Od dłuższego czasu podczas przyspieszania, jeżeli od razu wcisnę pedał gazu do końca to auto zaczyna szarpać ( przyspiesza powoli ale szarpie ), najbardziej jest to odczuwalne gdy auto jest zimne i na 4 biegu. Jeżeli jeżdżę bez gwałtownego przyspieszania to nie ma żadnych problemów. Dodam że na desce nie świecą żadne błędy ale są po podpięciu pod komputer ( błędy poniżej w zdjęciach )
błąd : 16785
błąd : 17055
błąd : 19558
2 dni temu odebrałem auto od mechanika który wyczyścił mi EGR . Zaraz po odebraniu było ok jednak już na drugi dzień zaczął delikatnie szaprać a teraz już jest jak przed czyszczeniem. Podłączyłem pod kompa. Nie mogę nigdzie na necie znaleźć rozwiązania tych błędów.
Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
: 23 paź 2017, 06:45
autor: pan42
Czyszczenie EGR jest skuteczne, gdy jest on jeszcze w dobrym stanie. Twój ma już tak zużyte osie przepustnic i prawdopodobnie walnięty napęd klapy wirowej, że pozostaje tylko wymiana na nowy. Ja osobiście czyściłem EGR dwa razy, a po pierwszym czyszczeniu wytrzymał tylko rok i wyskakiwał błąd przepływomierza. Poziom syfu jaki tam się gromadzi zależy od stanu silnika i turbo. Jeżeli puszczają olej do dolotu to w EGR jest szlam na pół centymetra.
: 23 paź 2017, 10:13
autor: andre91
Dzięki za podpowiedz. Nie pocieszyłeś mnie.
A wystarczy sama wymiana EGR czy przepustnice też by trzeba?
Jak myślisz warto inwestować w używany czy lepiej od razu nowy kupić ? Bo pewnie nie będzie tani więc się zastanawiam.
I tak sobie myślę bo zauważyłem że ostatnio jakby częściej muszę robić dolewkę oleju czy to może mieć coś z tym wspólnego?
: 23 paź 2017, 10:45
autor: wojciech007
Dolewka oleju nie ma nic z tym wspólnego.
Bardziej w drugą stronę. Jeżeli turbina puszcza olej to zabrudza on EGR, ale Ty i tak musisz go wymienić bo jest problem ze sterowaniem. Prawdopodobnie zęby w trybach się skończyły.
Wystarczy sama wymiana EGR, bez przepustnicy, a czy kupisz nowy czy używany to już Twój wybór. Sam musisz sobie odpowiedzieć. Nowy to nowy, a używany to jak się trafi (może działać 3 lata, ale może też 3 dni)
: 23 paź 2017, 11:18
autor: pan42
EGR w silniku BLB zawiera wszystko w jednej obudowie, czyli klapę wirową i klapkę od dopływu spalin. U Ciebie szwankują obie więc zakup nowego jest najlepszym wyjściem
: 23 paź 2017, 12:10
autor: andre91
Dzięki bardzo za pomoc. Dam znać jak wymienię EGR czy problem znikł. Mam nadzieje że to wystarczy. Na razie bez przepustnicy wymienię.
Kojarzycie może jaka jest cena i jaką firmę wybrać żeby nie kupić jakiegoś badziewia.
: 23 paź 2017, 12:41
autor: pan42
Oryginał ok. 700 zł
: 23 paź 2017, 23:48
autor: andre91
Byłem dziś u znajomego mechanika który mi czyścił EGR i mówił że wcale nie był mocno zabrudzony. Powiedziałem mu wasze opinie i pokazałem błędy, i powiedział że on by też wymienił w takiej sytuacji EGR i ten silnik przepustnicy od którego jest błąd 19558. Z tego co napisał "pan42" - " EGR w silniku BLB zawiera wszystko w jednej obudowie" to zastanawiam się czy mój mechanik wie o co chodzi. Czy faktycznie są to osobne części czy w całości jeżeli zakupię nowy EGR.
Mam jeszcze jedno zdjęcie z programu odnośnie tego błędu.
Bo trzeci błąd odnośnie świecy raczej akurat w tym wypadku chyba nie powinien mieć nic wspólnego dobrze myśle?
błąd 17055 - obwód pradowy świecy żarowej cylindra 1
: 24 paź 2017, 06:39
autor: pan42
Podnieś maskę i spójrz na prawą stronę silnika. Gumowa rura wchodzi do EGR i na jego wlocie jest przepustnica sterująca dopływem powietrza, jak spojrzysz w głąb komory silnikowej to zobaczysz, że do EGR dochodzi metalowa rurka doprowadzająca spaliny z kolektora wydechowego i tam jest druga przepustnica sterująca ilością tych spalin dostarczanych do silnika. W Twoim przypadku obie przepustnice działają nieprawidłowo więc teoretycznie dobrą masz tylko obudowę EGR
Jeżeli mechanik twierdzi, ze w EGR nie było dużo nagaru to świadczy, że obie przepustnice są mechanicznie zużyte i nieprawidłowo się otwierają, abo nie domykają. Błąd świecy żarowej nie ma z tym nic wspólnego. Nowa świeca kosztuje ok. 50 zł i jej wymiana jest prosta. Jeżeli nie masz problemów z odpalaniem na zimnym silniku to możesz odpuścić jej wymianę.
