[ BRF 2.0 136 KM] Bujanie budą
: 14 lis 2017, 09:59
Witam wszystkich zainteresowanych i chętnych mi pomóc rozwiązać problem.
Od kilku lat trapi mnie bujanie mojej audiczki tylko na rozgrzanym silniku i biegu jałowym-obroty stabilne nie falują, żadnych błędów komp nie wywala. Sprawdzałem wiele rzeczy, jak korekcje wtrysków (wszystkie bliskie 0), wymieniłem: dwumasę i sprzęgło, poduszkę pod silnikiem od strony pasażera (to ta bez kabla, mechanik zauważył że nadaje się do wymiany), imbus pompy oleju, filtr paliwa; lałem rożne diesle na rożnych stacjach - nic się nie zmieniło.
Jeżdżąc z biegiem czasu zauważyłem że bujanie się zmniejsza jeżeli jest załączona klima, a więc prawdopodobnie obroty silnika ciut się zwiększają i bujanie zanika. Druga rzecz, która mnie najbardziej ciekawi i liczę na to że możne ktoś z was będzie wiedział, a mianowicie jak już pisałem bujanie występuje tylko na rozgrzanym silniku, zauważyłem, że kiedy temperatura płynu chłodzącego wskazuje na tablicy ok 80st, słychać po stronie kierowcy w części gdzie są bezpieczniki takie "pykniecie" jak by załączał lub rozłączał się jakiś przekaźnik i w tym samym czasie auto od razu zaczyna się bujać.
Moje pytanie czy to może być lewa poduszka silnika po stronie kierowcy która jest sterowana elek. 4F0199379BK? Słyszałem, że to poduszka gumowo-olejowa i jak jest zimny silnik to się robi twarda a jak się nagrzeje to robi się miękka (a może odwrotnie, już nie pamiętam), czy to w ogóle coś innego?
Mam nadzieje ze jestem bliski zdiagnozowania usterki, wady i ktoś na forum rozwiąże lata mojego dyskomfortu
Od kilku lat trapi mnie bujanie mojej audiczki tylko na rozgrzanym silniku i biegu jałowym-obroty stabilne nie falują, żadnych błędów komp nie wywala. Sprawdzałem wiele rzeczy, jak korekcje wtrysków (wszystkie bliskie 0), wymieniłem: dwumasę i sprzęgło, poduszkę pod silnikiem od strony pasażera (to ta bez kabla, mechanik zauważył że nadaje się do wymiany), imbus pompy oleju, filtr paliwa; lałem rożne diesle na rożnych stacjach - nic się nie zmieniło.
Jeżdżąc z biegiem czasu zauważyłem że bujanie się zmniejsza jeżeli jest załączona klima, a więc prawdopodobnie obroty silnika ciut się zwiększają i bujanie zanika. Druga rzecz, która mnie najbardziej ciekawi i liczę na to że możne ktoś z was będzie wiedział, a mianowicie jak już pisałem bujanie występuje tylko na rozgrzanym silniku, zauważyłem, że kiedy temperatura płynu chłodzącego wskazuje na tablicy ok 80st, słychać po stronie kierowcy w części gdzie są bezpieczniki takie "pykniecie" jak by załączał lub rozłączał się jakiś przekaźnik i w tym samym czasie auto od razu zaczyna się bujać.
Moje pytanie czy to może być lewa poduszka silnika po stronie kierowcy która jest sterowana elek. 4F0199379BK? Słyszałem, że to poduszka gumowo-olejowa i jak jest zimny silnik to się robi twarda a jak się nagrzeje to robi się miękka (a może odwrotnie, już nie pamiętam), czy to w ogóle coś innego?
Mam nadzieje ze jestem bliski zdiagnozowania usterki, wady i ktoś na forum rozwiąże lata mojego dyskomfortu
