Strona 1 z 1

[ ASB 3.0 232 KM] Temperatura grzania świec żarowych?

: 23 kwie 2017, 18:16
autor: Adxs
Borykam się dalej z trudnościami z odpalaniem na zimnym silniku i zaobserwowałem co następuje:

przy -1st i podgrzaniu 5s świec - odpala po 1 sekundzie
przy +4st i zostawieniu na 5 sekund zaplonu - odpala po 8 sekundach kręcenia
dzisiaj przy +9,5st i zostawieniu na 5 sekund zapłon - odpalił po 11 sekundach kręcenia !!!

To jest conajmniej chore i niemam pojecia od czego zacząć diagnostyke i sprawdzenie co jest nie tak... Akumulator nie wygląda na sprawiający problemy bo skoro umie kręcić przez 11-12 sekund...

Oczywiście jak już odpali to puści taką białą chmure, że trzeba garaż wietrzyć ;/ Zalewa go czy jak? :(

Dlatego mam pytanie do jakiej temp grzeją świece? I jak nie grzeją to jak wymusić jednak ich grzanie, żeby lepiej odpalał?

https://www.youtube.com/embed/MzLtqNuVTW4

: 23 kwie 2017, 19:42
autor: mietek69
Nie masz wpływu ani na czas ani na temerature grzania. To proces automatyczny i żadna ingerencja w to Ci nie pomoże a tylko zamaskuje objawy. Poszukaj lepiej w blokach pomiarowych nieprawidlowosci, widze ze mieszkasz blisko mnie- mam kabel mozemy razem to sprawdzić .
Choć już wiele razy bylo na forum o zaworze zwrotnym na filtrze paliwa- nie trzyma ciśnienia i rano kazdy dlugo kreci. Wymiana to koszt do 200zl.

: 23 kwie 2017, 19:57
autor: Adxs
Dzięki za pomoc. Tez o tym zaworze dużo czytałem. Kabel mam ale domyślam się ze ciężko jest go zdiagnozować kablem? Wymienić mogę ale jeśli to nie pomoże to wydam 200 na darmo, czego wole uniknąć.

Skoro temperatura niema wpływu to czemu raz odpali dobrze a raz po 10 sekundach? To mnie dziwi.

: 23 kwie 2017, 20:17
autor: mietek69
Dignostyka kablem to podstawa. Temperatura ma u Ciebie wplyw ale cos zle reaguje na jej zmiane. Sprawdzales bledy?
Co do zaworu to inaczej nie wykluczysz. Ew.wpinajac sie cisnieniomierzem do paliwa. Z tego co pamietam na powrocie powinien trzymac 2bary.

: 23 kwie 2017, 20:20
autor: Adxs
Żadnych błędów niema :(
Ciśnienie na powrocie sprawdzać na zimnym silniku wtedy kiedy jest problem,tak?
Bo potem jak już odpali to mogę go zgasić i jest Ok.
Dziwi mnie to ze w zależności od temperatury wpływ ma na długość kręcenia rozrusznikiem...
Dzisiejsze 11 sekund to już trochę za długo ciągnął :/

: 23 kwie 2017, 20:32
autor: mietek69
Ja bym sie wpial trojnikiem tuz przed ten zawor (od strony silnika), uruchomil silnik na chwile i zgasil. Pozostaw cisnieniomierz na noc wpiety w uklad i rano zobaczysz co pokaze zegar. Jesli bedzie trzymal 2bary to zawor ok.
I jeszcze sprawdzić można czy podczas dlugiego krecenia w przewodzie paliwowym (tym przed pompą CR- przezroczysty) przelatują bąble powietrza.
Jak jest rano cieplej to posprawdzaj bloki pomiarowe pod wzgledem czujnikow temperatury. Na zimnym silniku powinny pokazywac podobna temperature. Moze ktorys z nich szaleje...
W ostateczności te świece żarowe, może sterownik od nich jest uwalony i faktycznie nie grzeje jak cieplej... ale to już samemu bedzię ciężko Ci sprawdzić...