Strona 1 z 1

[ BPP 2.7 179 KM] Ciśnienie na cylindrach, czego oczekiwać?

: 27 wrz 2017, 11:39
autor: Dawid_Szczecin
Witam,
Chciałem zapytać czy ktoś ma pojęcie jakie ciśnienie powinno być zmierzone na cylindrach by stwierdzić czy silnik jest już zużyty i wymaga remontu?

W wyniku jakiejś usterki postanowiłem zmierzyć ciśnienie na cylindrach u siebie.

----Kabina----

(22,5 Bar) Cylinder: 3|||||||Cylinder: 6 (23,0 Bar)
(23,0 Bar) Cylinder: 2|||||||Cylinder: 5 (23,5 Bar)
(24,0 Bar) Cylinder: 1|||||||Cylinder: 4 (20,0 Bar)

----Zderzak przód----

Przebieg auta około 390 tys. Pomiar na zimnym silniku, kręci rozrusznik, wtryski odpięte od ECU.

: 27 wrz 2017, 23:30
autor: mietek69
Pomiar wykonuje sie tylko na cieplym silniku!
Tu masz link do calej procedury:

http://workshop-manuals.com/audi/a4_mk2 ... mpression/

Ale to cisnienie dla BPP to ja sprawdze w elsie bo wydaje mi sie ze byl przedzial 25-28bar.

: 27 wrz 2017, 23:58
autor: mat1324
Instrukcja serwisowa sprawdzania ciśnienia sprężania << link >>.

: 28 wrz 2017, 06:54
autor: Dawid_Szczecin
Kurde z tego co zrozumiałem, wtryski mają byc normalnie podpięte i wtryskiwać paliwo podczas pomiarów? Oczywiście na innych cylindrach nie będzie sprężania bo są bez świec więc silnik nie zapali. Na tym jednym mierzonym to będzie ciśnienie i to nawet duże bo przy wtryskach paliwa będzie dochodziło do zapłonu pewnie. Wychodzi na to, że robiłem, źle tak czy siak. Dzięki za pomoc.

: 28 wrz 2017, 10:39
autor: mat1324
Odłączenie wtyczki zaworu regulacyjnego ciśnienia paliwa spowoduje brak możliwości wytworzenia odpowiedniego ciśnienia paliwa wystarczającego do wtrysku dawki paliwa. Nawet jest napisane, aby odpalić na moment auto, aby ciśnienie spadło na szynach. Dzięki temu paliwo nie będzie podawane do cylindrów, więc auto nie odpali. Po ponownym wkręceniu świec, podpięciu wtyczki i zakręceniu rozrusznikiem, auto po chwili odpali, ponieważ zrobi sobie ciśnienie na szynach. Po całej zabawie trzeba usunąć wszystkie błędy, ponieważ trochę ich będzie.

: 29 wrz 2017, 20:26
autor: kuebk
Pomiar wykonuje sie tylko na cieplym silniku!
A jak auto nie odpala albo ma problemy z odpalaniem to tez zrobisz pomiar na cieplym?

: 29 wrz 2017, 20:38
autor: mat1324
Wtedy trzeba pozbyć się problemu z odpalaniem :).

: 02 paź 2017, 20:29
autor: Dawid_Szczecin
A jak auto nie odpala albo ma problemy z odpalaniem to tez zrobisz pomiar na cieplym?
Tu się zgodzę, nie zawsze da się sprawdzić na ciepłym albo nie zawsze jest sens. Ja robiłem pomiar na zimnym bo szukałem usterki do rozebrania silnika (szukałem która głowica). Nie będę przecież rozbierał silnika całego by znaleźć problem i później zrobić pomiar na ciepłym :)

Też się zgodzę, że ogólnie jak silnik chodzi to się robi na ciepłym. <ok>