Strona 1 z 1

[ BRE 2.0 140 KM] PILNA POMOC miga kontrolka świec żarowych

: 13 paź 2017, 20:29
autor: przemek480
Cześć koledzy i koleżanki. Potrzebuję pilnej porady. Dzisiaj jechałem trasą ok. 150 km. Na początku na ekspresówce leciałem 150-160 km/h i nie było problemu. Potem na wojewódzkiej drodze jechałem sobie spokojnie i nagle zaczęła kontrolka świec migać i auto straciło moc. Po mocniejszym depnięciu po jakim czasie przestała i auto nabrało mocy. Po chwili znowu to samo. Przejechałem tak ok. 60km. Na podwórku na jałowych obrotach słyszę co jakiś czas przez ok. 5 sek "rzegotanie" w okolicy kolektora ssacego / EGR. Auto 1,5 roku temu miało wymienioną turbinę (zaciągnięty olej), EGR był czyszczony.
Niestety kabel został w domu i nie mam jak sprawdzić co jest. Czy może to być zawór EGR? Czy przez weekend coś zrobię z tym? W niedzielę muszę wrócić do domu. Czy ewentualnie mogę z tym jakoś wrócić do domu i wtedy oddać auto do mechanika.

: 13 paź 2017, 20:41
autor: repek92
Ja w swojej Audi C5 przy problemie z EGR tylko świeci mi kontrolka silnika i nic więcej się nie dzieje auto ma normalna moc itd w twoim przypadku może dziać się co innego przez co auto wchodzi w tryb awaryjny. Jakbyś miał jak podłączyć to by rozjaśniło by problem co może być

: 15 paź 2017, 10:42
autor: juniorexx
Spróbuj odpiąć wtyczkę od EGR i uruchom silnik. Wiadomo, że zapali się check ale przynajmniej będziesz słyszał, czy dalej coś rzegocze w silniku.
Zdejmij osłonę paska rozrządu i popatrz czy szystko jest na swoim miejscu (napinacz, rolka prowadząca).
Przyczyn może być wiele więc trzeba od czegoś zacząć.

: 15 paź 2017, 13:17
autor: przemek480
Dzięki kolego za info. Byłem wczoraj u mechanika, rozebraliśmy i poleciały zębatki w zaworze. Wstawiona jest używka, na szczęście ma w dobry stanie zębatki.
Ale syfu w starym egr'ku to było od groma. Nie zdawałem sobie sprawy, że tyle może się go nazbierać. Przepustnica która steruje ile spalin ma wprowadzić do kolektora, pracowała bez zacięcia. Na tym środkowym kole wytarły się zęby, aż w końcu 2 się ukruszyły i koło przepuszczało. Szkoda, że nie są to koła ze stali, albo żeby przynajmniej można było dostać te zębatki, a nie cały egr.

: 15 paź 2017, 14:35
autor: juniorexx
Ja osobiście polecam zaślepić to ustrojstwo i pozbyć się wielu problemów ;p ale to tylko mój pogląd.
Cieszę się, że udało się szybko zdiagnozować problem.

: 16 paź 2017, 12:31
autor: przemek480
pewnie tak zrobię :) w audi 80 tak miałem zrobione i nic się nie działo, hula do tej pory. Musiałem szybko ogarnąć tą usterkę bo auto potrzebne mi jest praktycznie codziennie, jak nie praca to prywatne sprawy. A tu jak na złość, weekend i zdechło. Dzięki kolego za poradę.