Strona 1 z 1
[ BRE 2.0 140 KM] Kontrolka silnika i błąd świec
: 15 cze 2017, 18:42
autor: Domin80
Witam wszystkich użytkowników forum. Od jakiegoś czasu szukałem i przeglądałem forum w celu zasiegniecia informacji odnośnie Audi A6.
Od miesiaca jestem posiadaczem powyższego auta. Niestety pojawił sie "mały" problem.
Przy zakupie świeciła kontrolka silnika. Po podpięciu kompa, pokazalo uszkodzone świece.
Zakupiłem świece NGK i wszystko było ok. Po dwóch tygodniach ponownie zapaliła się kontrolka silnika i pokazuje błąd świec. Na poczatku na 3 cylindrach, obecnie na wszystkich.
Auto pali bez problemu, jeździ normalnie i gdyby nie ta świecąca kontrolka wszystko byłoby ok.
Po skasowaniu błędu kilka dni jest dobrze, a następnie kontrolka zaś sie zapala.
Czy ktoś miał podobną sytuację i mógłby coś doradzić?
: 15 cze 2017, 18:43
autor: mat1324
A możesz podać dokładny opis błędu?
: 15 cze 2017, 19:00
autor: Domin80
Błąd świecy lub przerwa w obwodzie, z tego co pamiętam. Auto było podłączane pod zwykłego kompa, nie Vaga.
To od razu spytam, czy jak podłączę pod vaga , to poda mi konkretnie kod błędu czy również ogólnie, że błąd świec?
Myślałem żeby wyjąć świece i sprawdzić czy rzeczywiście są uszkodzone. Jeśli tak, to winny mógłby być sterownik. Dobrze rozumuje?
: 15 cze 2017, 19:37
autor: mat1324
Podłącz auto pod VCDSa, który przeznaczony jest do grupy VAG. Pokaże on szczegóły błędu oraz warunki, w którym wystąpił. Możesz wyjąć świece i zobaczyć czy są faktycznie uszkodzone. Te świece w ogóle były przeznaczone do konkretnie Twojego auta, czy jakieś uniwersalne?
: 16 cze 2017, 02:46
autor: Domin80
Przeznaczone do 2.0 TDI według strony auto partnera. Tutaj na forum czytaleczytałem, że do mojego silnika mają iść świece NGK , ale nie było podane konkretnego oznaczenia. Jaki typ świec ma być konkretnie?
: 16 cze 2017, 09:48
autor: mat1324
Oryginalna świeca ma numer N 105 798 03 » N 105 798 05, a zamiennik, który stosowany jest na pierwszy montaż to NGK 9864. Co ciekawe świeca w ASO kosztuje ok. 120 zł, a NGK tylko kilkanaście złotych mniej.
: 23 cze 2017, 11:35
autor: Domin80
W przyszłym tygodniu sprawdzę czy świece są faktycznie uszkodzone i postaram się podpiąć auto pod VCDSa. Wtedy będę pisał co wyszło.
[ Dodano: 2017-06-23, 11:35 ]
Wykręciłem świece i faktycznie okazało się, że są spalone.
Według systemu hurtowni motoryzacyjnej świece były przeznaczone do tego silnika.
Teraz wziąłem NGK 9864 i różnica między nimi jest taka, że te poprzednie miały napięcie 4V a te maja 7V.
To by wyjaśniało dlaczego padły.
Pojeżdżę trochę i dam znać czy wszystko gra czy dalej trzeba będzie szukać przyczyny.
: 23 cze 2017, 12:37
autor: mat1324
Jakoś bardziej wierzę ETCE niż katalogom w sklepach

. Jeśli świeca dostała 7V, a przystosowana była tylko do 4V, to musiała się spalić

. Pewnie przedtem kupiłeś NGK 7768

.
: 24 cze 2017, 03:37
autor: Domin80
Zgadza się. Dzięki za pomoc.

: 24 cze 2017, 08:45
autor: mat1324
Potem napisz czy nowe świece wytrzymały trochę dłużej

.
: 07 lip 2017, 09:46
autor: Domin80
Witam. Świece po wymianie na NGK 9864 jak na razie działają bez problemu i kontrolka już nie świeci.
Dzięki wielkie.
: 07 lip 2017, 10:04
autor: mat1324
Wniosek - pytać się o numery na forum i nie ufać katalogom w sklepach motoryzacyjnych

.