Strona 1 z 1

[BLB 2.0 140km] błąd przeładowania

: 23 mar 2017, 19:20
autor: fosis
Witam,

Jechałem około 130km i nagle samochó stracił moc.
Sprawdziłem VCDSem błędy na silniku i pokazał mi się taki:

Kod: Zaznacz cały

Address 01: Engine        Labels: 03G-906-016-BLB.clb
   Part No SW: 03G 906 016 BF    HW: 028 101 185 0
   Component: R4 2,0L EDC 0000SG  9553  
   Revision: 12345678    Serial number:               
   Coding: 0000072
   Shop #: WSC 32590 126 63510
   VCID: 68C6A863C2732E42B770AE5-803C

1 Fault Found:
16618 - Boost Pressure Regulation 
            P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition)
             Freeze Frame:
                    RPM: 2541 /min
                    Torque: 132.0 Nm
                    Speed: 128.0 km/h
                    Load: 36.9 %
                    Voltage: 13.76 V
                    Bin. Bits: 11000000
                    Absolute Pres.: 1693.2 mbar
                    Absolute Pres.: 2009.4 mbar

Readiness: 0 0 0 0 0 
Turbina do regeneracji czy jednak to coś mniej poważnego?

: 24 mar 2017, 07:00
autor: Punisher
Zrób logi dynamiczne przepływki + turbiny

: 24 mar 2017, 23:31
autor: fosis
Pierwszy raz robiłem logi, więc mam nadzieje, że są ok.

Grupa 011
Grupa 010
Grupa 008
Grupa 003
Grupa 001

Za każdym razem, przy poziomie 3500-3800 turbina się wyłączała. Raz się zapalił check engine.

: 29 mar 2017, 07:09
autor: Punisher
Sprawdź dolot powietrza oraz podciśnienia. Jeśli nie to, to obstawiałbym przepływke. Ale ja dopiero raczkuje, lepiej żeby ktoś bardziej obeznany w temacie też się wypowiedział :)

: 03 kwie 2017, 22:47
autor: fosis
Pogrzebałem trochę i sprawdziłem to do czego udało mi się jako tako dostać.
Dolot powietrza i podciśnienie najpewniej jest ok (szczelny).
Co mnie zdziwiło to od turba odchodzi wąż do intercoolera i na nim, z zewnątrz na łączeniu z turbiną, było pełno takiego zaschniętego nagaru oraz wewnątrz tego węża jest pewnie pełno oleju.
Obudowa filtra powietrza nie była dobrze zamocowana.
W dolocie powietrza na ściankach jest troche oleju, zapewne od odmy, więc też przeczyściłem przepływówkę. Przydałoby się wymienić pokrywę zaworów lub zamontować catch oil tank (co pewnie uczynie)
Nie sprawdzałem jeszcze pomiarów w VCDS, ale:
Świstu prawie nie słychać.
Wcześniej turbina przy 3,5 tys obrotów się wyłaczała i pojawiał się błąd przeładowania, tak teraz normalnie szła 4 tys. Niestety przy kilku próbach, raz turbina się wyłaczyła, gdy wrzuciłem przy 80km/h 6-ty bieg i się rozpędzałem.
Nadal występuje taki dziwny dżwięk, gdy się zmienia bieg na wyższych obrotach (nie jest to swiszczenie turbiny).

: 04 kwie 2017, 12:06
autor: Bart_d
Witam
Kolego masz ewidentne przeładowanie powyżej 1900obr - 2601 mbar (grupa 11).
Porównaj rzędy (specified - powinno być ciśnienie) i (actual - obecnie jest ciśnienie).
Sytuacja taka na 99% wynika z przycinającej się geometrii turbiny - bardzo typowa dolegliwość. Nagar ze spalin blokuje kierownice spalin co powoduje z kolei brak regulacji (zmniejszania/zwiększania) ciśnienia doładowania.
Czy jest tak rzeczywiście możesz poobserwować sztangę turbiny na wolnych obrotach nawet, ściągając przewód z gruszki i zakładając go. Pooglądaj filmy na you tube z poprawnej pracy sztangi turbiny (2.0 czy 1.9TDI) i porównaj ze swoją - czy nie przycina się i czy skok sztangi jest porównywalny.
Jeżeli to ta usterka j/w to należy wówczas zdemontować turbinę i wyczyścić jej część gorącą. Koszt takiej operacji z demontażem i montażem raczej nie przekroczy 300zł (tak myślę).