Strona 1 z 2
przyśpieszenie włączenia Turbiny
: 11 lis 2017, 16:32
autor: fisher1981
Witam
Czy można przyśpieszyć moment włączenia turbiny tak by auto zaczęło się zbierać już powiedzmy od 1500 ob/min a nie jak jest obecnie dopiero powyzej 2000.
Jest to strasznie denerwujące, iż niby moc w aucie jest ale przyśpieszenie za późne jak dla mnie.
Jeżeli się da to czy są jakieś negatywne tego konsekwencje, np. skrócenie żywotności turbiny bądź innych elementów, wzrost spalania itp?
z góry dziękuję za odpowiedzi
: 11 lis 2017, 16:56
autor: mat1324
Wydaje mi się, że takie rzeczy zrobi każdy tuner przez zmianę mapy silnika

.
: 11 lis 2017, 18:51
autor: fisher1981
ale czy to jest bezpieczne?
Dlaczego fabrycznie to jest ustawione tak wysoko?
: 11 lis 2017, 18:58
autor: repek92
Dokładnie tuner co zajmuje się takimi sprawami może napisać mapę do danego auta żeby było jak najlepiej. Dla skrzyni automatycznej lepiej jest jak moment jest na wyższych obrotach niż od niskich . Być może jest ustawione na wyższych obrotach ponieważ przeciętna jazda jest powyżej dwa tysiace obrotów. Jeśli przy wyprzedzaniu np zredukujesz to obroty tak czy inaczej to.masz już w tych obrotach co Turbo już pompuje. Może też dla silnika są lepsze wyższe obroty od którego zaczyna się moment niż na niskich
: 11 lis 2017, 21:11
autor: fisher1981
repek92 pisze:Dokładnie tuner co zajmuje się takimi sprawami może napisać mapę do danego auta żeby było jak najlepiej. Dla skrzyni automatycznej lepiej jest jak moment jest na wyższych obrotach niż od niskich . Być może jest ustawione na wyższych obrotach ponieważ przeciętna jazda jest powyżej dwa tysiace obrotów. Jeśli przy wyprzedzaniu np zredukujesz to obroty tak czy inaczej to.masz już w tych obrotach co Turbo już pompuje. Może też dla silnika są lepsze wyższe obroty od którego zaczyna się moment niż na niskich
Być może i takie o roty są lepsze dla silnika... tylko denerwujące jest to że auto ma na początku taką dziurę i tak naprawdę na światłach to zwykłe 1.4 turbo startuje tak, że mogę mu tylko tył oglądać.. później się wyrównuje... ale ten początek..czasem aż strach się włączać do ruchu
: 11 lis 2017, 22:35
autor: zwonko
fisher1981 pisze:moment włączenia turbiny tak by auto zaczęło się zbierać już powiedzmy od 1500 ob/min a nie jak jest obecnie dopiero powyzej 2000.
Jest to strasznie denerwujące, iż niby moc w aucie jest ale przyśpieszenie za późne jak dla mnie.
Przecież turbina musi mieć czas żeby się rozkrecić, fizyki nie oszukasz...
fisher1981 pisze:Dlaczego fabrycznie to jest ustawione tak wysoko?
Dlatego żebyś nie zajeździł jej za szybko, dla bezpieczeństwa fabryki, błędy montażowe, gwrancje itp.
fisher1981 pisze:ale czy to jest bezpieczne?
producent gdy tworzy taką turbinę owszem wie, na co jest zaprojektowana, ale to wszystko teoria, a potem wchodzi praktyka. Większość turbin da się bezpieczenie podciągnąć programem
fisher1981 pisze:Być może i takie o roty są lepsze dla silnika... tylko denerwujące jest to że auto ma na początku taką dziurę i tak naprawdę na światłach to zwykłe 1.4 turbo startuje tak, że mogę mu tylko tył oglądać.. później się wyrównuje... ale ten początek..czasem aż strach się włączać do ruchu
to co mają powiedzieć Ci bez turbo? najlepiej żeby w ogóle się nie wlaczali do ruchu. Inna sprawa że chyba 1.4 to powinieneś zjadać... moze po prsotu Twoja turbina lata świetności ma za sobą. Zrób logi to się przekonasz.
: 11 lis 2017, 22:56
autor: mat1324
Właśnie chciałem napisać, że mój Twój silnik niedomaga i dlatego czujesz braki w mocy

.
: 11 lis 2017, 23:34
autor: Domin80
Teraz auta pokroju fiesta 1.4 z tubiną, maja około 150km. Moja a6 ma 140 , to gdzie z ta masą od świateł do świateł się ścigać.
: 11 lis 2017, 23:37
autor: mat1324
Tylko, że Ty zrobisz spokojnie ponad 300 tysięcy km przebiegu, a te auta mogą nawet nie zobaczyć dwójki z przodu

.
: 11 lis 2017, 23:50
autor: KLICHO
Dwie rzeczy. Pisze softy i nie na kazdej turbinie nie da sie wymusic takiego wstawania. Nawet przez mocne podlaniem paliwa. Nie liczne sa turbiny ktore tak by mogly. Np mega wczesnie wstaje GTC1549vz przy 1500 mozna miec 1.3 bara zadanego cisnienia. Lub GTB17. Ale nie na np awx
: 12 lis 2017, 00:19
autor: zwonko
Domin80, autor ma 170.. wiadomo masa swoje robi ale no trochu więcej koni to to ma...
: 12 lis 2017, 09:28
autor: fisher1981
czyli tak reasumując temat...nie warto zmieniać jej fabrycznych parametrów?:)
: 12 lis 2017, 10:37
autor: zwonko
A czemu nie? Od tego się robi chipy żeby mieć więcej mocy. Takie auta też jeżdżą, tylko wiadomo trzeba jeździć z głową i dbać. Fabryka jak robi musi się liczyć z tym że trafi na różnych ludzi i ma to długo to żyć. Zobacz na fb tune-up może są tam screeny z jakiegoś caha. Z tego co kojarzę widziałem i przyrosty są spore.
Tylko najpierw upewnij się że auto jest sprawne. Bo nawet na m4k był gość z 1.8t który pojechał na chip i auto zamiast 150 miało 130...
: 12 lis 2017, 10:51
autor: KLICHO
Fabryka w samochodach robi 20% zapasu. Jesli osprzet jest w dobrym stanie to chip z glowa jak najbardziej. Zawsze robie umiarkowane chipy. I nikt sie nie mial pretensji. Jak ktos chce pod granice ori osprzetu to robie na ospowiedzialnosc klienta ale i tak z mala granica
: 12 lis 2017, 19:48
autor: fisher1981
dziękuję za odpowiedzi...pomyślę o chipie