Strona 1 z 1
[ BLB 2.0 140 KM] Lokalizacja i wymiana czujnika wału G28
: 05 lut 2017, 12:10
autor: wirus
Witam kolegów i koleżanki z forum.
Mam problem z mim A6 C6 BLB 2.0TDi.
Auto na ciepłym silniku podczas jazdy gaśnie po podpięciu do VCDS-a wyskakuje mi błąd czujnika wału korbowego g28. Więc wszystko by się zgadzało, że jego najlepsze czasy dobiegły końca.
Chciałbym samemu wymienić dany element ale patrząc od góry silnika nie mogę go namierzyć.
Pytanie do was o lokalizacje czujnika i czy bez kanału się obejdzie.
Może ktoś z was samemu wymieniał owy czujnik i pomoże mi z tym tematem oraz może znacie nr. katalogowy abym mógł zamówić nowy albo ktoś wie gdzie w Warszawie od ręki dostanę.
Chciałem oddać auto do mechanika ale gdzie nie zadzwonię to czas oczekiwania ok tygodnia.
A auto potrzebne mi jest do pracy.
Z góry wszystkim dziękuje za pomoc.
: 05 lut 2017, 14:12
autor: mat1324
Za chwile poszukam Ci numeru części oraz podrzucę instrukcje wymiany

.
[ Dodano: 2017-02-05, 14:12 ]
Numer części (nadajnik impulsów wału korbowego):
» 036 906 433 A - wycofano 01/10/2008;
» 036 906 433 E - aktualny numer, koszt w ASO ok. 275 zł;
» BOSCH 0 986 280 421 - zamiennik.
Instrukcja wymiany:
<< link >>.
Według instrukcji trzeba zdemontować wspornik filtra oleju (część nad chłodnicą oleju). Możliwe, że jest dostęp do wyjęcia tego czujnika bez demontażu wspornika. Może uda się też odkręcić czujnik i go wyjąć, a dopiero później zdjąć z niego wtyczkę

. W razie czego mogę podesłać też instrukcje zdemontowania tego wspornika

.
: 05 lut 2017, 16:11
autor: wirus
mat1324 dzięki wielkie za pomoc!
Tak właśnie myślałem, że trzeba będzie się pozbyć wspornik filtra oleju bo znalazłem kabelek od czujnika i ślad mi się kończył pod filtrem.
[ Dodano: 2017-02-05, 16:11 ]
mat1324 pisze:Za chwile poszukam Ci numeru części oraz podrzucę instrukcje wymiany

.
[ Dodano: 2017-02-05, 14:12 ]
Numer części (nadajnik impulsów wału korbowego):
» 036 906 433 A - wycofano 01/10/2008;
» 036 906 433 E - aktualny numer, koszt w ASO ok. 275 zł;
» BOSCH 0 986 280 421 - zamiennik.
Instrukcja wymiany:
<< link >>.
Według instrukcji trzeba zdemontować wspornik filtra oleju (część nad chłodnicą oleju). Możliwe, że jest dostęp do wyjęcia tego czujnika bez demontażu wspornika. Może uda się też odkręcić czujnik i go wyjąć, a dopiero później zdjąć z niego wtyczkę

. W razie czego mogę podesłać też instrukcje zdemontowania tego wspornika

.
mat1324 jak możesz to podeślij jeszcze manuala na demontaż tego wspornika będę mieć mniej dłubaniny podejrzewam. I będzie dla potomnych wszystko krok po kroku.
Pozdrawiam.
: 05 lut 2017, 16:11
autor: mat1324
Chcesz instrukcję demontażu wspornika, czy zlecisz to mechanikowi?
: 05 lut 2017, 16:22
autor: wirus
mat1324 pisze:Chcesz instrukcję demontażu wspornika, czy zlecisz to mechanikowi?
Tak instrukcję, niestety na mechanika musiał bym czekać kilka dni a samemu mam zamiar zamknąć temat jutro do 10. Lewy technicznie nie jestem więc myślę, że sprawnie pójdzie mi wymiana.
Z góry dzięki.
: 05 lut 2017, 16:27
autor: mat1324
Teraz doczytałem w instrukcji, że trzeba spuścić olej i płyn chłodzący, a do tego potrzebny jest chociaż kanał

.
: 05 lut 2017, 16:32
autor: wirus
Czyli demontaż całej podstawy filtra.. no nic nie ma tego złego wymienie od razu borygo i olej akurat serwis mi się zbliża

Dzięki.
: 05 lut 2017, 16:37
autor: mat1324
Instrukcje:
»
wspornik filtra oleju,
»
płyn chłodzący.
[ Dodano: 2017-02-05, 16:37 ]
W razie czego mogę podesłać brakujące instrukcje, ponieważ możliwe, że coś brakuje, bo nie czytałem całości

.
: 08 lut 2017, 20:50
autor: wirus
mat1324 pisze:Instrukcje:
»
wspornik filtra oleju,
»
płyn chłodzący.
[ Dodano: 2017-02-05, 16:37 ]
W razie czego mogę podesłać brakujące instrukcje, ponieważ możliwe, że coś brakuje, bo nie czytałem całości

.
Dzięki!
[ Dodano: 2017-02-08, 20:50 ]
Czujnik wymieniony.
Niestety nie da się podejść inaczej jak ściągając podstawę filtra oleju, nie idzie podejść do śruby trzymającej czujnik i wymienić go bezinwazyjnie.
Więc aby wymienić czujnik g28 (czujnik prędkości wału korbowego) należy spuścić olej, płyn chłodzący oraz ściągnąć filtr olejowy wraz z podstawą.
Samemu w skromnych warunkach udało mi się to zrobić w ok 3 godz.
Dzięki mat1324 za manuala poszło szybciej.
: 08 lut 2017, 21:20
autor: mat1324
Cieszę, że pomogłem

.