[ ASB 3.0 232 KM] Spadek mocy. Szczególnie odczuwalny przy w
: 28 lip 2017, 20:55
Cześć Wam,
Mój problem jest bardzo pilny, jutro mam wyjeżdżać na wakacje za granice z rodziną a dzisiaj zauważyłem że samochód zaczyna zamulać.
Nie wiem od kiedy tak sie dzieje, ale najdalej od kilku dni. Ostatnio jeździłem dość spokojnie wiec nie wiem kiedy zaczął tracić moc.
Do rzeczy.
Objaw jest taki że jak ruszam powoli lub nazwijmy to pół-dynamicznie, (tak na połowe możliwości tego auta) w skali 0-80Km/h raczej nie zauważam spadku mocy, jest to troche zauwazalne na wyższych biegach.. np przy jeździe ok 80KM/h gdy wbity jest 6 bieg, musze bardziej wdusic pedał gazu. Jeszcze gorzej jest gdy samochód dojedzie do 100 i wiecej. Próba wyprzedzania przy 100 wygląda tak że nastepuje kickdown i... auto ociezale sie zbiera... tak jakby w nim siedział 2.0 TDi.
Jestem troche roztrzesiony bo jutro trasa 1200KM Nie wiem gdzie jest przyczyna, czy coś sie kończy.. turbina czy może coś innego? Czy moze tylko nieszczelność w dolocie?
Generalnie da sie jechac, ale coś ewidentnie jest nie tak.
VCDS nie pokazuje żadnych błedów oprócz modułu Auto HVAC, w którym wyszły 2 poniższe błedy :
Tego pierwszego błedu nie da rady skasować, ten drugi da sie, ale i tak zaraz wraca.
Klima działa, nawiewy też.. głebiej nie wnikałem. Dziwne.
2 Faults Found:
00657 - Positioning Motor for Central Vents (V102)
003 - Mechanical Failure
Freeze Frame:
Fault Status: 01100011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 202
Mileage: 305756 km
Time Indication: 0
Date: 2017.07.28
Time: 17:31:16
Freeze Frame:
Voltage: 13.20 V
Temperature: 30.0°C
(no units): 30.0
(no units): 113.0
Temperature: 33.0°C
01087 - Basic Setting Not Performed
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
Freeze Frame:
Fault Status: 01100011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 202
Mileage: 305756 km
Time Indication: 0
Date: 2017.07.28
Time: 17:31:16
Tutaj reszta modułów... czysto.
Chassis Type: 4F (4L0)
Scan: 01 02 03 05 07 08 09 0E 15 16 17 19 34 37 42 46 47 4F 52 53
55 56 61 62 69 6D 72 76 77
VIN: WAUZZZ4F87N160606 Mileage: 305750km-189984miles
00-Steering Angle Sensor -- Status: OK 0000
01-Engine -- Status: OK 0000
02-Auto Trans -- Status: OK 0000
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
05-Acc/Start Auth. -- Status: OK 0000
07-Control Head -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: Malfunction 0010
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
0E-Media Player 1 -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
34-Level Control -- Status: OK 0000
37-Navigation -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
47-Sound System -- Status: OK 0000
4F-Centr. Electr. II -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
53-Parking Brake -- Status: OK 0000
55-Headlight Range -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: OK 0000
61-Battery Regul. -- Status: OK 0000
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
69-Trailer -- Status: OK 0000
6D-Trunk Elect. -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
76-Park Assist -- Status: OK 0000
77-Telephone -- Status: OK 0000
Dodatkowo zrobiłem dzisiaj logi silnika (3 bieg)
Log dynamiczny:
http://vaglog.pl/log-011_G3zt484.html
Log statyczny:
http://vaglog.pl/log-011_5Q4y7dI.html
Moja prośba jest taka, jakby ktoś kto ma doświadczenie mógł dokonać analizy.. czy coś mi pada, czy to raczej nieszczelność.
Na wysokich obrotach jest lekko słyszalny świst w kabinie (trzeba sie wsłuchać w momencie gdy jest na wysokich obrotach) ale nie potrafie powiedziec czy wczesniej tez go słyszałem czy nie. Wszystko grało to sie aż tak nie wsłuchiwałem.
W ramach testu pojecahłem na autostrade i powyżej 180Km/h samochód już nie chciał przyśpieszać... może coś by pociągnął ale nie chciałem go zameczac.
Nie mówiąc już o przyśpieszaniu do 180, które trwało znacznie dłużej... poprostu bez kopa.
Bede wdzieczny za wszelką pomoc.
Jutro wyjeżdżam o 20.00, wiec może coś jeszcze mógłbym zrobić? gdzieś zerknąć? na jakiś przewód, rurke itp...
