Strona 1 z 1

[ ASB 3.0 232 KM] Cieknące zaślepki (blaszki aluminiowe) wtr

: 23 gru 2016, 22:42
autor: Pczester
Zakładam temat bo nic nigdzie nie znalazłem na forum. Otóż po kupnie auta zauważyłem że poci się olej spod tych aluminiowych blaszek pod wtryskami. Strona pasażera dosłownie robi się mgiełka na pokrywie zaworów a strona kierowcy dość sporo się poci. Kupiłem w serwisie nowe oryginalne BLASZKI, oringi i podkładki pod wtryski. Rozebralem stronę od kierowcy, umylem wszystko, sprawdziłem czy nie ma uszkodzeń mechanicznych na pokrywie, założyłem nowe części poukładalem i..... DALEJ CIEKNIE! Kolega z forum podpowiedzial mi że trzeba dokrecic imbusy które trzymają blaszki siła 5Nm - Rozebralem środkowy wtrysk (bo cieknie najbardziej) wymieniłem znowu na nową i dojrecilem 5Nm i zero efektu. Na tym póki co koniec moich pomysłów. Ktoś może z tym walczył? Macie tam sucho u siebie? Ktoś ma jakieś doświadczenia z tym problemem? Mile widziane zdjęcia jak ktoś ma sucho :-) i wszelkie podpowiedzi.
Obrazek

: 26 gru 2016, 09:26
autor: KSYK
Witam

Ile dałeś za to wszystko do wtrysków w serwisie? Też trochę mi się pocą wtryski i zastanawiam się nad wymianą tych uszczelnień.

: 26 gru 2016, 17:23
autor: Pczester
klapki coś ok 34zł szt, podkładki pod wtryski 10zl i oringi coś ok 4zł

: 26 gru 2016, 21:19
autor: mat1324
Do porządnego uszczelnienia wtrysków należy zastosować:
29) WHT 000 884 - oring 16.2X1.5, koszt ok. 2,50 zł;
30) 059 130 519 - pierścień uszczelniający 7.7X1.5, koszt ok. 17 zł;
31) 059 130 216 C - płytka dociskowa, koszt ok. 70 zł;
32) 059 103 113 G - zaślepka, koszt ok. 43 zł;
37) WHT 007 480 - oring 2.8X1.5, koszt ok. 28 zł.

Numeracja po lewej stronie odpowiada tej na schemacie poniżej. Podane zestawienie dotyczy tylko jednego wtrysku, więc koszt trzeba pomnożyć x6. Numery części oraz ceny pochodzą z aktualnej ETKI.

Imbusy (numer 34) trzymające górną zaślepkę przykręca się momentem 5 Nm, a nakrętki (numer 33) mocujące płytkę dociskową 10 Nm.

Obrazek

: 27 gru 2016, 06:35
autor: Pczester
Wszystko zmieniłem poza płytką dociskową nr31, siły według instrukcji 5 i 10 Nm. Efekt mizerny, dalej leci.

: 08 maja 2019, 15:50
autor: konradkry77
Czy rozwiązałeś problem ??

: 24 maja 2020, 11:37
autor: kuba4911
Odkopię temat. Też mam zapocone wtryski. Czy może to być wina przybywania oleju? Auto nie dymi, moc jest, korekty niskie. Czasem czuć spaliny w środku więc podejrzewam podkładki i gumki na wtryskach.

: 24 maja 2020, 13:54
autor: konradkry77
Pytanie czy jest DPF ?
Jak nie, wtryski na stół probierczy,
A.pocenie się zaślepek wtrysków wynika z wieku i przebiegu
Mam na to sposób

Re:

: 12 kwie 2025, 01:19
autor: New_Drug
konradkry77 pisze:
24 maja 2020, 13:54
Pytanie czy jest DPF ?
Jak nie, wtryski na stół probierczy,
A.pocenie się zaślepek wtrysków wynika z wieku i przebiegu
Mam na to sposób
Podpowiesz jaki sposób? Spalić auto?