Strona 1 z 1

Jak odróżnić wizualnie silnik 3.0tdi 240ps od 2.7tdi 190ps

: 19 lut 2017, 15:07
autor: Rzeznik633
Pnaowie tak jak w temacie jak odróżnic te silniki od siebie bo patrząc na nie od góry wyglądaja tak samo a pytam ponieważ kolega kupił a6 c6 zaprowadził do tunera i na hamowni auto wypluło tylko 208ps i 403niuta po tym wyniku można powiedziec ze to 2.7 ale w dowodzie po numerze win jest to 3.0tdi osprzęt też jest z 3.0tdi bynajmniej turbina i przepływomierz bo ja to wymieniałem, jest jakiś numer na bloku bądź głowicy po ktorym można stwierdzic pojemnośc silnika?
dodam ze auto nie ma dpf wyłaczony egr brak kata po programie wyszło 255ps i 493niuta czyli prawie tyle co seria 3,0tdi tuner stwierdził ze sa 4 opcje brak kompresji na cylindrach, wyciągniety łancuch, zle wyłaczony dpf i egr przez poprzedniego tunera, a czwarta opcja to powiedział aby sprzedac auto :/
wytryski i pompa były wyjete wyczyszczone i sprawdzone na maszynie jest ok turbo ma 2 miechy nowe garett nie regenerowane rece juz opadaja bo poszło kupe kasy w auto a dalej kuleje
Na obudowie zasłaniajacej pasek pompy widziałem oznaczenie CDY ale osłone mozna zmienic

ktos pomorze bo we wtorek auto jedzie do kolejnego tunera na szukanie problemu?

: 19 lut 2017, 19:23
autor: ringel
Pierwsze bym sprawdził wtryski jakie są zamontowane. Ponoć kod silnika jest wybity za rolką prowadzącą z pompy cr.
2.7tdi ma czujnik temp tylko na wylocie z turba, a 3.0 na wlocie i wylocie. VCDS można odczytać te wartości, nie pamiętam który kanał, chyba 35. No a jaki ster siedzi w tym aucie, bo vcds powinien pokazać 3.0tdi, chyba że ktoś ładnie auto przygotował do sprzedaży i starannie wszystko zakamuflował.

: 20 lut 2017, 08:31
autor: sawiksaw
a model sterownika nie będzie miał innego nr ??

: 22 lut 2017, 02:47
autor: Rzeznik633
Jedyne co do tej pory co udało mi sie sprawdzić to numer turbiny i numer pokrywy rozrządu tej gdzie jest pompa vacum turbo gtb2260vk hgr 059 145 722 R, a numer tej pokrywy to 059 109 129N, po tych częściach wygląda na to ze jest 3.0tdi vcds tez mówi ze to jest 3.0tdi dzisiaj było na warsztacie w łodzi po kilku jazdach i paru zrobionych testach oraz logach tuner doszedł do tego ze doładowani nie ma tak jak należy raz jest dobre a raz gdzieś ucieka teraz będą szukali przyczyny twierdzi ze podczas testów słyszał jakieś syczenie i dziwne dżwięki przy butowaniu, także auto zostało na oględzinach :/


Co do tych czujników to jeden jest wkręcony w turbo i jeden kawałek dalej, to o te czujniki chodzi?

: 22 lut 2017, 07:45
autor: 130TDI
Nie trzyma Ci auto serii a Ty myślisz że ktoś Ci podmienił na 2.7 TDI.

: 22 lut 2017, 10:07
autor: tomnik
Rzeznik633 pisze:Co do tych czujników to jeden jest wkręcony w turbo i jeden kawałek dalej, to o te czujniki chodzi?
Rzeznik633 pisze:po kilku jazdach i paru zrobionych testach oraz logach tuner doszedł do
Każdy Tuner/Specjalista powinien bez większych problemów odróżnić silnik 2.7(190 KM) od 3.0 ... Choćby sprawdzając odczyt temperatury gazów wydechowych podawanych przez czujnik przy turbosprężarce. W przypadku 2.7(190 KM) jest to wartość wirtualna (stała,) - ten silnik nie posiada tego czujnika.

: 23 lut 2017, 20:18
autor: Rzeznik633
130TDI pisze:Nie trzyma Ci auto serii a Ty myślisz że ktoś Ci podmienił na 2.7 TDI.

