Strona 1 z 1

[ BRE 2.0 140 KM] Problem z temperaturą silnika?

: 08 sty 2017, 15:58
autor: wielebny81
Witam

Niedawno kupiłem auto i zauważyłem, że auto ma problemy aby temperatura silnika miała 90 stopni. Na długie trasy nie ma problemu zawsze jest piękna temperatura silnika. Ale przy krótkich trasach 25km i wolnej jeździe temperatura dojdzie do 75 stopni i dalej już ciężko idzie. Co więcej jak nawet dojdzie do 90 stopni i zatrzymam auto na włączonym silnkiu to temperatura spadnie do 80 stopni. Czy to jest normalne przy temperaturach -5 - -15 stopni na dworzę? Co ewentualnie może być uszkodzone?? Jak Wam się rozgrzewają te auta z tym silnikiem??

: 08 sty 2017, 17:01
autor: pilkozak
standardowo zacznij od wymiany termostatu, polecam BEHRu. Jeżeli jeździsz w trybie ECON to nie grzeje Ci elektryczny dogrzewacz/grzałka powietrza w kabinie i przez to więcej ciepła "zabierane jest" z silnika do ogrzewania wnętrza samochodu

: 08 sty 2017, 17:31
autor: wielebny81
pilkozak pisze:standardowo zacznij od wymiany termostatu, polecam BEHRu. Jeżeli jeździsz w trybie ECON to nie grzeje Ci elektryczny dogrzewacz/grzałka powietrza w kabinie i przez to więcej ciepła "zabierane jest" z silnika do ogrzewania wnętrza samochodu
Jaki koszt jest takiego thermostatu . Czy wymiana jest prosta?

: 08 sty 2017, 18:05
autor: imm3
Gdyby to był termostat to było by odwrotnie, podczas jazdy by spadała temperatura. Ja mam tak samo i wydaje mi się ze to normalne przy tym silniku. Na wielu forach piszą o tym ale niech ktoś jeszcze się wypowie może się mylę.

: 08 sty 2017, 18:13
autor: wielebny81
imm3 pisze:Gdyby to był termostat to było by odwrotnie, podczas jazdy by spadała temperatura. Ja mam tak samo i wydaje mi się ze to normalne przy tym silniku. Na wielu forach piszą o tym ale niech ktoś jeszcze się wypowie może się mylę.
I bądź teraz mądry ☺ . To czekam też aby ktoś z użytkowników silników np BRE się wypowiedział

: 08 sty 2017, 19:16
autor: Flex 78
Kolego wszystko masz OK. Też tak mam i termostat na 100% sprawny. Nagrzewnica odbiera bardzo dużo ciepła i zimne powietrze schładza cały układ ogrzewania.
Jeżeli maiłbyś walnięty termostat to podczas jazdy np na trasie przy prędkości 120-140 miałbyś temperaturę w okolicy 70 stopni. Jak chcesz się przekonać czy termostat masz sprawny to nie załączaj wcale nadmuchu i zobaczysz że po ok 8-9km w temperaturze -10,-15 stopni silnik osiągnie 90 stopni na budziku. Wg mnie nie masz się czym przejmować. Nie jest to mój pierwszy diesel więc wiem co piszę, mam takie same same zachownie silnika.
Przykład z dzisiaj- silnik jak osiągnął temperaturę 90 stopni na zegarach (wskazówka może ok 1 mm przed 90) zatrzymałem auto i dotknąłem górnego węża i wąż był zimny co świadczy o tym , że silnik pracuje nadal na małym obiegu.
Jak chcesz sprawdzić czy termostat jest OK to rozgrzej auto do 70 stopni (prawdopodobnie to środkowa kerska) zatrzymaj się i sprawdź górny wąż, jak jest ciepły to wtedy można uznać że termostat do wymiany. Nie wierz od razu ludziom, którzy nie mają o tym zielonego pojęcia

: 10 sty 2017, 23:19
autor: DariuszKR
Witam ja mam tak że na postoju w 3.0tdi bez klimy auto dobija ladnie do 90 i trzyma , jak odpale ogrzewanie spada na 75 , a w jezdzie nie dobija do 90 , max 70 przy wl ogrzewaniu , jak wyl ogrzewanie to troche idzie do gory ale nie za duzo , czy padl termostat ?

: 11 sty 2017, 12:41
autor: Bart_d
pilkozak pisze:Jeżeli jeździsz w trybie ECON to nie grzeje Ci elektryczny dogrzewacz/grzałka powietrza w kabinie
U mnie w trybie ECON nagrzewnica elektryczna działa.

Co do temperatury (mam BRE) to potwierdzam że wszystko masz ok. Ja wyjeżdżam z garażu (o temp. około +3 do +7 stopni) ....jadę dokładnie 10,2 km do pracy i przy temp. zewnętrznej poniżej -5 mam małe szanse na zagrzanie auta do 90 stopni... Jak miałem 1,8T PB to już w połowie drogi 90 stopni miałem. Taki urok diesli... a im oszczędniejszy silnik tym trudniej go zagrzać.

: 11 sty 2017, 19:17
autor: zbysiu 51
Też miałem takie obawy. Jest chyba tak jak pisał Flex 78. Podczas krótkich przejazdów wyłączam klimatyzację i wtedy nie chodzi wentylator i silnik trochę szybciej osiąga temperaturę.

termostat

: 13 sty 2017, 18:17
autor: andi50
Witam !!
Mam podobne objawy .... Mechanik wymienil termostat nowy z ASO , i inny czujnik w ukladzie chlodzenia myslalem ze trafilem na wadliwy mimo ze nowy , sprawdzilem go domowym sposobem ale wszystko oki mimo to jak poruszam sie po miescie wolna jazda temperatura jest w normie 92 stopni wyskocze na autostrade spada nawet mniej jak 70 stopni , latem zima ciagle tak samo .Moj mechanik mowi ze nie mam sie martwic dla silnika to nawet lepiej ze komp mowi ze ma silnik chlodniej .... <okok>

: 21 mar 2018, 16:47
autor: m_aciek
witam
Mam podobny problem co autor
Przy wyższych prędkościach (90-120 km/h)temperatura silnika na wyświetlaczu jest
90 stopni. Wystarczy ze stanę to spada do 70 stopni. Dzieje sie tak przy niskich temperaturach (-5). Bez różnicy czy mam włączony econ . Gdy temperatura otoczenie wzrośnie na plus tego problemu nie mam. W tamtym roku zima nie zauważyłem tego problemu
Termostat nie trzyma czy faktycznie nagrzewnica tyle pobiera ?

pozdrawiam
witam ponownie
wymiana termostatu załatwiła sprawę, Teraz przy temp otoczenia + 5 stopni i ogrzaniu ( HI) temp na desce cały czas na środku (90s )
pozdrawiam

Temperatura

: 21 mar 2018, 17:48
autor: andi50
Witam ...
w moim przypadku doszlem do problemu , uszczelka pod glowica , robi sie pecherz powietrza i dlatego temperatura szaleje , zrob test na dwutlenek wegla , wymiana uszczelki nie oplaca sie auto w piatek jedzie dalej sprzedalem go <okok>
Pozdarwiam