Strona 1 z 1

[ BLB 2.0 140 KM] A6 c6 2.0 tdi trzęsie

: 12 paź 2017, 23:18
autor: killer-91
Witam mam od dłuższego. Czasu problem samochód. Trzesie sie miedzy 1600 a 1800 obrotow na biegu jalowym podczas jazdy jak utrzymule sie obroty powyrzej 2 tysiecy to zatrzesie przestanie i tak co chchwile, bledow komputer nie ma wtryski zregenerowalem kolo dwumasowe razem ze sprzeglem zostalo wymienione. Juz nie pomyslow co to moze byc dodam ze cos rzezi jak by w misce olejowej. Z gory dziekuje za pomac.

: 15 paź 2017, 10:52
autor: juniorexx
Z którego roku jest to Audi? Pytam ponieważ jeśli rzęzi z okolicy miski olejowej to może to być napęd pompy olejowej.
Odnośnie trzęsienia się silnika (lub też całego nadwozia) to sprawdziłbym ustawienie rozrządu a konkretnie ustawienie kół wałków względem siebie.

: 15 paź 2017, 13:09
autor: przemek480
u mnie jest to samo, szarpie silnikiem pomiędzy 1400-1600 (1700), na 1,2,3 biegu gdy silnik zimny i gdy chcę utrzymać np. stałą prędkość 40-60 km/h jadąc w kolumnie aut. U mnie na bank będą do roboty pompowtryski, jeden na zimnym silniku lekko odbiega w dozowaniu dawki.
Sprawdź pompę olejową, tam są wałki wyrównoważające, wystarczy że są lekko obrócone względem siebie i wału korbowego i już silnik może szarpać. Zobacz też napęd pompy, czy masz na kołach zębatych, czy łańcuszek. U ciebie może być na łańcuszku, to radzę szybko wymienić napęd pompy na koła i obowiązkowo ten imbusik, bo jak padnie napęd pompy to wtedy robi się słabo. Na forum jest sporo informacji i napędzie pompy olejowej. Sparwdż też stan imbusa i gniazda w wałku, czy gniazdo nie jest wyrobione.

: 30 paź 2017, 16:25
autor: juniorexx
Nastała cisza w temacie. Prawdopodobnie autor problem rozwiązał więc przecież nie musi już nic pisać...
Jeszcze jeden ciekawy przypadek mi się przypomniał;
pacjentem było A4 B7 z silnikiem 2.0TDI BRD 170KM z osprzętem Siemens 2008r z przebiegiem 148000km. Również było szarpanie silnikiem ale pomiędzy 1800 a 2800 obrotów. Posprawdzane wszystko łącznie z wymianą wałka balansującego pompy olejowej, podmianą PD, ustawieniem rozrządu, wymianą kilku czujników...
Przyczyną była pęknięta sprężyna zaworu wydechowego na 4-tym cylindrze.
Po wymianie sprężyny objawy zniknęły jak ręką odjął.
Podpowiedź otrzymałem od mechanika, który twierdził, że wiele takich napraw robił. Dotyczyło to silnika BRD ale kto wie...

: 30 paź 2017, 17:21
autor: wojciech007
A ja bym na początek zaślepił zawór EGR, bo w wielu przypadkach to on powoduje opisane objawy. Koszt zerowy, więc warto wyeliminować.

: 31 paź 2017, 21:17
autor: juniorexx
wojciech007 paradoksalnie również w wielu przypadkach zaślepiony EGR powoduje takie oraz/lub inne objawy. Ale na pewno jest to bezpłatna próba wyleczenia dziwnych objawów, którą warto wypróbować bez zastanawiania się czy warto ;)