Mój problem jest bardzo pilny, jutro mam wyjeżdżać na wakacje za granice z rodziną a dzisiaj zauważyłem że samochód zaczyna zamulać.
Nie wiem od kiedy tak sie dzieje, ale najdalej od kilku dni. Ostatnio jeździłem dość spokojnie wiec nie wiem kiedy zaczął tracić moc.
Do rzeczy.
Objaw jest taki że jak ruszam powoli lub nazwijmy to pół-dynamicznie, (tak na połowe możliwości tego auta) w skali 0-80Km/h raczej nie zauważam spadku mocy, jest to troche zauwazalne na wyższych biegach.. np przy jeździe ok 80KM/h gdy wbity jest 6 bieg, musze bardziej wdusic pedał gazu. Jeszcze gorzej jest gdy samochód dojedzie do 100 i wiecej. Próba wyprzedzania przy 100 wygląda tak że nastepuje kickdown i... auto ociezale sie zbiera... tak jakby w nim siedział 2.0 TDi.
Jestem troche roztrzesiony bo jutro trasa 1200KM Nie wiem gdzie jest przyczyna, czy coś sie kończy.. turbina czy może coś innego? Czy moze tylko nieszczelność w dolocie?
Generalnie da sie jechac, ale coś ewidentnie jest nie tak.
VCDS nie pokazuje żadnych błedów oprócz modułu Auto HVAC, w którym wyszły 2 poniższe błedy :
Tego pierwszego błedu nie da rady skasować, ten drugi da sie, ale i tak zaraz wraca.
Klima działa, nawiewy też.. głebiej nie wnikałem. Dziwne.
2 Faults Found:
00657 - Positioning Motor for Central Vents (V102)
003 - Mechanical Failure
Freeze Frame:
Fault Status: 01100011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 202
Mileage: 305756 km
Time Indication: 0
Date: 2017.07.28
Time: 17:31:16
Freeze Frame:
Voltage: 13.20 V
Temperature: 30.0°C
(no units): 30.0
(no units): 113.0
Temperature: 33.0°C
01087 - Basic Setting Not Performed
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
Freeze Frame:
Fault Status: 01100011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 2
Reset counter: 202
Mileage: 305756 km
Time Indication: 0
Date: 2017.07.28
Time: 17:31:16
Tutaj reszta modułów... czysto.
Chassis Type: 4F (4L0)
Scan: 01 02 03 05 07 08 09 0E 15 16 17 19 34 37 42 46 47 4F 52 53
55 56 61 62 69 6D 72 76 77
VIN: WAUZZZ4F87N160606 Mileage: 305750km-189984miles
00-Steering Angle Sensor -- Status: OK 0000
01-Engine -- Status: OK 0000
02-Auto Trans -- Status: OK 0000
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
05-Acc/Start Auth. -- Status: OK 0000
07-Control Head -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: Malfunction 0010
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
0E-Media Player 1 -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
34-Level Control -- Status: OK 0000
37-Navigation -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
47-Sound System -- Status: OK 0000
4F-Centr. Electr. II -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
53-Parking Brake -- Status: OK 0000
55-Headlight Range -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: OK 0000
61-Battery Regul. -- Status: OK 0000
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
69-Trailer -- Status: OK 0000
6D-Trunk Elect. -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
76-Park Assist -- Status: OK 0000
77-Telephone -- Status: OK 0000
Dodatkowo zrobiłem dzisiaj logi silnika (3 bieg)
Log dynamiczny:
http://vaglog.pl/log-011_G3zt484.html
Log statyczny:
http://vaglog.pl/log-011_5Q4y7dI.html
Moja prośba jest taka, jakby ktoś kto ma doświadczenie mógł dokonać analizy.. czy coś mi pada, czy to raczej nieszczelność.
Na wysokich obrotach jest lekko słyszalny świst w kabinie (trzeba sie wsłuchać w momencie gdy jest na wysokich obrotach) ale nie potrafie powiedziec czy wczesniej tez go słyszałem czy nie. Wszystko grało to sie aż tak nie wsłuchiwałem.
W ramach testu pojecahłem na autostrade i powyżej 180Km/h samochód już nie chciał przyśpieszać... może coś by pociągnął ale nie chciałem go zameczac.
Nie mówiąc już o przyśpieszaniu do 180, które trwało znacznie dłużej... poprostu bez kopa.
Bede wdzieczny za wszelką pomoc.
Jutro wyjeżdżam o 20.00, wiec może coś jeszcze mógłbym zrobić? gdzieś zerknąć? na jakiś przewód, rurke itp...