EGR i turbo problem
: 09 kwie 2017, 01:22
Witam, mam problem ze swoim A6 2.0 140KM, a dokładnie z EGR i turbo. Jako, że jestem laikiem w tych sprawach, prosiłbym Was o radę. Już piszę o co kaman.
Otóż wczoraj auto po przejechaniu 2-3 km straciło moc, nie chciało przyspieszać i ogólnie topornie się zbierało. Zgasiłem je i odpaliłem ponownie, zapaliło się pomarańczowe światełko check engine i oczywiście problem nie minął. Dojechałem jakoś do mechanika i po godzinie spędzonej w poczekalni dowiedziałem się, że EGR jest do wymiany, a teraz "zablokował/zatkał" go wkręcając jakaś zaślepkę oraz to, że turbina wymaga wyczyszczenia, a dokładnie to jej kierownice, bo się blokują. Auto jeździ, tak jak jeździło przed moją wizytą u mechanika, czyli strasznie wolno przyśpiesza do 60-70 km/h, potem czuję moc i mogę się bez problemu rozpędzić do 100-110km/h, po czym moc znów spada, auto muli i odzyskuje przyśpiszenie przy około 130km/h. Tak jak wcześniej napisałem nie mam wiedzy na ten temat i chciałbym się dowiedzieć od Was co teraz? Czy kupować nowy EGR i zdecydować się na czyszczenie turbo, czy może już lepiej zregenerować je od razu? Auto ma 320 tys. km przebiegu, więc niemało i wcześniej, czy później turbo będzie do wymiany a ja nie zamierzam się pozbywać samochodu i chcę doprowadzić go do stanu przed usterką.
Z góry dzięki za pomoc.
Otóż wczoraj auto po przejechaniu 2-3 km straciło moc, nie chciało przyspieszać i ogólnie topornie się zbierało. Zgasiłem je i odpaliłem ponownie, zapaliło się pomarańczowe światełko check engine i oczywiście problem nie minął. Dojechałem jakoś do mechanika i po godzinie spędzonej w poczekalni dowiedziałem się, że EGR jest do wymiany, a teraz "zablokował/zatkał" go wkręcając jakaś zaślepkę oraz to, że turbina wymaga wyczyszczenia, a dokładnie to jej kierownice, bo się blokują. Auto jeździ, tak jak jeździło przed moją wizytą u mechanika, czyli strasznie wolno przyśpiesza do 60-70 km/h, potem czuję moc i mogę się bez problemu rozpędzić do 100-110km/h, po czym moc znów spada, auto muli i odzyskuje przyśpiszenie przy około 130km/h. Tak jak wcześniej napisałem nie mam wiedzy na ten temat i chciałbym się dowiedzieć od Was co teraz? Czy kupować nowy EGR i zdecydować się na czyszczenie turbo, czy może już lepiej zregenerować je od razu? Auto ma 320 tys. km przebiegu, więc niemało i wcześniej, czy później turbo będzie do wymiany a ja nie zamierzam się pozbywać samochodu i chcę doprowadzić go do stanu przed usterką.
Z góry dzięki za pomoc.