Strona 1 z 1

[ BPP 2.7 179 KM] Opóźnienia w reakcji na pedał gazu

: 22 kwie 2017, 19:54
autor: mietek69
Panowie...

Od pewnego czasu borykam się ze sporymi lagami jeśli chodzi o reakcje na pedał gazu (2-3-4sekundy). Ale tylko w 2 przypadkach: zaraz po zmianie biegu (taka turbo dziura) i przy próbie gwałtownego przyspieszenia przy spokojnej jeździe - wszystko powyżej 30-40 st.C silnika. Zrobiłem kilka logów dynamicznych, może komuś w przypływie dobrych chęci coś wpadnie w oko. Obserwując bloki 008 i 009 zauważyłem, że to nie skrzynia biegów (a już myślałem, że to winowajca) a tzw SMOKE LIMITATION w bloku 008 pozycja 4. Dopóki on nie wzrośnie do 350-510Nm to auto właśnie strasznie muli. Tylko, że przepływomierz (003) i turbina (011) też w tym czasie mają opóźnienia - ale to logiczne, bo coś go trzyma na "kagańcu". Dodam tylko, że w bloku 039 na pozycji 3 i 4 widać , że nastawnik turbiny reaguje idealnie i nie przycina. Czy ktoś mi pomoże naświetlić temat jak w tych trzech znalezionych nieprawidłowościach (ilość zasysanego powietrza, ciśnienie i limiter dymienia) wskazać winnego? Winny jest limiter i on hamuje turbinę a przez to przepływkę, czy na odwrót?

Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi:)

Ps.Logi tylko dynamicze zrobiłem, bo w statycznych wszystko jest ok:

http://vaglog.pl/log-003_008_009_Ii99N.html
http://vaglog.pl/log-003_011_008_uHOctZt.html
http://vaglog.pl/log-008_weqM3Ux.html
http://vaglog.pl/log-011_030_039_cqRq3.html

: 22 kwie 2017, 20:02
autor: zymbion
Witaj nie znam się na logach ale miałem taki sam problem wciskając pedał gazu, reagował po mocniejszym wciśnięciu i przyczyną była wymiana przepustnicy tej pierwszej głównej. Najlepiej sprawdzić odkręcając ją potem zdjąć dekiel i sprawdzić czy klapka chodzi lekko a zęby się nie wycierają

: 22 kwie 2017, 20:10
autor: mietek69
Zaglądałem już do tej klapy, chodzi z raczej małym oporem ale w pełnym zakresie, zębatki ma całe, sprawdzałem bloki pomiarowe od niej i ładnie uzyskuje zadane wartości:)

Dodam, że błędów na vagu brak.