Dziwne obroty silnika na zimnym...
: 10 maja 2017, 22:49
Witam. Mam pewien problem.
Miałem awarie kolektora ssącego, dokładnie spadło cięgno z lewego kolektora (od strony pasażera), ale założył mi je spowrotem mechanik.. Mam nowe cięgna które chce wymienić ale jednak te stare się w sumie jeszcze tzymają.. ale do rzeczy:
po tej awari silnik jakoś tak dziwnie zaczął się zachowywać na zimnym silniku. Jak mam obroty tak do 2100 to dziwnie wskazówka obrotomierza faluje, tak jak by nie trzymało obrotów i silnik nie wiedział czy je zwiększyc czy zmniejszyc.. Powyżej 2100 obrotów problem ustaje i normalnie pracuje całość. Wydaje mi się ze właśnie poniżej 2100 samochód troszeczke stracił moc. Gdy silnik sie rozgrzeje to takich problemów raczej nie zauważyłem. Dodam że tak jest jak staram się jeździć bardzo spokojnie. Jeśli redukuje to samochód normalnie zrzuca biegi i ciągnie jak na 3.0L przystało. Przy zmianie biegów nie szarpie, raczej płynnie zmienia biegi, nie dymi. W skrzyni rok temu był wymieniany olej. Czy to dziwne falowanie na niskich obrotach oraz dziwna praca silnika może byc spowodowana tymi kolektorami czy to raczej cos innego?
Pozdrawiam i prosze o pomoc
Miałem awarie kolektora ssącego, dokładnie spadło cięgno z lewego kolektora (od strony pasażera), ale założył mi je spowrotem mechanik.. Mam nowe cięgna które chce wymienić ale jednak te stare się w sumie jeszcze tzymają.. ale do rzeczy:
po tej awari silnik jakoś tak dziwnie zaczął się zachowywać na zimnym silniku. Jak mam obroty tak do 2100 to dziwnie wskazówka obrotomierza faluje, tak jak by nie trzymało obrotów i silnik nie wiedział czy je zwiększyc czy zmniejszyc.. Powyżej 2100 obrotów problem ustaje i normalnie pracuje całość. Wydaje mi się ze właśnie poniżej 2100 samochód troszeczke stracił moc. Gdy silnik sie rozgrzeje to takich problemów raczej nie zauważyłem. Dodam że tak jest jak staram się jeździć bardzo spokojnie. Jeśli redukuje to samochód normalnie zrzuca biegi i ciągnie jak na 3.0L przystało. Przy zmianie biegów nie szarpie, raczej płynnie zmienia biegi, nie dymi. W skrzyni rok temu był wymieniany olej. Czy to dziwne falowanie na niskich obrotach oraz dziwna praca silnika może byc spowodowana tymi kolektorami czy to raczej cos innego?
Pozdrawiam i prosze o pomoc