Strona 1 z 1

ASB nie odpala

: 28 maja 2017, 13:07
autor: Abster
Koledzy,

Wczoraj miałem niemiłą przygodę z swoją A6 i do późnego wieczora przeszukiwałem forum w znalezieniu odpowiedzi jednak nic nie znalazłem.
Do rzeczy:
A6 z 2007 roku ( październik ) silnik 3.0 TDI ASB mam go od prawie 5 lat, olej wymieniany co 10 tys, 2 lata temu zrobiony program na Mineralnej na 284KM, wszystko chodziło idealnie aż do wczoraj. Odpalił normalnie ( lekkie grzechotanie rozrządu, podkreślam lekkie przy odpalaniu ) jadę sobie po około 5 km zagrzał się prawie do 90 stopni i daję buta do mijania nagle słyszę dziwny dźwięk, przypominał on jakby osłona pod silnikiem się odczepiła i ją podwiewało ( taki stukot plastiku ) porównać można też jakby pasek się postrzępił i o coś uderzał. Po tym auto zgasło, zjechałem na bok zaglądam co jest ale nic nie widzę. Próbuje odpalić, zapłon włączony, brak oznak awarii na blacie ( kontrolka od świec żarowych znika jak zawsze ) ale po przekręceniu kluczyka słychać cyknięcie, zegary przygasają i nic.
Holowanie do domu podłączanie pod VCDS i zero błędów. Pasek welorolkowy widać ze jest na miejscu, ten od pompy CR również ( jakby go nie było to pewnie VCDS by pokazał małe ciśnienie paliwa )
Przychodzą mi tylko dwie najczarniejsze przyczyny:
1. Rozrząd ale na obecnym oleju ( liqui moly) zrobiłem dopiero równo 10 tys no i czy łańcuch mógł przeskoczyć podczas jazdy, gdzie napinacze już były dobrze wypełnione olejem i napięte bo auto było rozgrzane prawie do temperatury roboczej. ?
Czy jakby przeskoczył to czy VCDS powinien wyłapać jakiś błąd wału ?
2. Wypalenie tłoku.
Nigdy nie zdarzyło mi się zacięcie przy odpaleniu, nie widziałem nigdy bąków za sobą ( mam DPF ), sam DPF przez 5 lat użytkowania nie zdradzał że jest nawet na pokładzie, 0 problemów.
Miesiąc temu sprawdzałem wtryski VCDS i nic niepokojącego nie było mam je nawet zapisane :

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Wczoraj również z rana sprawdziłem stan oleju - poziom w normie, brak zapachu ropy jednak kolor dosyć czarny.

Co może jeszcze być ?
Polecacie jakiś warsztat w okolicy Warszawy najlepiej od strony Bielan, Łomianki, czy może oddać na samą diagnozę do ASO jak na tym bym wyszedł?
Co mogę sam jeszcze sprawdzić ?


Co do przebiegu to mam teraz na blacie 178 tys ja rocznie robię 10 tys tylko.
Jak go kupiłem to miał 143 tys i był sprawdzany w ASO ( był serwisowany i co rok mu przybywało 40-50 tys ) jednak było widać że ostatni rok było coś kombinowane po obliczeniach wyszło że trzeba z 50 tys dodać do tego co wyświetla na liczniku, więc to nie jest dużo.

: 28 maja 2017, 13:29
autor: Schadow02
Sprawdź rozrusznik czy będiks czasem nie został na zębatce koła zamachowego i czy go szlak nie trafil jak kręcił razem z chodzącym silnikiem

: 28 maja 2017, 13:36
autor: Abster
Schadow02 pisze:Sprawdź rozrusznik czy będiks czasem nie został na zębatce koła zamachowego i czy go szlak nie trafil jak kręcił razem z chodzącym silnikiem
Dzięki za zainteresowanie - sprawdzę ale trochę mało prawdopodobne bo odpalił normalnie i po odpaleniu wyszedłem z auta otworzyć bramę i nie dochodziły inne dźwięki z silnika, byłoby słychać rozrusznik jakby pracował razem z motorem no i zrobiłem z 6km ale nic mi nie zostało więc sprawdzę i to.

: 28 maja 2017, 14:00
autor: Schadow02
Mogło coś się skleic elektrycznie i sterowalo czasmi rozruchem

[ Dodano: 2017-05-28, 14:00 ]
Załóż jeszcze klucz na śrubę na wale korbowym jak silnik się obraca jak pokrecisz to tylko rozrusznik gorzej jak nie

: 07 cze 2017, 13:58
autor: Abster
Wracam z tematem, trochę to trwało bo mój mechanik miał sporo pracy.
Po wyjęciu rozrusznika - rozrusznik kręci.
Po założeniu klucza na wał nie da się nim przekręcić.
Padło jeszcze kilka potencjalnych przyczyn jak skrzynia, że stanęła sprężarka klimy i blokuje.
Teraz mam problem bo obstawia najgorsze i nie chcę się podjąć tak grubej roboty jak remont silnika.
Dał mi kilka numerów ale nikt nie chcę podjąć się naprawy w mojej okolicy.
Czy polecicie kogoś w okolicy Warszawy najlepiej w zachodniej części ?