3.0 tdi check engine dpf, kolektor czy coś innego
: 14 lut 2017, 23:45
Witam.
Mam pewien problem, a mianowicie wywala mi od jakiegoś czasu kontrolkę "check engine", początkowo myślałem, że to DPF. Zaniepokoiło mnie przybieranie oleju. Przy wymianie odsączyli 14 litrów! Po sprawdzeniu VAGiem okazało się, że cztery wtryski leją i klapa jednego kolektora źle działa. Po wyjęciu wtryskiwaczy okazało się, że faktycznie 4 leją. Wtryski dałem do czyszczenia i okazało się, że pomogło, bo były bardzo zabrudzone. Kolektory zostały wyczyszczone -były tak brudne, że 3/4 prześwitu to był syf. Wtryskiwacze po zamontowaniu działają, klapy kolektora również. Odebrałem samochód w trybie serwisowym wypalania DPF. Kopcił i smrodził dość mocno tego dnia. Na następny dzień wszystko ok, ale znowu zapaliła się kontrolka "check engine". Następnego dnia kontrolka znowu zgasła. Czy to oznacza, że DPF jest już na wykończeniu czy to może coś innego? Wtryskiwacze działają w porządku, samochód znowu nabrał mocy, odpala bez zarzutu, nie kopci. Z góry dzięki za pomoc, bo nie wiem już co mam robić. Jedni proponują mi wycięcie DPFA i kolektorów, inni mówią, że to bzdura, a przy okazji okazuje się, że można wyczyścić kolektor i klapy działają.
Pozdrawiam!
Krystian.
Mam pewien problem, a mianowicie wywala mi od jakiegoś czasu kontrolkę "check engine", początkowo myślałem, że to DPF. Zaniepokoiło mnie przybieranie oleju. Przy wymianie odsączyli 14 litrów! Po sprawdzeniu VAGiem okazało się, że cztery wtryski leją i klapa jednego kolektora źle działa. Po wyjęciu wtryskiwaczy okazało się, że faktycznie 4 leją. Wtryski dałem do czyszczenia i okazało się, że pomogło, bo były bardzo zabrudzone. Kolektory zostały wyczyszczone -były tak brudne, że 3/4 prześwitu to był syf. Wtryskiwacze po zamontowaniu działają, klapy kolektora również. Odebrałem samochód w trybie serwisowym wypalania DPF. Kopcił i smrodził dość mocno tego dnia. Na następny dzień wszystko ok, ale znowu zapaliła się kontrolka "check engine". Następnego dnia kontrolka znowu zgasła. Czy to oznacza, że DPF jest już na wykończeniu czy to może coś innego? Wtryskiwacze działają w porządku, samochód znowu nabrał mocy, odpala bez zarzutu, nie kopci. Z góry dzięki za pomoc, bo nie wiem już co mam robić. Jedni proponują mi wycięcie DPFA i kolektorów, inni mówią, że to bzdura, a przy okazji okazuje się, że można wyczyścić kolektor i klapy działają.
Pozdrawiam!
Krystian.