba jakość paliwa wpłynęła na pracę wszystkich podzespołów.
Byłem na szczegółowej diagnostyce w poleconym warsztacie przez znajomego.
DPF drożny, wtryski chodzą poprawnie, nigdzie nie ma niepokojących objawów.
Dziękuję za zaangażowanie !
Pozdrawiam i wszystkiego dobrego w Nowym Roku!