Strona 1 z 1

[ BRE 2.0 140 KM] Zapchany DPF?

: 21 kwie 2017, 22:42
autor: Punisher
Witam
Sporo podobnych tematów jednak nie znalazłem identycznego jak mój.
VCDS pokazuje zapełnienie filtra popiołem 79 (wg internetu w g)
Obrazek

Podobno maksymalna granica to 60-68g a u mnie jak widać już zdecydowanie wyżej.
Jednak w odróżnieniu od innych przypadków u mnie nie widać żadnych objawów w postaci błędów czy trybu awaryjnego.

Czy to normalne? Czy może jakiś czujnik czy coś?

Z góry dzięki za podpowiedzi :)

: 21 kwie 2017, 23:47
autor: mat1324
Chętnie pomógłbym, ale nie miałem do czynienia z filtrem DPF w silniku 2.0 TDI. Wiem co i jak trzeba sprawdzić, ewentualnie wypalić, ale w silnikach większych niż 2.0 TDI <uoee> .

: 24 kwie 2017, 09:09
autor: Punisher
Liczą się chęci! :)
Możliwe żeby komputer był tak ubogi że nie informuje mnie o stanie filtra? Może VCDS pokazuje mi to w innych jednostkach?
A jeśli w dobrych to czy jest to wartość teoretyczna czy rzeczywista?

: 25 kwie 2017, 01:18
autor: tomnik
068 Particulate filter exhaust gas values 2


1) Charge coefficient (współczynnik zapełnienia filtra)

< 50% (at 50% regeneration starts)

2) Ash mass (masa popiołu)

max. 60 g *)

3) Ash learned value

No data

4) Vacant

: 25 kwie 2017, 07:15
autor: Punisher
tomnik pisze: 2) Ash mass (masa popiołu)

max. 60 g *)
To jest wartość zmierzona tak? Czysto teoretycznie po zmianie filtra na nowy wartość ta spadnie teoretycznie do 0? Bo gdzieś czytałem że trzeba zerować wskazania i nie mogę się połapać o co chodzi ;/

: 25 kwie 2017, 22:00
autor: tomnik
Punisher pisze:To jest wartość zmierzona tak?
To nie jest wartość zmierzona. Jest to wartość naliczona przez sterownik silnika, naliczona pewnie według jakiegoś algorytmu. Zależna od warunków(mam tu na myśli dane z czujników) w jakich poruszał się pojazd i cały czas zwiększająca się wraz z przejechanymi kilometrami, nie zerująca się po przeprowadzonym procesie regeneracji DPF.
Pamiętaj - mówimy o wartości "nieusuwalnego" popiołu, nie sadzy(która jest usuwalna w procesie regeneracji)
Punisher pisze:Czysto teoretycznie po zmianie filtra na nowy wartość ta spadnie teoretycznie do 0?
Nie, sama się nie zmieni na "0".
Po wymianie filtra na nowy trzeba "powiadomić" o tym fakcie sterownik silnika. Programy diagnostyczne jak VCDS, VAS , czy nowy następca VAS-a ODIS, umożliwiają wyzerowanie wskazań DPF. Ale tylko w VAS i ODIS* jest możliwość odwrotnego procesu - wpisania stanu licznika, na której to podstawie sterownik silnika obliczy(adekwatnie do przejechanych kilometrów) i zapamięta wartość popiołu. Czynność ta przydatna jest, gdy wymieniamy sterownik silnika. Ten nowy w aucie powinien mieć informacje na temat zapełnienia popiołem filtra DPF zamontowanego w aucie. A to z kolei po to aby w sposób odpowiedni do wypełnienia popiołem, dostosować sposób/algorytm przeprowadzanych regeneracji. Bo według przeprowadzonych przeze mnie obserwacji są one różne, do różnego stanu zapełnienia popiołem.
* Być może VCDS posiada taką możliwość ale nie jest mi ona znana. Nie ma też na ten temat info w bezkresach sieci...

Jeszcze raz - wypowiadający się w tematach DPF popełniają w tym zakresie pomyłki :
Popiół produkt uboczny spalania oleju silnikowego, nieusuwalny w procesie regeneracji
Sadza - jeden z produktów ubocznych spalania oleju napędowego/paliwa diesel usuwalny w procesie regeneracji.

: 26 kwie 2017, 11:47
autor: Punisher
Wszystko jasne :)
Czy cudzysłów mam rozumieć sposób fizycznego czyszczenia? :) Ile uda się usunąć popiołu taką metodą?