Strona 1 z 1

A6 c6 2010r 3.0 tdi manual 240ps brak mocy po zmianie biegu

: 08 mar 2017, 01:07
autor: Mario84
Cześć
Jestem nowym użytkownikiem tego forum i prawie szczęśliwym posiadaczem audi a6 c6 z 2010r 3.0 tdi 240ps CDYA quattro manual. Auto po zmianie biegu na wyższy np z 2 na 3 przy obrotach +2800 nie przyśpiesza przez ok 1s . Problem nie występuje, jeżeli zmienie bieg przy 2500obr wtedy od razu jest ciąg. Oczywiście próby z gazem w podłodze. Przeszukując internet w ostatnim czasie na "pałe" wymieniłem zawór n75, turbo zregenerowane z ustawieniem geometrii i nastawnika, wywaliłem dpfa, egr zaślepiny i wyprogramowany , tak samo klapy kolektora. Wyczyszczony dolot z nagaru, wtryskiwacze sprawdzone korekty na postoju ca -0.5 , wszystkie płyny, filtry wymienione , IC ok i problem występuje dalej. Czy mielibyście jakieś pomyśły ? Dziękuję i pozdrawiam.

: 08 mar 2017, 10:36
autor: tomnik
Polecam zapoznanie się z wypowiedziami "Piotrusia" http://błąd/c6-2-0-tdi-2010r-wyce ... tml#p74515 na temat usuwania oprzyrządowania nowoczesnych silników diesla.
Osobiście w pełni się z nim zgadzam.
By the way - za jaką kwotę, jeśli jeszcze posiadasz, mógłbyś odsprzedać ten zdemontowany DPF ? :)

: 09 mar 2017, 18:36
autor: Mario84
tomnik pisze:Polecam zapoznanie się z wypowiedziami "Piotrusia" http://Dostęp zabroniony/c6-2-0-tdi-2010r-wycena-demontazu-klap-t5540.html#p74515 na temat usuwania oprzyrządowania nowoczesnych silników diesla.
Osobiście w pełni się z nim zgadzam.
By the way - za jaką kwotę, jeśli jeszcze posiadasz, mógłbyś odsprzedać ten zdemontowany DPF ? :)
Cześć zgadzam się z przedmówcą jedynie co do klap kolektora i już zamówiłem usuwanie klap mechanicznie ale każdy może mieć własne zdanie co do reszty. Dpf został usunięty za usługę zapłąciłęm i został w zakładzie w którym go demontowałem. Nikt mi nie zaproponował zwrot a ja też byłem nieświadomy.....

[ Dodano: 2017-03-09, 10:02 ]
Jutro zrobię logi silnika i wkleje może ktoś wtedy pomoże.....

[ Dodano: 2017-03-09, 18:36 ]
Dodaje logi silnika proszę o pomoc. Dziękuję.

: 10 mar 2017, 09:00
autor: leon11
Mario84 pisze:wymieniłem zawór n75
:shock:
To bardzo dobrze, że to zrobiłeś a w sumie powinieneś go również usunąć, szczególnie właśnie zawór N75, bo o ile wiem, w tym silniku nie powinno go w ogóle być (turbo sterowane elektronicznie) :]
Poczytaj tu, bo nie chce mi się dwa razy powtarzać:
-bmk-30-224-km-calkowite-wymontowanie-k ... htm#850262

: 13 mar 2017, 12:44
autor: Mario84
leon11 pisze:
Mario84 pisze:wymieniłem zawór n75
:shock:
To bardzo dobrze, że to zrobiłeś a w sumie powinieneś go również usunąć, szczególnie właśnie zawór N75, bo o ile wiem, w tym silniku nie powinno go w ogóle być (turbo sterowane elektronicznie) :]
Poczytaj tu, bo nie chce mi się dwa razy powtarzać:
-bmk-30-224-km-calkowite-wymontowanie-k ... htm#850262
Hmmmm faktycznie. To po cholerę n75 u mnie siedzi? Czy mogę go odpiąć i sprawdzić czy będzie u mnie wszystko ok ?

: 13 mar 2017, 20:02
autor: leon11
Mario84 pisze:To po cholerę n75 u mnie siedzi?
Jeżeli chodzi Ci o silnik CDYA, to ma on elektronicznie sterowaną turbinę i elektronicznie też sterowany zawór EGR. Możliwe, że chodzi Ci o zaworek sterujący znajdujący się nad EGR-em. Jest to zaworek elektropneumatyczny N345 przełączający chłodnicę układu recylkulacji spalin. Przełącza on ciśnienie sterowania siłownika podciśnieniowego w celu uruchomienia klapy obejścia w chłodnicy układu recylkulacji spalin.
Jeżeli jednak masz zaślepiony EGR to sterowanie chłodniczką nie ma znaczenia bo i tak przez chłodniczkę spaliny nie przelatują.