Strona 1 z 1

[BPP 2.7 180 KM] DPF Ile przyjmie popiołu?

: 23 kwie 2017, 13:46
autor: Dawid_Szczecin
Witam, dużo przeczytałem tematów na tym forum o DPF, oraz artykułów w necie. Nie odnalazłem jednak odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.

Ile maksymalnie zmieści się popiołu w moim DPF?

Aktualnie komp pokazuje 0,5l popiołu. To dużo? Myśleć już o wymianie/regeneracji? Pytam bo bardzo często według wskazań kompa załącza się wypalanie (poniżej 100km).

Jeżdżę dużo na trasie, prawie nigdy po mieście. DPF nigdy mi się nie zapalił.

: 23 kwie 2017, 22:33
autor: Pacific tdi
Popiół jest wyrażony w gramach, a nie w litrach. Jak kupiłem auto miał 69g i w salonie na przeglądzie w Niemczech zaznaczyli, że 65g to jest max. i zaznaczyli błąd.
Profilaktycznie go zregenerowałem i jestem bardzo zadowolony, bo wypalil się po tym dopiero 1raz. Z tym, że ja mam BRE, ale DPF chyba są te same.
Odczytaj ile masz gram.

: 23 kwie 2017, 23:01
autor: mat1324
Ilość popiołu nie powoduje rozpoczynania się wypalania filtra. Jest on tylko skutkiem spalania oleju silnikowego i częściowo sadzy w czasie regeneracji. Ogólnie dopóki nie pojawia się informacja na desce o wypalaniu DPF, to filtr jest jeszcze w dobrej kondycji.

[ Dodano: 2017-04-23, 23:01 ]
Pacific tdi, mylisz popiół z sadzą <okok> . W większych silnikach sterownik pokazuje więcej szczegółów.

: 24 kwie 2017, 07:38
autor: Dawid_Szczecin
Dzięki za odpowiedzi.

Obrazek
mat1324 pisze:Jest on tylko skutkiem spalania oleju silnikowego i częściowo sadzy w czasie regeneracji.
Tu myślę podobnie, popiół jest rezultatem wypalania sadzy i to on pozostaje w filtrze już na zawsze. Ten popiół określa na jak długo starczy nam tego filtra chyba. Popiół już nigdy nie zniknie z filtra, to on określa jego stan zapełnienia, tak mi się wydaje. Im więcej popiołu w filtrze tym częściem filtr musi się wypalać bo jest mniej miejsca na sadzę (która ulega wypalaniu).

Pytanie, czy wysłać filtr na regenerację, bo martwi mnie zbyt częste wypalanie (według danych sterownika oczywiście bo jako użytkownik ja nic nie widzę na desce). Zbyt częste wypalanie też nie jest niczym dobrym. Jest parametr mówiący o ilości kilometrów od ostatniego wypalania, i ten parametr u mnie często się zmienia (wiadomo bo jeżdzę), ale nigdy nie przekracza 100km to znaczy, że filtr się wypala ciągle i resetuje ten licznik.

Ogólnie sadzy/poziom zanieczyszczeń mojego filtra to:
- 6g zmierzone
- 6,5g wyliczone

: 25 kwie 2017, 01:56
autor: tomnik
Dawid_Szczecin pisze:Tu myślę podobnie, popiół jest rezultatem wypalania sadzy
Popiół jest wynikiem spalania oleju silnikowego. Nie sadzy.
Dawid_Szczecin pisze:i to on pozostaje w filtrze już na zawsze.
Tak twierdzi producent auta. Prawda jest trochę inna. Istniej możliwość pozbycia się(nie całkowitego ale jednak) popiołu z DPF.
Dawid_Szczecin pisze:Im więcej popiołu w filtrze tym częściem filtr musi się wypalać bo jest mniej miejsca na sadzę (która ulega wypalaniu).
Tu masz całkowicie rację - Im więcej popiołu w filtrze tym częściej sterownik przeprowadza "wypalanie".
Sterownik w czasie eksploatacji auta dolicza (algorytm na podstawie warunków w jakich poruszał się pojazd) wartość popiołu.
Przy nowym filtrze, gdzie wartość popiołu równa 0, regeneracja ("wypalanie") DPF przeprowadzane jest po osiągnięciu 32g (jednostek) sadzy, obojętnie, skalkulowanej, czy rzeczywistej. Na marginesie - zwykle regeneracja przeprowadzana jest przy osiągnięciu wartości progowej skalkulowanej.
I tak, jak napisałem wyżej-podczas eksploatacji auta sterownik dolicza wartość popiołu i automatycznie zmniejsza wartości przy których zaczyna regenerację DPF. Przy wartości popiołu 0.5 (to około 250 tys. przebiegu), wartość sadzy przy której startuje regenerację, to 16 jednostek.
"Progi regeneracyjne" silników poliftowych dostępne są w grupie 107. W przedliftowych nie mam wiedzy.

Fitr DPF Twojego auta Dawid, nadaje się do wymiany, przeczytaj -bre-20-140-km-wyciety-filtr-dpf-a-kupn ... htm#838326
Proponuję jednak spróbować go "przeczyścić". W przypadku DPF mojego auta operacja ta przyniosła pozytywny efekt.

: 25 kwie 2017, 15:16
autor: Dawid_Szczecin
Dzięki tomnik za odpowiedź, coraz jaśniejsza robi się dla mnie sytuacja z DPF. Czyli tak jak podejrzewałem, filtr mam do wymiany/regeneracji.
tomnik pisze:Tak twierdzi producent auta. Prawda jest trochę inna. Istniej możliwość pozbycia się(nie całkowitego ale jednak) popiołu z DPF.
Czy możesz powiedzieć coś więcej? Czy to tajemnica :) ?

Temat o DPF wskazany przez ciebie czytałem już wcześniej, dobry wniosek to taki, że nie kupować zamienników za 1400 zł niby nowych.

Czy warto zregenerować filtr w takiej firmie jak:
http://dpfserwis.pl/76_DPF-A6.html

Moje auto ma przejechane równo 280 tys. km. Na koniec pytanko:

Czy można jeździć fizycznie bez filtra DPF przez tydzień może dwa na czas regeneracji podczas gdy obsługa DPF jest uruchomiona w sterowniku? Zrobiłbym sobie rure zamiast DPF i zamontował na niej czujniki które tam są w przypadku DPF.

: 25 kwie 2017, 23:41
autor: Pacific tdi
mat1324 pisze: mylisz popiół z sadzą <okok> .
Dlaczego tak twierdzisz. Znam dobrze zasadę dzialania DPF. Nic nie pomylilem. 69g popiołu miałem. Regenerowalem profilaktycznie w firmie http://eurovat.info.pl/regeneracja/rege ... tek-staych.
I nie żałuję. Praktycznie nie wiem, że mam to ustrojstwo.

: 04 maja 2017, 15:16
autor: Sambi
Hej mozesz podać dobry adres tej firmy od regeneracji filtra, mam u siebie 311k i właśnie mi sie zatkał na amen, tzn. nie moge go przepalic.

Jestem już po regeneracji dpfu i jest super auto nabrało mocy i jeździ jak nowe, mechanik mówił ze syf byl niemilosierny, 3 razy czyscil az wyczyscil. Polecam takie rozwiazanie