Strona 1 z 1

[ BMK 3.0 224 KM] czyszczenie wtrysków za pomocą Liqui moly

: 30 mar 2017, 20:41
autor: Quatro7
szukam po necie i znaleźć nie mogę...
gdzie się wpiąć z przewodami by przeczyścić wtryskiwacze preparatem Liqui moly diesel spulung??
do filtra paliwa idzie jeden wężyk, więc domyślam się, że na wylocie odpiąć i tym wężykiem będzie zasysany preparat.
a powrót? idą wężyki tuż przy filtrze paliwa paliwa, ale wcześniej jest jakiś elektro-zawór/czujnik(?), to można za nim czy lepiej przed nim wykonać podłączenie do preparatu?
dalszą cześć powrotu podłączyć na czas czyszczenia do filtra paliwa?

: 30 mar 2017, 22:31
autor: mat1324
Jeśli nie chcesz uszkodzić układu wtryskowego (głównie pompa, a trochę kosztuje <uoee> ), to lepiej dolej ten środek do baku, gdy zapali się rezerwa i wyjedź całe paliwo. Potem dolej kolejną butelkę i zatankuj do pełna. Pamiętaj, że środek powoduje głównie czyszczenie wtrysków, więc jeśli leją, to ich stan może się pogorszyć. Warto go zastosować, gdy wtryski są zapieczone, czyli mają dodatnie korekcje <okok> . Zabawy w bezpośrednie podpinanie pod pompę można robić, ale w przypadku mniej skomplikowanych silników, np. 1.9 TDI/2.0 TDI PD, przy 2.7/3.0 TDI raczej nie ryzykowałbym, ponieważ na 99,99% zapowietrzysz układ i będzie problem. Późniejsze odpalenie możliwe jest tylko przez odpowietrzenie układu za pomocą VCDSa. Oczywiście możesz próbować kilka razy włączać zapłon, ale ciężko będzie odpalić :p . Twój wybór...

: 31 mar 2017, 07:50
autor: MISQ
Jesli tego nie robisz na codzien to lepiej nic nie odpinaj, mozesz sporo sobie uszkodzic. WLej do zbiornika jak pisze kolega wyzej i tyle. DO odpalenia mozna uzyc plaka ale nie zadne samostarty itp. plak w małej ilosci jest bezpieczny

: 31 mar 2017, 08:31
autor: Quatro7
oki, to tak zrobię.
filtr paliwa wymienić po operacji lepiej co nie? (po wymianie przed odpaleniem odpowietrzyć vcdsem?)

: 31 mar 2017, 11:47
autor: mat1324
Po wymianie nie jest konieczna wymiana filtra, ale jeśli to zrobisz, to warto odpowietrzyć układ VCDSem zamiast uruchamiać pompę przez przekręcanie na zapłon.