Mam do was prośbę, podczas ostrzejszej jazdy zapałił mi się komunikat by nie przekraczać 2500rpm i oczywiście tryb awaryjny. Po zgaszeniu wszystko ok, więc sprawdziłem VAG'iem i pojawił się problem
szukałem na forach i ten problem został poruszony na forum Tourage i nie jest tak oczywisty problem, który naprawia się poprzez wymianę czujnika, pojawiają sie informację o przewodzie doprawadzającym olej i pompie oleju.
Macie jakieś doświadczenie z tym błędem? Czy to tylko mój przypadek?
: 17 wrz 2017, 21:39
autor: mat1324
Usuń błąd, odłącz wtyczkę od czujnika i sprawdź czy pojawi się ten sam błąd.
: 17 wrz 2017, 21:42
autor: telek86
W którym dokładnie miejscu są umiejscowione czujniki?
z tego co wyczytałem to jest niskiego i wysokiego ciśnienia, zastanawia mnie też, czy jak go odłącze to od razu pojawi się błąd. Nie jest też tak łatwo zreplikować ten błąd, na tą chwile 2 razy mi się pojawił.
: 17 wrz 2017, 21:49
autor: mat1324
Moment tylko poszukam w ELSIE. Jak odłączysz dobrą wtyczkę, to błąd od razu się pojawi.
: 17 wrz 2017, 21:52
autor: stefank
Miałem dokładnie ten sam błąd i objawy.
Problem był nie w czujnikach niskiego i wysokiego ciśnienia oleju tylko w zaworze regulacji ciśnienia oleju (-N428-).
Na początek, można sprawdzić wtyczkę - ja wymieniłem zawór i po problemie już ponad rok.
: 17 wrz 2017, 22:02
autor: telek86
Dziękuje Bardzo, zacznę od wymiany N428,
Ile może kosztować ten czujnik?
: 17 wrz 2017, 22:15
autor: stefank
Zawór: 059 115 243 B
cena około 190 zł w etce.
Aha, u mnie przy każdym mocnym "przygazowaniu" wchodził w tryb awaryjny.
To jest zawór, który się otwiera przy gwałtownym wzroście ciśnienia i puszcza olej przez tzw. baypass.
: 17 wrz 2017, 22:19
autor: mat1324
W ASO kosztuje ok. 205 zł .
: 17 wrz 2017, 22:21
autor: stefank
Gdzieś mam zakupioną używkę jak chcesz - ja ostatecznie zdecydowałem się na nowy z aso.
: 26 wrz 2017, 00:23
autor: telek86
Właśnie odebrałem zawór z ASO ( koszt 206zł), na sobotę jestem umówiony z mechanikiem, coraz częście załącza mi się tryb awaryjny, w trasie do Berlina musiałem 3razy auto odpalać i jechać jak emeryt....
Dam znać czy wymiana rozwiązała mój problem.
[ Dodano: 2017-09-26, 00:23 ]
Jeszcze raz dziękuje za trafną diagnoze. Zawór wymieniony, traska do Berlina bez trybu awaryjnego, miejscami testowane pod dużym obciążeniem.
Temat do zamknięcia.
: 26 wrz 2017, 01:45
autor: stefank
No i dobrze, że to było jednak to
: 25 mar 2018, 08:13
autor: piotrek30071990
Witam... Mam ten sam problem i mam pytanie gdzie znajduje się ten zawór cisnienia oleju? Silnik 2.7tdi Kod silnika CANA 190km
: 25 mar 2018, 14:19
autor: mat1324
Dostęp do tego zaworu jest od dołu po zdemontowaniu osłony silnika. Znajduje on się między napinaczem paska a kołem pasowym wału, a dokładnie pod rolką samego napinacza.
: 29 maja 2018, 14:06
autor: przemo330
Witam. Bardzo proszę o pomoc. Wyskakuje mi też błąd P164B powyżej 2500 obrotów i wchodzi w tryb awaryjny ( miga kontrolka świecy żarowej ) i nie pozwala już przekroczyć tych 2500 obrotów. Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika błąd znika. Byłem dzisiaj w hurtowni motoryzacyjnej z wydrukowanym manualem który jest powyżej, celem kupienia tego zaworu regulacji ciśnienia oleju, ale tam mi powiedzieli na podstawie vinu że w moim silniku nie ma tego zaworu. Jakieś podpowiedzi o co chodzi, bo ja zgłupiałem
: 29 maja 2018, 15:51
autor: mat1324
Podaj VIN albo podeślij mi go na PW, to sprawdzę i podam Ci numer konkretnie do Twojego auta . Ludzie w sklepach motoryzacyjnych przeważnie potrafią szukać tylko filtrów, a gdy trzeba znaleźć coś trudniejszego, to twierdzą, że tego nie ma . Często nawet nie szukają po VINie, a jedynie po modelu, silniku i roczniku, ponieważ opcja dekodowania jest płatna.
[ Dodano: 2018-05-29, 15:51 ]
Na podstawie opisu auta w profilu, zawór będzie miał oznaczenie 059 115 243 B i w ASO kosztuje on ok. 210 zł . Każde poliftowe 2.7/3.0 TDI ma ten zawór .