.
: 24 paź 2017, 23:47
autor: andre91
To tak podsumowując :
EGR jest na 100% do wymiany waszym zdaniem?
Pan42 napisał :
W Twoim przypadku obie przepustnice działają nieprawidłowo
Czyli teoretycznie też muszę jednak wymienić przepustnice?
wojciech007 napisał :
Jeżeli turbina puszcza olej to zabrudza on EGR, ale Ty i tak musisz go wymienić bo jest problem ze sterowaniem. Prawdopodobnie zęby w trybach się skończyły.
Wystarczy sama wymiana EGR, bez przepustnicy, a czy kupisz nowy czy używany to już Twój wybór.
Czy najpierw spróbować wymienić samego EGR i zobaczyć czy będzie ok?
Bo nie ukrywam że jednak koszty EGR i wymiany małe nie są.
Jeżeli zostawię kompa podpiętego pod autem to niby otwarcie EGR się zmienia najmniej jest 15% a najwięcej 100 %.
Problemu z odpalaniem nie mam ale trochę trzęsie budą jak jest zimny to pewnie przez tą świecę.
A jeżeli chodzi o świece to wystarczy jak wymienię 1 czy raczej wszystkie trzeba? Z tego co widziałem to od 50zł się zaczynają cenowo ale są też droższe i czy warto dopłacać do droższej?
Ale mechanik mówił mi że tak prosto nie jest wymienić bo trzeba część silnika rozebrać przy głowicy czy jakoś tak.
: 25 paź 2017, 06:13
autor: pan42
andre91 pisze:teoretycznie też muszę jednak wymienić przepustnice?
Czytaj ze zrozumieniem, już dwa razy pisałem, że obie przepustnice są w jednej obudowie nazwanej EGR więc jak go wymienisz to nic nie musisz dodatkowo kupować. Gdybyś miał kumatego mechanika to można sprawdzić czy w napędzie przepustnicy powietrza nie są wytarte zęby - w sieci jest sposób druciarski jak je odbudować. Jeżeli dla Twojego mechanika odkręcenie pokrywy silnika i wymiana świecy nie jest prostą sprawą /sam zrobisz to w max. 20 min/ to zmień mechanika. W silniku BLB są świece metalowe więc ich wymiana nie niesie żadnego ryzyka, odkręcają się bez problemu bo są w w strefie olejowej. Masz auto z 2004 roku więc naturalną sprawą jest zużycie pewnych podzespołów i albo da się je usprawnić poprzez czyszczenie, albo jak to nie pomaga to się je wymienia.
: 25 paź 2017, 13:56
autor: wojciech007
EGR i przepustnica to dwa oddzielne elementy.
Wymień tylko EGR.
: 25 paź 2017, 14:58
autor: andre91
pan42 napisał :
Czytaj ze zrozumieniem, już dwa razy pisałem, że obie przepustnice są w jednej obudowie nazwanej EGR więc jak go wymienisz to nic nie musisz dodatkowo kupować
wojciech007 napisał :
EGR i przepustnica to dwa oddzielne elementy.
Dlatego właśnie napisałem jeszcze raz.
Czyli jeżeli zakupie cały zawór EGR to już nic więcej nie muszę wymieniać?
Przykładowo jeżeli coś takiego zamówię:
przepraszam że tak głowę zawracam ale no akurat na mechanice średnio się znam ale za to na kompie dobrze i mam programy do aut więc mogę wtedy ja pomóc komuś jeżeli będzie ktoś z okolic potrzebował wsparcia.
Jeżeli chodzi o mechanika to ciężko tu w okolicy o kogoś uczciwego i dobrego. Mój mechanik jest w porządku ale nie jest internetowy więc tylko na doświadczeniu działa i dużo rzeczy sam mu tłumacze co jest do zrobienia a on to robi.
: 25 paź 2017, 18:38
autor: wojciech007
Na aukcjach dostępny jest właśnie sam zawór EGR i to musisz wymienić.
Miałeś jeszcze błąd przepustnicy, ale mógł powstać przy odpinaniu od niej wtyczki dlatego na razie tego nie ruszaj.
A kolega pan42 nie ma racji. EGR i przepustnica są w dwóch różnych obudowach.