Strona 1 z 2

Nastawnik turbiny 3.0tdi bmk

: 03 gru 2017, 13:19
autor: vipx6
Panowie swieci sie check wiec wpadłem do mechanika i pokazał sie taki blad zdjecie
Mechanik powiedzial ze nastawnik sie przycina i dlatego samochod wchodzi w tryb awaryjny i brakuje mu wtedy mocy.
Twierdzi ze najlepiej oddac nastawnik do regeneracji ktora kosztuje kilka stowek bo wątpi zeby to bylo przez wiazke kabli.
Co o tym sadzicie?

: 03 gru 2017, 13:49
autor: romek102
Było już kilkakrotnie, nastawnik jest nie naprawialny. Najpierw sprawdź czy sama zmienna geometria łopatek się nie przycina, jeśli tak to do czyszczenia. Jeśli chodzi płynnie prawdopodobnie padł sterownik turbosprężarki.

: 04 gru 2017, 21:45
autor: jochan41
Witam.Ja mialem ten sam problem check sie oswiecil tylko ze mi nastawnik sie spalil z powodu przycinania sie zmiennej geometrii.Turbo teraz nowe i nastawnik nowy i jest git.

: 07 gru 2017, 12:41
autor: vipx6
A moze byc tak ze katalizator jest zapchany i przez to wywala blad?

[ Komentarz dodany przez: mat1324: 2017-12-07, 16:14 ]
Zastąpienie wulgarnego słowa.

: 07 gru 2017, 13:29
autor: KLICHO
Raczej nie od tego ale warto sprawdzić :) Geometrie turbiny zobacz jak zasyfiona porządne czyszczenie i będzie ok.

: 07 gru 2017, 13:51
autor: romek102
Jak masz fest zapchany katalizator to faktycznie zmienna geometria turbosprężarki może się zapiec. Ale napewno nie przez to wywala ci błąd.

: 07 gru 2017, 15:17
autor: vipx6
Znajomy kolega poleca zeby wyjac samemu nastawnik i go przeczyscic. On to samo mial i wyjął go przeczyscil i bylo ok? Co o tym myslicie?
Czyszczenie turbiny bedzie chyba kosztowalo ponad 1tys?

: 08 gru 2017, 06:44
autor: MISQ
Miałem taki problem rok temu, wyczisciłem turbine (geometrie) i co sie da i jezdzi juz ponad rok. Przyczyna bylo u mnie albo kostka ktora przestała łaczyc albo geometriaie przycieła. Dałem mu po garach niskie-wysokie obroty kilka razy i pozniej juz normalnie chodził do dzis

: 08 gru 2017, 13:03
autor: vipx6
Czym czysciles turbine? Sam to robiles czy ktos to Ci to robil?
Przymierzam sie wlasnie w ta sobote zeby rozebrac turbo i zobaczyć co tam sie dzieje.
Mam zamiar tez wywalic kata, tlumik i zrobic przelot

: 09 gru 2017, 10:48
autor: KLICHO
Do czyszczenia turbo to polecam miniszlifiereczkę + czasami niestety palnik w ostateczności bo nie zawsze śruby do muszli ciepłej się odkręcają + wd40 napewno i jakiś rozpuszczalnik. Ja jeszcze jak czyszcze turbiny pastę polerską aby muszę od środka ładnie wypolerować na koniec i geometrie potem składasz skręcasz i smigasz :)

: 09 gru 2017, 14:34
autor: vipx6
Ciezko zlozyc jest potem ta geometrie czy normalnie wszystko wkładasz tak jak bylo i ma chodzic?

: 09 gru 2017, 14:37
autor: KLICHO
Zrób sobie zdjęcie przed zaczęciem rozbierania geometri aby potem pierścien włożyć tak samo jak było na początku. Nie nie jest trudno

: 09 gru 2017, 14:55
autor: vipx6
Ok to jak bede mial chwile czasu to sie za to wezmę i dam znać co i jak

: 09 gru 2017, 15:25
autor: KLICHO
Mówię bardzo dokładnie to zrób :) Powierzchnie muszą być idealnie gładkie a nie chropowate.

: 09 gru 2017, 21:05
autor: vipx6
Pracuje przy stali nierdzewnej/kwasowce wiec postaram sie zrobic to w miare dobrze. Zastanawiam sie tylko czy dam radę wykręcić turbo z samochodu