Strona 1 z 1

[ BPP 2.7 179 KM] Wymiana Koło pasowe wału Audi A6 C6 2,7 20

: 19 cze 2017, 22:21
autor: marcc7
Witam mam pytanie dotyczące wymiany Koła pasowego wału Audi A6 C6 2,7 2008r 180km :

niedawno odpalając silnik odpadło mi kolo pasowe walu, rozwulkanizowalo sie ze starosci tak przypuszczam i tu moje pytanie czy rozstaw śrub na tym kole ma znaczenie czy sa symetryczne i obojętne jest jak bedzie przykręcone bo sciagalem kolo bez wysuwania przodu i ciezko bylo wyciagnac kolo dokładnie tak jak bylo odkręcone a przy zakladaniu nowego 2 z 8 śrub zblokowały sie dodam ze sa na przeciwko siebie. Miedzy śrubami sa tez 3 dziurki ale nie ma zadnego prowadzenia kola wiec nie wiem do czego sa. Mam troche wątpliwosci dlatego pytam moze ktos bedzie sie orientował w tym temacie :)

A i jeszcze jednio:) podczas ruszania i zmiany biegow wystepuje male szarpanie i wibracje troche wkurzające bo ciezko plynie ruszyć i zmieniac biegi czy to moglo byc spowodowane tym padającym własnie kolem pasowym walu? te kolo podobno jest odpowiedzialne za przenoszace drgania ale czy te to nie wiem:P

: 19 cze 2017, 22:55
autor: mat1324
Według serwisówki koło pasowe można zamontować tylko w jednej pozycji. Śruby dokręca się momentem 20 Nm + 90*.
Padające koło mogło powodować takie drgania, ale przekonasz się dopiero po jego wymianie. Nowe w ASO kosztuje ok. 1100 zł, a porządny zamiennik ok. 700 zł (CORTECO 80004350).

: 19 cze 2017, 23:06
autor: marcc7
wiec te dwie śruby które maja opór przy dokręcaniu to moze byc zla pozycja kola, a po czym poznac jaka ma by ta pozycja bo odkręcając i zakręcając 8 śrub w taki sposób to z 2 tyg :P sa jakies znaki moze?

: 19 cze 2017, 23:25
autor: mat1324
Tego nie wiem, ponieważ jeszcze nie wymieniałem koła. Chociaż patrząc na zdjęcia, to wyglada, że można to koło przykręcić w każdej pozycji, ale niech wypowie się ktoś przerabiający ten temat :).

Po drugie popraw dane w opisie obok, ponieważ na pewno nie masz S6 z silnikiem 2.7 TDI z napędem na tył :p .