Witam. Od ok. tygodnia występuje u mnie problem, falują mi obroty podczas jazdy na tempomacie. Powyżej 2tys. obrotów jakby mniej.... Oprócz falowania odczuwam lekkie szarpania z częstotliwością skakania obrotów... Dodam że na biegu jałowym trzymając dane obroty nic się nie dzieje. Poniżej załączam wideo, od ok. 30s wyraźnie widać problem. Pozdrawiam.
: 08 mar 2017, 20:07
autor: mat1324
Niestety, ale czeka Cię remont skrzyni albo chociaż wymiana konwertera, ponieważ ewidentnie się ślizga.
: 08 mar 2017, 20:15
autor: halass1
Konwerter tzn?
A usterka mogła się tak z dnia na dzień stać??
Co było powodem?
Ile to może kosztować??
: 08 mar 2017, 21:41
autor: arczi0044
Konwerter to sprzęgło hydrokinetyczne, usterka typowa dla wysokich przebiegów. Koszt naprawy zależy gdzie będziesz robił, kompletny remont z wymianą konwertera pewnie od 4tys. wzwyż. Z doświadczenia wiem że z takimi objawami można jeszcze przejechać sporo kilometrów i odkładać na dość kosztowny remont
: 08 mar 2017, 22:14
autor: mat1324
Porządny remont tiptronica to ok. 5 tysięcy, ale netto . Dopóki nie przeszkadza Ci to, to nie musisz tego robić. Z czasem obroty zaczną coraz mocniej falować i auto zacznie lekko szarpać/przerywać. Konwerter przeważnie pada po ok. 200-250 tysiącach km, ale niekoniecznie, ponieważ sam mam już prawie 352 tysięcy i konwerter ma się jeszcze bardzo dobrze. Trzeba jednak dodać, że mój przebieg to w 80% jazda w trasie (głównie autostrada).
: 08 mar 2017, 23:26
autor: halass1
Aha, rozumiem. Czy wystarczy wymiana samego konwertera? Sam w sobie kosztuje chyba ok. 500zł? Czy odrazu trzeba regenerowac cała skrzynie?
: 08 mar 2017, 23:43
autor: mat1324
Wymiana samego konwertera to koszt ok. 2,5 tysiąca brutto.
: 09 mar 2017, 00:18
autor: halass1
Allegro pokazało mi 500 :-P Ok, może być ze wystarczy sama wymiana konwertera?
Czy mogę na tym zrobić jeszcze ok 2500km? Jeśli tak to jak jeździć? może unikać obrotów przy których obroty skaczą?
: 09 mar 2017, 17:19
autor: marstooq
Ja z takim objawem zrobiłem już ponad 22 tysiące km, więc jak najbardziej możesz z tym jeździć. To co robić - obroty falują Ci na 5 w czasie gdy skrzynia nie wie czy wrzucić już 6 czy nie. Podobnie może być na 4 przed zmianą na 5, czy w odwrotności czyli z 6 na 5 i z 5 na 4. Radzę Ci trzymać zakres obrotów 1.6k-1.8k wtedy skrzynia nie zmienia biegu i falowanie będzie minimalne. Ewentualnie powyżej 4 przerzucać biegi w trybie manualnym, wtedy falowania nie będzie w ogóle:)
: 10 mar 2017, 01:14
autor: halass1
Ok. Czyli starać się jeździć tak by jak najmniej skakalo...
Dziś jechałem w trybie S i w ogóle nie zauważyłem skakania. Pozdrawiam
: 10 mar 2017, 17:01
autor: marstooq
Wiesz, nie zagwarantuje Ci, że to wystarczy, bo nie wiadomo, co się w Twojej skrzyni odjaniepawla w środku. W każdym razie, nie skróci to jej żywotności w taki sposób jeżeli byś się do tego nie stosował. Wiesz dlaczego w trybie S nie ma falowania? Bo skrzynia jest tak zaadaptowana że zmienia biegi w górnym zakresie obrotów. Jeżeli w trybie S jechałbyś na 4 ze stałymi obrotami powiedzmy 3.8k-4.2, też mógłbyś falowanie zauważyć, bo występuje kiedy skrzynia się zastanawia:)