Strona 1 z 1

[ BRE 2.0 140 KM] Klapa gasząca...

: 21 mar 2017, 20:34
autor: Wilas
Witam.
Zacznę od tego, że foru A6, A4, golfy, tourany, polsko, angielsko i francusko języczne przeczytałem. Niestety w dalszym ciągu mam problem z diagnozą i zastanawiam się co dalej robić...
Zacznę odbłędów:
- P3103 - Silnik przepustnicy zawirowania; uszkodzenie
- Ciągły
- P3101 - Silnik przepustnicy zawirowania; obwód przerwany i zwarcie z masą
- Nieciągły
- P3101 - Silnik przepustnicy zawirowania; obwód przerwany i zwarcie z masą
- Stały

Przepustnicę rozebrałem, była bez nagaru. Pod pokrywą elektroniki sporo oleju. Wylałem, odtłuściłem, poskładałem. Tryby calutkie.
Zanim przykręciłem do EGR wpiąłem kostkę i klapka robi tylko taki delikatny podryg i koniec... Klapka ładnie wraca do wyjściowej pozycji po ręcznej zmianie położenia.
Po wyłączeniu słychać z przepustnicy dźwięk wysokiej częstotliwości.

Teraz pytania:
1. Czy pomimo tego, że jest jakiś ruch klapy oznacza to, że elektronika jest walnięta?
2. Czy można jeszcze coś zrobić w tym temacie?
3. Widziałem na francuskim forum zdjęcia (bardzo niewyraźne) na których ktoś chyba czyści jekieś ścieżki - jak w potencjometrze. Ja czyściłem to bezdotykowo takim zmywaczem w sprayu do odtłuszczania. Bez rozbierania trybów i wyciągania czegokolwiek.

Nie piszcie tylko: temat wałkowany tysiąc razy, bo na takie objawy nigdzie nie znalazłem odpowiedzi.

Co radzicie, kupić nową ok. 700 zł czy oddać do regeneracji. A jeżeli zregenerować to czy ktoś może polecić jakiś warsztat, z którego korzystał (nie z alledrogo bo tam to ja też umiem poszukać :) )

Pozdrawiam.

[ Dodano: 2017-03-21, 20:34 ]
Nikt, nic? <zalamka>

: 22 mar 2017, 10:40
autor: Mazdomania
Co prawda nie w Audi, a w BMW, ale 1.5 roku temu mieliśmy identyczną sytuację i dodatkowo mocno rzucało silnikiem przy gaszeniu. Najpierw kupiliśmy używkę, ale niestety było dalej to samo, dopiero zakup nowej rozwiązał problem.

Jak masz kogoś znajomego z takim samym silnikiem to podmień klapę i będzie wiadomo zanim ładnych kilka stów wydasz.

: 07 kwie 2017, 11:21
autor: Wilas
Hej.
Rozebrałem to świństwo znowu...
Tym razem wszystko dokładnie wyczyściłem. Silniczek spięty "na krótko", kręci jak wariat...
Po założeniu w przekładnie, nie ma siły klapki otworzyć.
Czy to znaczy, że z nim jest coś nie tak?

[ Dodano: 2017-04-07, 11:21 ]
Kupiłem półroczny używany zamiennik - 200 PLN.

Temat do zamknięcia.

: 07 kwie 2017, 19:22
autor: Pacific tdi
I jak efekt?

: 12 kwie 2017, 15:17
autor: Wilas
Pacific tdi pisze:I jak efekt?
Nie telepie budą jak głupi, przy gaszeniu silnika. <okok>

Re: [ BRE 2.0 140 KM] Klapa gasząca...

: 20 cze 2020, 18:30
autor: ANDRIEV
Witam. Proszę o pomoc pewnego czasu zaczęły mi mrugać świece żarowe i wywaliło check engine . Diagnoza przepustnica bład 3103 silnik zawirowania przepustnicy . Z przepustnicy wydmuchało uszczelkę i lało sie na wiązkę . Kupiłem nową firmy FEBI wymiana i dalej błąd . Nastepnie czyszczenie egr i kolektora ssacego po złożeniu okazało się ze nie działa gruszka klap kolektora wiec wymiana. I błąd jak świecił tak świeci kable od przepustnicy do skrzynki z bezpiecznikami całe bezpieczniki ok. Proszę o jakąś poradę AUDI A6 C6 2.0 TDI 2006 rok silnik BRE

Re: [ BRE 2.0 140 KM] Klapa gasząca...

: 26 cze 2020, 20:26
autor: Flex 78
Witam, wywaliło mi takie błędy i check na zegarach. Silnik zapalał i gasł normalnie - słychać było jak klapa chodzi.. Rozkręciłem klapę, wyczyściłem ale błędów nie da się skasować i klapa nie działa jak gasze auto, szarpie przy gaszeniu. Zdjąłem wąż i po odpaleniu klapa jest otwarta (normalne) jak gaszę klapa delikatnie się przymyka może z 1 mm i jest sztywno zablokowana. Po pewnym czasie jak przekaźniki "puszczą" chodzi swobodnie. Dodam, że zębatki idealne. klapa w rękach śmiga wzorowo. Jest jakiś bezpiecznik od tej klapy? Co może być nie tak?

012546 - Motor for Intake Manifold Flap (V157)
P3102 - 000 - No Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Time Indication: 0

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.31 V
Bin. Bits: 00101100
Torque: 0.0 Nm
Torque: 351.4 Nm

012545 - Motor for Intake Manifold Flap (V157)
P3101 - 000 - Open or Short to Ground - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Time Indication: 0

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.01 V
Bin. Bits: 00101000
Torque: 0.0 Nm
Torque: 351.4

Dodano po 2 godzinach 22 sekundach:
Podrzuci ktoś jaką klapę najlepiej kupić. Nr z Etki lub jaki zamiennik?

Re: [ BRE 2.0 140 KM] Klapa gasząca...

: 28 cze 2020, 11:36
autor: ANDRIEV
Ja ciągle borykam się z tym problemem aktualnie auto u mechanika. Jeśli szarpie buda przy gaszeniu to walnięta klapa. Bezpiecznik chyba jest w skrzynce podszybie. Ja kupiłem zamiennik febiego działa klapa ale błąd dalej mam mechanik szuka teraz czy kable całe. Jeśli jesteś pewny że klapa jest sprawna to pomysl o adaptacji klapy w programie. Z tego co słyszałem to jedni mówią że potrzebna adaptacja inni że nie.

Re: [ BRE 2.0 140 KM] Klapa gasząca...

: 07 kwie 2024, 19:42
autor: l_krupinski
Witam. Wiem że odgrzewam stary post ale jak o długiego czasu borykam się z błędem P3103 klapy gaszącej jak są opisane wyżej. U mnie klapa na zimnym i chłodnym silniku działa zawsze normalnie. Gdy już silnik się rozgrzeje to wtedy klapa przy gaszeniu nie działa i telepie budą.
Ktoś rozwiązał swój problem i mi pomoże ?

Re: [ BRE 2.0 140 KM] Klapa gasząca...

: 15 maja 2024, 11:53
autor: Musashi
Sprawdzałeś inna klapę? Być może przy wyższej temp. traci połączenie elektryczne wewnątrz lub w skutek powiększonych rozmiarów przez wzrost temp. się zakleszcza.