To nie moje auto tylko znajomego, chciał sprawdzic jaki to motor wiec pytam jak je odróżnic, a jak nie masz nic sensownego do powiedzenia w tej kwesti aby pomoc to twoje komenty sa zbedne

[ Dodano: 2017-02-23, 20:18 ]
tomnik pisze:
Rzeznik633 pisze:Co do tych czujników to jeden jest wkręcony w turbo i jeden kawałek dalej, to o te czujniki chodzi?
Rzeznik633 pisze:po kilku jazdach i paru zrobionych testach oraz logach tuner doszedł do
Każdy Tuner/Specjalista powinien bez większych problemów odróżnić silnik 2.7(190 KM) od 3.0 ... Choćby sprawdzając odczyt temperatury gazów wydechowych podawanych przez czujnik przy turbosprężarce. W przypadku 2.7(190 KM) jest to wartość wirtualna (stała,) - ten silnik nie posiada tego czujnika.
Oni moze i to rozruznili znajomy chciał sam sprawdzic ale zaden z nas nie wiedział jak odróżnic 2.7 od 3.0 ale juz wiadomo ze to 3.0 gdzies ucieka powietrze i raz turbo nadmucha tyle ile powinnio a czasem brakuje i teraz szukaja przyczyny

: 24 lut 2017, 07:47
autor: 130TDI
Rzeznik633 pisze:To nie moje auto tylko znajomego, chciał sprawdzic jaki to motor wiec pytam jak je odróżnic, a jak nie masz nic sensownego do powiedzenia w tej kwesti aby pomoc to twoje komenty sa zbedne
Koledzy wyżej napisali Ci jak odróżnić, więc co się rzucasz? Boli Cię że serii nie trzyma?!

Z resztą takie rzeczy tuner powinien od ręki sprawdzić robiąc logi itp. a nie podejrzewać podmianę silnika na 2.7 - bo moc podobna wyszła.
Rzeznik633 pisze:Oni moze i to rozruznili
Proponuje kupić sobie słownik bo w wieku 27 lat błędy na poziomie 2 klasy podstawówki to nie wypada :]

: 24 lut 2017, 23:31
autor: Rzeznik633
130TDI pisze:
Rzeznik633 pisze:To nie moje auto tylko znajomego, chciał sprawdzic jaki to motor wiec pytam jak je odróżnic, a jak nie masz nic sensownego do powiedzenia w tej kwesti aby pomoc to twoje komenty sa zbedne
Koledzy wyżej napisali Ci jak odróżnić, więc co się rzucasz? Boli Cię że serii nie trzyma?!

Z resztą takie rzeczy tuner powinien od ręki sprawdzić robiąc logi itp. a nie podejrzewać podmianę silnika na 2.7 - bo moc podobna wyszła.
Rzeznik633 pisze:Oni moze i to rozruznili
Proponuje kupić sobie słownik bo w wieku 27 lat błędy na poziomie 2 klasy podstawówki to nie wypada :]
Mnie nic nie boli bo to nie moje auto i nie podejrzenie tunera tylko własciciela i widze ze ty masz jakieś cisnienie dupy bo skaczesz niczym małpa w zoo

Koledzy może i napisali jak znaleźć różnice natomiast ty w niczym nie pomogłeś wiec zamilcz a jak nie podoba Ci się wpis to nie zaglądaj na forum proste

: 25 lut 2017, 12:30
autor: remont5
już wam przeszło chłopaki? <lol>

: 26 lut 2017, 12:27
autor: 130TDI
Rzeznik633 pisze:Mnie nic nie boli bo to nie moje auto i nie podejrzenie tunera tylko własciciela i widze ze ty masz jakieś cisnienie dupy bo skaczesz niczym małpa w zoo

Koledzy może i napisali jak znaleźć różnice natomiast ty w niczym nie pomogłeś wiec zamilcz a jak nie podoba Ci się wpis to nie zaglądaj na forum proste
Forum jest do dyskusji, więc mam prawo napisać... a, że obraziłem WIELKI majestat pisząc, że serii nie trzyma to bardzo mi przykro.... :(

Masz tutaj zestaw przecinków (,,,,,,,,,) wklej sobie, bo widzę, że na klawiaturze nie masz takiego przycisku :)

: 27 lut 2017, 02:09
autor: Rzeznik633
130TDI pisze:
Rzeznik633 pisze:Mnie nic nie boli bo to nie moje auto i nie podejrzenie tunera tylko własciciela i widze ze ty masz jakieś cisnienie dupy bo skaczesz niczym małpa w zoo

Koledzy może i napisali jak znaleźć różnice natomiast ty w niczym nie pomogłeś wiec zamilcz a jak nie podoba Ci się wpis to nie zaglądaj na forum proste
Forum jest do dyskusji, więc mam prawo napisać... a, że obraziłem WIELKI majestat pisząc, że serii nie trzyma to bardzo mi przykro.... :(

Masz tutaj zestaw przecinków (,,,,,,,,,) wklej sobie, bo widzę, że na klawiaturze nie masz takiego przycisku :)

Długo nad tym myślałeś czy ktoś ci pomógł ty tak na serio taki trol internetowy czy tylko udajesz i naucz się czytać ze zrozumieniem bo to nie jest moje auto wiec dla mnie może wcale nie jeździć
Masz racje nie mam na klawiaturze takiego przycisku i powiem więcej nie używam klawiatury.

[ Dodano: 2017-02-27, 02:09 ]
remont5 pisze:już wam przeszło chłopaki? <lol>
Chyba nie do końca bo jak widzisz troli internetowych pełno siedzą przed monitorem i zatruwają ludziom życie, pewnie na tym się kończy bo poza domem siedzi cicho i grzecznie jak baranek aby gęby nie obili.