Strona 1 z 2

4F BMK - Tryb awaryjny -> zgasł i nie odpala

: 07 gru 2017, 13:56
autor: Artimon
Witam,

Pacjent C6 4F BMK 3.0 TDI z DPF Quattro manual.

Szukałem tematu ale nie znalazłem opisanego problemu który mnie spotkał.
Wczoraj wracałem z trasy 500 km i pod koniec około 30 km - włączył się tryb awaryjny (mruga lampka świec) i auto nie kręciło obrotów więcej niż 2000. po podjechaniu pod dom zgasł sam i nie dał się już odpalić. Dziś sprawdzałem, rozrusznik kreci ale auto nie zaskakuje.
Pierwszy pomysł to zapchany filtr paliwa bo był dawno wymieniany - wymieniłem ale objawy dalej te same. Czy ktoś miał podobnie i może podpowiedzieć?
Nie mam jak podłączyć pod kompa i sprawdzić co jest, bo takowego kabla ani softu nie posiadam a do ASO nie bardzo chce się pchać z uwagi na wysokie koszta.
Będę wdzięczny za podpowiedź jeżeli ktoś miał taki problem - żebym chociaz wiedział gdzie szukać. z góry dzięki!

: 07 gru 2017, 15:13
autor: mat1324
Chwilę tylko wyciągną szklaną kulę. Przyczyną jest.... :p.

Tak na poważnie, to bez podania pełnego auto-scanu ciężko jest coś powiedzieć. Spiralka może wskazywać na wszystko, ale u Ciebie winny jest pewnie układ paliwowy. Obstawiam jakiś czujnik, ale to tylko wstępna hipoteza. Gdybyś w profilu podał skąd jesteś, to może jakiś kolega z forum mógłby Cię poratować VCDSem.

: 07 gru 2017, 16:30
autor: Artimon
mat1324 pisze:Chwilę tylko wyciągną szklaną kulę. Przyczyną jest.... :p.

Tak na poważnie, to bez podania pełnego auto-scanu ciężko jest coś powiedzieć. Spiralka może wskazywać na wszystko, ale u Ciebie winny jest pewnie układ paliwowy. Obstawiam jakiś czujnik, ale to tylko wstępna hipoteza. Gdybyś w profilu podał skąd jesteś, to może jakiś kolega z forum mógłby Cię poratować VCDSem.
Wiem, że póki co to wróżenie z fusów, też mi się tak wydaje że to problem z układem paliwowym - obecenie jestem w Wawie także jeżeli ktoś mógłby poratować będę wdzięczny :)

: 07 gru 2017, 18:45
autor: Tokkebi
Do spisania błędów nie potrzebujesz ASO, 80-90% mechaników ma odpowiednie oprogramowanie z którym przyjadą do Ciebie w razie potrzeby.

: 07 gru 2017, 20:11
autor: Artimon
No właśnie z tym przyjeżdzaniem to jest problem, rozmawiałem dziś z dwoma mechanikami co tylko mówili "Panie laweta i tutaj sprawdzimy" a żaden nie chciał podjechać. Jest tu ktoś z wawy lub bliskich okolic kto może będzie jutro tak miły by podjechać do mnie i sprawdzić chociaż co może dolegać mojej 6tce?

: 07 gru 2017, 20:25
autor: kiler22
A na jakiej podstawie "obwiniasz" układ paliwowy ?
Samochód jechał i zgasł w jednej chwili czy jechał , szarpał aż w końcu zgasł ??

: 08 gru 2017, 09:00
autor: Artimon
kiler22 pisze:A na jakiej podstawie "obwiniasz" układ paliwowy ?
Samochód jechał i zgasł w jednej chwili czy jechał , szarpał aż w końcu zgasł ??
Tak jak opisałem, najpierw tryb awaryjny nastepnie pod koniec drogi zgasł, odpaliłem szarpał i zgasł i tak kilka razy aż podjechałem do celu - ostatnie pareset metrów. Od wczoraj rana nie odpala, kręci rozrusznik ale nie zaskakuje. Filtr wymieniony ale problem pozostał. Dlatego szukam dalej

: 08 gru 2017, 11:54
autor: Michałq
Witam
Miałem taki sam objaw
U mnie padła pompa paliwa w zbiorniku.
Sprawdz czy podaje paliwo w momencie krecenia.
Jaki masz stan paliwa?

: 08 gru 2017, 22:21
autor: Artimon
Michałq pisze:Witam
Miałem taki sam objaw
U mnie padła pompa paliwa w zbiorniku.
Sprawdz czy podaje paliwo w momencie krecenia.
Jaki masz stan paliwa?
Dziś sprawdzę pompę, w zbiorniku mam 1/4

[ Dodano: 2017-12-08, 22:21 ]
Panowie pompa chodzi, po podłączeniu do kompa wyskakuje błąd 1064 z informacją o ciśnieniu paliwa a raczej o jego braku. Ktoś miał coś podobnego i może podpowiedzieć?

: 08 gru 2017, 22:26
autor: repek92
Pompa chodzi ale może nie wytwarza ciśnienia? Stąd ten błąd z ciśnieniem. Spróbuj sobie zobaczyć czy daje ciśnienie przytkaj palcem wylot i będziesz czuł czy rośnie ciśnienie

: 08 gru 2017, 22:52
autor: Artimon
sprawdzałem - z przewodu pluje paliwem przy filtrze.

: 08 gru 2017, 22:56
autor: repek92
Pluć może. Ale czy wytwarza ciśnienie? każda pompka ma jakieś swoje ciśnienie. Jeśli się pompka skończyła to może nie wytwarzac ciśnienia takie jakie jest wymagane.

: 08 gru 2017, 23:32
autor: Artimon
Panowie a może być coś nie tak z pompą wtryskową?
Jak mogę sprawdzić cisnienie i ile powinno wynosić w pompie paliwa w zbiorniku?

: 08 gru 2017, 23:37
autor: repek92
Sprawdź sobie na internecie zamienniki po ile mają bar. I mniej więcej będziesz wiedział, wtedy możesz jakiś manometr podpiąć i sprawdzić ile twoja daje. Ja bym wolał żeby padła w zbiorniku niż wtryskowa ☺

: 11 gru 2017, 14:46
autor: Artimon
0,5 bara ma mieć pompa w zbiorniku. Mam nadzieje ze to ta pompa albo jakas pierduła, bo jak pompa wtryskowa to masakra ;/ a w razie czego ktoś sie orientuje gdzie można regenerować? albo jak sprawdzić czy to faktycznie pompa wtryskowa? Błąd P1064

[ Dodano: 2017-12-11, 14:46 ]
Pompa wtryskowa podaje, bo wtryski sikaja paliwem. Nie mniej jednak słabo dają wobec czego może to wina regulatora ciśnienia? Czujnik? Ktoś może coś podpowiedzieć? A może ktoś poleci jakis dobry serwis co to ogarnie i nie zedrze skóry jak ASO?

Mam pytanie, czy taka awaria tez moze byc spowodowana jakims błędem w elektronice?
Spotkał się ktoś z czymś takim?

AKtualizacja - auto już sprawne przyczyną był wytarty pasek na pompie wtryskowej. Po wymiane auto odpaliło bez problemu. Smiga :) Dzieki wszystkim za pomoc :)