Strona 1 z 1
[ INNY] cdya falujace obroty 3.0 239km
: 13 kwie 2017, 23:58
autor: suet
witam.mam problem ze skaczącymi obotami silnika jednak tylko na 6 biegu przy wysokiej prędkości podczas przyspieszania,dodam że autko jest pewne ,zadbane ma 196 tys i jakieś 2 mies temu wymieniony olej w skrzyni dynamicznie,proszę o pomoc bo chcę je utrzymać w należytym stanie.
: 14 kwie 2017, 00:08
autor: mat1324
Jaki olej został zalany do skrzyni?
: 14 kwie 2017, 09:08
autor: suet
Ravenoc 8hp i zostałem ostro skasowany bo 2300 i to po układzie. Niby
[ Dodano: 2017-04-14, 09:08 ]
Ravenol
: 14 kwie 2017, 12:16
autor: mat1324
Do naszych skrzyń leje się tylko i wyłącznie olej producenta skrzyni, czyli ZF Lifeguard Fluid 6 lub ZF Lifeguard Fluid 8. Drugi olej jest lepszy, ale droższy

. Za statyczną wymianę oleju (ZF Lifeguard Fluid 8) wraz z oryginalnym filtrem i uszczelką płacę 900 zł. Ravenol 6HP jest o wiele tańszym olejem, ponieważ jest to zamiennik, który kosztuje mniej więcej 1/3 tego co oryginalny ZF Lifeguard Fluid 8. Chyba, że zalali Ci faktycznie Ravenol 8HP, wtedy kosztuje tyle samo. Do wymiany statycznej spokojnie wystarczy 5 litrów oleju. Natomiast do dynamicznej wymiany potrzeba ok. 10 litrów oleju. Powiedzmy, że litr Ravenolu 8HP kosztuje ok. 110 zł, to sam olej kosztuje ok. 1100 zł. Do tego trzeba doliczyć nowy filtr i uszczelkę, które jeśli kupimy nawet w ASO, to wydamy łącznie ok. 500 zł. Teoretycznie trzeba też wymienić korki z uszczelkami, koszt ok. 75 zł w ASO. Doliczyć trzeba oczywiście koszt usługi, powiedzmy 400 zł. Łącznie daje nam to: 1100 + 500 + 75 + 400 = 2075 zł. Pamiętaj, że serwis ASB kupuje wszystko w niższych cenach i często od producenta, więc filtr i uszczelka kosztuje ok. połowę tego co w ASO.
: 14 kwie 2017, 14:03
autor: suet
Bardzo dziękuję za wyjaśnienie,raczej wlali ten 8hp,czyli raczej sugerujesz że ten olej może być to powodem skoków obrotów na przyspieszanie na 6 biegu?
: 14 kwie 2017, 17:16
autor: mat1324
Bardzo możliwe

. Za kilka tysięcy kilometrów objaw może ustąpić, ponieważ skrzynia nauczy się nowych warunków pracy, ale nie musi.
: 15 kwie 2017, 13:17
autor: suet
Słyszałem jeszcze o konwenterze lub ze filtr paliwa jest zapchany,chciałbym narazie zacząć od tańszych opcji a w ostateczności jeszcze raz wymienić olej w skrzyni
: 15 kwie 2017, 18:04
autor: mat1324
Uszkodzony konwerter powoduje delikatne mrowienie podczas zmiany biegów oraz falowanie obrotów w czasie jazdy ze stałą prędkością. Jeśli nie miałeś tego objawu przed wymianą, to na nowym oleju go nie powinno być i konwerter wtedy odpada. Skrzynia powinna nawet łagodniej zmieniać biegi. Filtr paliwa też może być przyczyną, ale wtedy pojawiałyby się błędy związane z ciśnieniem paliwa na listwie CR.
Na Twoim miejscu poczekałbym jeszcze kilka tysięcy kilometrów i wtedy zobaczył.
: 15 kwie 2017, 18:36
autor: suet
Masz rację olej wymieniłem dokładnie 25.01 a usterka pojawiła się ostatnio także jest to świeża sprawa.poczekam trochę,dziękuję. Wesołych świąt

: 15 kwie 2017, 20:34
autor: mat1324
Zdarza się tak, że dziwne zachowania skrzyni pojawiają się dopiero po kilku tysiącach kilometrach od samej wymiany.