Strona 1 z 1

Audi A6 C6 3.0 TDI dymi z wydechów

: 20 kwie 2017, 17:34
autor: pablo44
Witam

Panowie od tygodnia zauważyłem, że moja A6 zaczęła dymić z wydechów. Kolor niebieskawy, jeżdzi normalnie, brak jakichkolwiek błędów w silniku, odpala bez problemu, spalaniew w normie. Dzisiaj w warsztacie wykonali czyszczenie całego dolotu - była sugestia, że zaciągał olej bo poziom był na maksimum. Sprawdzona została turbina - brak oleju jest czysto. Kużwa już nie wiem gdzie może być przyczyna. Może macie jakies sugestie gdzie szukać co sprawdzić.

Pozdrawiam

[ Dodano: 2017-04-20, 17:34 ]
Kilka dni temu zrobiłem trase prawie 1400 km i po przyjeździe rury wydechowe całe czarne. Nie wiem czy to ma jakiś związek ale zauważyłem, że mam podwyższone obroty jałowe silnika koło 800 nawet jak osiągnie temperaturę. Jednak czasem spadają do 700 obr/min i wtedy nie widze zadnego dymu nawet jak dobrze wcisne gaz. A może tylko tak mi się wydaje, już sam nie wiem.

: 20 kwie 2017, 18:03
autor: mat1324
Sprawdź komputerem błędy oraz bloki pomiarowe w sterowniku silnika, głównie grupy 72, 73, 74, 75, 76, 77, 102, 104 i podaj pomiary.

: 20 kwie 2017, 18:08
autor: pablo44
Błędów brak było sprawdzane. Niestety dopiero jutro mogę podjechać na sprawdzenie tych bloków a możesz poiwedziec czego dotyczą

: 20 kwie 2017, 18:17
autor: mat1324
Grupy 72-77 - korekty długoterminowe wtrysków.
Grupa 102 - czujnik temperatury spalin + czujnik różnicy ciśnień.
Grupa 104 - parametry filtra DPF.

Można ewentualnie sprawdzić grupy 13-14, aby zobaczyć jakie są bieżące korekty wtrysków.

Jakim interfejsem były sprawdzane błędy? Do grupy VAG najllepszy jest VAS i VCDS. Reszta średnio się nadaje.

: 20 kwie 2017, 18:21
autor: pablo44
DPF jest nowy ma 2 miesiące stan popiołu 0, dzisiaj sprawdzali, czujnik różnicy cisnień wymieniony wraz z dpf-em. Niestety nie wiem jaki interfejs używają w tym warsztacie. Chyba najlepiej będzie jak podjade do ASO audi i to wszystko sprawdzę

: 20 kwie 2017, 18:29
autor: mat1324
Gdzie kupiłeś DPFa? Z tego co wiem, to zamienniki na długo nie starczają :( .

: 20 kwie 2017, 18:35
autor: pablo44
Niestety problem miałem jak byłem w Holandii i tam wymieniałem dpf, oczywiście zamiennik ale tak naprawdę to chyba był niepotrzebnie kupiony bo prawdopodobnie przyczyna problemów był poprostu czujnik różnicy ciśnień

: 20 kwie 2017, 18:42
autor: mat1324
Najpierw trzeba sprawdzić czujniki <uoee> . Pisałem o tym w wątku o wypalaniu DPFa.

: 20 kwie 2017, 18:59
autor: pablo44
I tak też mówiłem temu mechanikowi, żeby zaczął od czujników. Po kilku godzinach stwierdził, ze są w porządku i wymiana dpf-a w potem się jednak okazało, że walnięty był czujnik różnicy ciśnień

Ręce opadaja

[ Dodano: 2017-04-20, 18:59 ]
A tak przy okazji czy taki kabel będzie dobry do mojej a6 - Kabel VAG-COM/VCDS 16.8.3 Audi VW Seat Skoda

: 20 kwie 2017, 21:08
autor: mat1324
Poczytaj mój wpis: << link >>, a trochę się dowiesz :] .

: 21 kwie 2017, 23:49
autor: tomnik