Strona 1 z 1

Kontrolka świec żarowych - silnik w trybie awaryjnym

: 11 lis 2017, 10:47
autor: kodzak92
Witam wczoraj podczas odpalania auta zaczęła migać mi kontrolka świec żarowych i silnik przełączył się w tryb awaryjny. Z komputerem odczytałem następujące błędy :|


Obrazek

Obrazek

Po przejechaniu 200m kontrolka świec znikła i silnik odzyskał moc

Z góry dziękuję jakąkolwiek pomoc

: 11 lis 2017, 11:48
autor: mat1324
Mógłbyś podłączyć pod jakiś normalny interfejs? Ten to jest zabawka <uoee> . Wygląda na uszkodzonny zawór N75, ale to tylko podejrzenie po kodzie błędu.

: 11 lis 2017, 14:42
autor: kodzak92
No tak ten interfejs to zabawka, :( ale wtedy nic innego nie miałem pod ręką.
Ogólnie to na początku miałem podczas jazdy miałem sytuację, ze kontrolka świec żarowych mi migała, aczkolwiek po ponownym odpaleniu już nic nie miałem. Wczoraj miałem pierwszy raz sytuację, że zaczęła migać i dodatkowo pojawiła się kontrolka "Check engine".

Hmm to dziwne, a może to być problem z zaśniedziałymi stykami przy zaworze, lub jakieś styki na świecach żarowych ? Gdzie ten zawór się znajduję, nie powinno zaszkodzić jakbym przeczyścił styki preparatem ?

: 11 lis 2017, 15:54
autor: mat1324
A masz możliwość podpięcia pod VCDSa?

: 12 lis 2017, 12:48
autor: MISQ
obstawiam nastawnik turbiny kaput lub nie łaczy kostka a masz go na turbinie

: 12 lis 2017, 14:23
autor: januszm
blad to nastawnik turbiny

: 13 lis 2017, 09:32
autor: kodzak92
Właśnie przydało by się podłączyć go pod jakiś lepszy interfejs i sprawdzić jaki dokładnie jest kod błędu, muszę przejechać się do jakiegoś warsztatu bo sam na stanie nie mam.

Chyba, że może ktoś z forumowiczów z Warszawy, mógłby mi sprawdzić za dobre piwko :] ? Ewentualnie w kwestii dogadania za co (oby nie za francuza w gumie :D)

: 13 lis 2017, 11:30
autor: KLICHO
Sprawdzic nastawnik turbiny. Ale czesto nastawnik turbiny bzikuje jak kierownice sie zapiekaja turbiny. Do sprawdzenia.

: 14 lis 2017, 14:58
autor: kodzak92
Podłączyłem pod lepszy interfejs pokazało mi błąd numer 19804 czyli wychodzi, że "Jednostka sterująca turbosprężarką ". Wstyd się przyznać, ale skasowałem poprzedni błąd :| przed sprawdzeniem, bo myślałem, ze to po prostu przez jakieś zwarcie (moja głupota trochę) i w tym momencie nie wiem, czy to jedyny błąd ten 19804.

Muszę chyba trochę pojeździć i poczekać czy znowu się pokaże, lub może bez pokazania błędu auto nie będzie miało mocy i może dojść do jakieś poważniejszej usterki ?

Mam nadzieje, ze to coś ze stykami, bo teraz auto trochę pod chmurką stoi, bo z innej beczki przestały mi działać czujniki parkowania, ale to już wiem, że jest coś nie tak jest z czujnikiem lewym tylnym skrajnym, który raz łączy raz nie.