Strona 1 z 2

2.0 BRE 140KM

: 28 lut 2017, 15:40
autor: kamilb19885
Witam mam problem z silnikiem 2.0 BRE z DPF 2008r przebieg rzeczywisty 320tys.. Silnik strasznie żre olej dla przykładu na około 300 km jakieś 300ml przy nieco szybciej jeździe powyżej 120km. Wydaje mi się że jadąc nie co spokojniej oleju ubywa znacznie wolniej. W silniku robiłem głowicę,napęd pompy oleju usuwałem DPF,oraz turbo ponieważ wszyscy twierdzili że ona jest przyczyną pobierania oleju. ODMA była czyszczona nic nie pomogło i nie była wcale taka zanieczyszczona. Proszę o pomoc ponieważ ja już nie mam pojęci gdzie leży przyczyna.

: 28 lut 2017, 20:44
autor: Maciek1995
Wycieków brak?

: 28 lut 2017, 20:52
autor: kamilb19885
Nie ma wyciekow

: 28 lut 2017, 20:55
autor: Maciek1995
Zbiorniczek od płynu chłodniczego czysty?

[ Dodano: 2017-02-28, 20:55 ]
A jak nie to zdejmij rurę przy intercoolerze i zobacz ile masz oleju w dolocie to Ci trochę powie o zregenerowanej turbinie chociaż pewnie jak ktoś Ci ją montował to nie mył dolotu

: 28 lut 2017, 21:18
autor: kamilb19885
Zbiorniczek jest ok problem jest nadal przed zamontowaniem nowego turbo jak i przed na starym turbo pobór był wciąż. Dorot wszystko było czyszczone

: 28 lut 2017, 21:49
autor: Maciek1995
Jedynie jeszcze próba olejowa szczelności cylindrów

: 28 lut 2017, 22:30
autor: kamilb19885
Póki co nie mogę oddać auta do mechanika ale myślę że trzeba sprawdzić kompresję na tlokach sprawdzić paliwo czy nie jest wymieszane z olejem i chyba uszczelniacze

: 28 lut 2017, 22:55
autor: Maciek1995
Wykręć filtr paliwa i spawdz

: 01 mar 2017, 05:19
autor: kondziu28
W mojej 2.0 BLB, też coś żre olej. Jedni piszą, że coś nie tak. Drudzy, że wszystko spoko. Kiedyś czytałem, że potrafią od wymiany do wymiany 1,5l spalić. Narazie od wymiany po 4 tys km dolałem z 200ml, mam nadzieje, że prędko mi się kontrolka nie zapali.

: 01 mar 2017, 18:01
autor: kamilb19885
No mój znajomy też mówi że potrafi tyle spalić od wymiany do wymiany ale u mnie to przesada. A jak kowego turbo ci się załącza od ilu tys zaczyna że tak powiem ciągnąć? Bo u mnie tak 2100tys obrotów dopiero :/ cos też jest nie tak

: 03 mar 2017, 00:27
autor: kondziu28
U mnie normalnie od 1750 :)

: 03 mar 2017, 21:38
autor: kamilb19885
U mnie niestety coś jest nie tak na pewno to nie jest wina turbo , problem jest jeszcze z zaworem EGR jest nie sprawny ale to chyba nie ma nic do turbo no i może czujnik sterowania turbo nie działa tak jak powinien

: 03 mar 2017, 23:14
autor: Cichy12
A zatem zapytam się tak
1 Kiedy silnik zaczął brać olej ? ubywało pomału czy nagle?
2.Kopci na niebiesko? jeżeli tak to czy przy prze gazowaniu czy schodzeniu z obrotów.
3. Sprawdzić najniższy punkt układu dolotowego czy niema tam dużej ilości oleju.
4.Trudności w zapalaniu na zimnym ?
A co do turbo to możliwe że będzie zastana geometria i dlatego póżno wstaje albo żle wyregulowane cięgno jak "niby turbo było robione"

: 07 kwie 2017, 17:31
autor: passatgl5
W 2007 roku VW wydało TPI na ten tematycznie wyraźnie jest napisane ze przyczyna dużego zużycia oleju jest pompa tandemowa. Zmodernizowane maja ozn. V540 wyryte na obudowie.

[ Dodano: 2017-04-07, 17:31 ]
tutaj zrzut ekranu z TPI

: 07 kwie 2017, 19:20
autor: Pacific tdi
Co to oznacza? Że powinniśmy te pompy wymieniać, czy uszczelnienia?