[BPP 2.7 TDI 180KM] Biały dym
: 02 sty 2017, 19:42
Witam,
Od jakiegoś czasu zauważyłem, że w aucie ubywa mi płynu chłodniczego. Tygodniowo robię 700km, na każdy tydzień ubywa mi 100-200 ml płynu. Auto zaczeło kopcić na biało. Szczególnie na rozgrzanym silniku. Temperatura wskazuje ponad 90oC, po ustabilizowaniu jest 92-94oC i trzyma stale na blacie. Robię trasy także DPF nigdy mi się nie zapala (myślę, że na bierząco się czyści). Auto ma 290 tys. km według wskazań na blacie. Sytuacja trwa drugi miesiąc. Turbo po regeneracji, wymienione popychacze redukujące luzy zaworowe. Wtryski sprawdzone i według bloków pomiarowym maja małe odchyłki max ~+-5.
Według tego co się naczytałem to na biały dym może być:
- uszkodzona chłodnica spalin
- uszkodzony DPF
- uszkodzone wtryski
- uszkodzona głowica
- uszkodzona uszczelka pod głowicą
Proszę o poradę co może być w przypadku wymienionych objawów najbardziej prawdopodobne?
Dodam, że wycieku nie widać na silniku. Olej w normie, na korku od oleju brak nalotu. Silnik pracuje równo (jednak ostatnio na zimnym strasznie go telepie i sie meczy przez 10-15 sekund). Auto jeździ mało po mieście.
PS. Czy wszyscy wlasciciele A6 wydaje co chwile w tysiacach na swoje auta? Fajny samochod ale ilosc serwisow i rzeczy ktore sie psuja od momentu zakupu poprostu mnie zmroziła. Trafiłem chyba szit egzemplarz. W pół roku wydałem na auto 6-7 tys. zł.
Od jakiegoś czasu zauważyłem, że w aucie ubywa mi płynu chłodniczego. Tygodniowo robię 700km, na każdy tydzień ubywa mi 100-200 ml płynu. Auto zaczeło kopcić na biało. Szczególnie na rozgrzanym silniku. Temperatura wskazuje ponad 90oC, po ustabilizowaniu jest 92-94oC i trzyma stale na blacie. Robię trasy także DPF nigdy mi się nie zapala (myślę, że na bierząco się czyści). Auto ma 290 tys. km według wskazań na blacie. Sytuacja trwa drugi miesiąc. Turbo po regeneracji, wymienione popychacze redukujące luzy zaworowe. Wtryski sprawdzone i według bloków pomiarowym maja małe odchyłki max ~+-5.
Według tego co się naczytałem to na biały dym może być:
- uszkodzona chłodnica spalin
- uszkodzony DPF
- uszkodzone wtryski
- uszkodzona głowica
- uszkodzona uszczelka pod głowicą
Proszę o poradę co może być w przypadku wymienionych objawów najbardziej prawdopodobne?
Dodam, że wycieku nie widać na silniku. Olej w normie, na korku od oleju brak nalotu. Silnik pracuje równo (jednak ostatnio na zimnym strasznie go telepie i sie meczy przez 10-15 sekund). Auto jeździ mało po mieście.
PS. Czy wszyscy wlasciciele A6 wydaje co chwile w tysiacach na swoje auta? Fajny samochod ale ilosc serwisow i rzeczy ktore sie psuja od momentu zakupu poprostu mnie zmroziła. Trafiłem chyba szit egzemplarz. W pół roku wydałem na auto 6-7 tys. zł.