Strona 1 z 2

[A6 C6] Turbina, nieszczelność co robic ???

: 28 mar 2009, 16:50
autor: czako0
witam korzystajac z ladnej pogody postanowilem zagladnac pod maske i oczy otwarły mi sie :shock: jak nigdy w okolo turbiny jest pelno nalotu o co kaman:
1. czym spowodowane jest to ze w okolo turbiny tyle dziadostwa sie narobilo (nieszczelność ???)
2. jak to uratowac i co zrobic zeby problem znikł
3. czy mam powody do paniki i czy to pilna robota jest jakie moga byc nastepstwa i objawy niepokojące
4 . w eletronice silnika pijawił sie blad którego nie mozna usunąc
17608/P1200/004608 - Boost Pressure Control Valve (N249): Mechanical Malfunction
Possible Symptoms
Power Loss
Possible Solutions
Check Boost Pressure Control Valve (N249)
czy ma cos wspólnego z tym dziadostwem
poniżej załaczam zdjecia jak wyglada ta masakra prosze o ewentualna diagnoze

: 28 mar 2009, 18:04
autor: spanky
wyglada ze gdzies jest nieszczelnosc stad en syf ... wutrzyj wszytko i postaraj sie ja zlokalizowac ...

robiles logi dynamiczne doladowania ?

: 28 mar 2009, 18:09
autor: czako0
nie nic nie robilem jak pisalem zagladnąlem pod dekiel i ..... moim oczom ukazało sie to wlasnie bagno

: 28 mar 2009, 19:41
autor: adi_si
wymyc i bedzie po problemie. chodzi o to ze drobiny oleju przyciagaja kurz i tyle robi sie cos takiego, u siebie w C5 tez tak mialem wymylem i jest spoko nie martw sie tym tyle

: 28 mar 2009, 19:54
autor: czako0
oki
dzieki za slowa otuchy powycieram to i zobacze potem jak sie sprawy maja obys mial racje pozdrawiam

: 28 mar 2009, 20:30
autor: vipsan
Kolego mialem dokladnie to samo jest to spowodowne osadzaniem sie tam rosy od zimnego powietrza z turbiny i po paru miesiacach widac to co widac! Po wyczyszczeniu w grudniu jest nadal czyste! Wiec nic sie nie martw ten typ tak ma!

Pozdrawiam!

: 28 mar 2009, 21:23
autor: czako0
no skoro tak to jutro podwijam rekawy i do roboty dzieki za podpowiedzi pozdrawiam

: 29 mar 2009, 08:44
autor: tmr
Hej, spokojnie... ;-)
Ten syf tam jeśli tylko nie ulega samozapłonowi ze względu na grubość warstwy - to nic to.
... gorzej tak naprawdę, jeśli by go tam zupełnie nie było po parudziesięciu tysiącach kilometrów... :mrgreen:
Dolot do turbiny od strony filtra powietrza NIE JEST szczelny i szczelny nie będzie. Zaraz z dolotem jest wiatrak turbiny (łożysko smarowane olejem...). Jeśli turbina chodzi (i wszystko z nią w porządku) - taki osad może, a nawet powinien się wokół jej dolotu zbierać (chociażby ze względu na dodatnie ciśnienia na dolocie przy większych prędkościach i jeździe na "luzie"). Dodatkowo - dolot przy pracy turbiny faktycznie potrafi się znacznie oziębić, a na jego powierzchni zaczyna kondensować para wodna.
Jeśli tylko w aucie nie ubywa Ci oleju ("smarowanie 1 litrem oleju na 1000 kilometrów ;-) ), nie masz zasyfionego od wewnątrz filtra powietrza, nie dymisz jak parowóz, nie musisz odepchnąć się nogami, żeby auto ruszyło i turbo przy załączaniu nie wydaje tak cudownego dźwięku jak zimna turbina F-16 - TO LUZIK.

Wyczyścić można, ale bądź świadom, że tak może być :-D

: 29 mar 2009, 09:33
autor: czako0
dziekówa za wyczerpujace odpowiedzi na temat tylko teraz pozostał błąd w elektronice silnika pozdrawiam

[ Dodano: 2009-03-29, 12:57 ]
ok wyczyscilem wszystko dokladnie przemywajac benzyna potem dokrecilem wszystkie połaczenia i okazało sie ze ten łacznik na fotce a dokładniej opaski musiałem sporo dokrecic co to za łacznik czy to dolot do turba??? mam nadzieje ze bedzie spokój na jakis czas pozdrawiam <piwo>
aha jeszcze jedno czy na tym wężu powyżej nie powinno byc opaski ????

: 30 lis 2017, 14:50
autor: telek86
Witam,

Czy może mi ktoś podać numer katalogowy tego gumowego łącznika, albo fachową nazwę?

Pozdrawiam

: 30 lis 2017, 14:53
autor: KLICHO
Wiesz co też możesz użyć sylikonowego łącznika. jest wytrzymalszy. Zmierz tylko sobie średnice jego i taki zamów. FMIC.Pl znajdziesz takie łączniki sylikonowe proste.

: 11 gru 2017, 23:48
autor: barteklca
Hej,

Wymieniałem ten łącznik.Oryginalny od temperaury i dociagania opasek się "wypaczył" i nie był szczelny.
Poniższe wymiary fajnie wchodzą ciasno na rury. Koszt silikonowego zamiennika 8 zł , dla porównania w ASO około 150 PLN <rotfl>
&#8226;Średnica wewnętrzna: 51 mm (2'')
&#8226;Długość: 70mm
Oryginalnie są opaski 50-70mm , polecam wymienić na "Opaska zaciskowa GBS 60-63mm"

Dodatkowo wymieniłem uszczelkę przy plastikowym tłumiku ,który dokręca się bezpośrednio do turbiny. Stara uszczelka już też nie była szczelna, nowa idealnie na wcisk weszła.
Numer : 059129193C . Nowe maja poprawioną kostrukcję względem fabrycznie montowanej. Po lewej nowa, po prawej stara. W ASO okolo 70 PLN
Obrazek

: 12 gru 2017, 09:09
autor: KLICHO
Czyli rozumiem że dałeś wąż sylikonowy mocniejszą opaskę i zdecydowanie jest lepiej tak ?

: 12 gru 2017, 10:37
autor: barteklca
Czyli rozumiem że dałeś wąż sylikonowy mocniejszą opaskę i zdecydowanie jest lepiej tak ?
Tak, jes zdecydowanie lepiej. Poniżej zdjęcie co się dzieje z wężem zamontowanym w fabryce. Opaski ściskają go i dociąganie już nić nie daje bo jest zagnieciony w miejscach gdzie są opaski.
Dodatkowo opaski GBS są szersze niż fabryczne i tym samym na większej powierzchni ściskają wąż.

Obrazek

: 12 gru 2017, 12:43
autor: KLICHO
No i nie zostawia śladów jak cybanty :)