Wlałem do mojej A6 4F 3,0 TDI 2005 z 20 litrów benzyny 102 oktany ultimade.
Proszę o pilną pomoc jak ratować auto bez hejtownia bo już zaczęło nim trzepać i obroty skaczą.
Auto stoi i teraz jadę do sklepu po pompkę żeby wypompować paliwo oraz kupić nowy filtr.
Do mechanika nie jadzę bo jestem w Niemczech i na dzień dobry mi krzyczał 500 euro do 4000 euro.
Proszę o porad jak wyciągnąć paliwo z szlauchów w ślinika na co zwrócić uwagę. Zeby np powietrze nie poszło do ślinika...
Kupiłem benzynę od 2 tygodni nie korzystam mojej A6
dziś jechałem nią na myjnie i zatankować bo chce go sprzedaż i niestety zaległem benzynę:(
: 22 gru 2016, 16:55
autor: pilkozak
odepnij od filtra paliwa przewód doprowadzający paliwo. Jeżeli masz VCDS-a to jest opcja uruchomienia samej pompy paliwa i w ten sposób wypompujesz to co jest w baku. Oczywiście filtr paliwa do wymiany.
: 22 gru 2016, 17:03
autor: bredzi
pilkozak pisze:odepnij od filtra paliwa przewód doprowadzający paliwo. Jeżeli masz VCDS-a to jest opcja uruchomienia samej pompy paliwa i w ten sposób wypompujesz to co jest w baku. Oczywiście filtr paliwa do wymiany.
Kupiłem juz pompę elektryczna, filtr paliwa i plyn co czyści wtryski. Czy jak podłącze ja pod przewód doprowadzający to tez pojdzie?
Co z powietrzem żeby nie dostał do silnika?
Musze to robić jak najszybciej czy mogę jutro na spokój nie zrobić bo juz ciemno na podwórku.
: 22 gru 2016, 17:22
autor: pilkozak
tego nie wiem czy pompa zassie Ci paliwo...
Ile zostało Ci paliwa w baku?
Myślę że nie ma co teraz lać płynu do czyszczenia wtrysków.
Układ paliwowy nawet jak się zapowietrzy trzeba będzie dłużej kręcić i powinien odpalić także tym się nie przejmuj.
: 22 gru 2016, 17:33
autor: bredzi
pilkozak pisze:tego nie wiem czy pompa zassie Ci paliwo...
Ile zostało Ci paliwa w baku?
Myślę że nie ma co teraz lać płynu do czyszczenia wtrysków.
Układ paliwowy nawet jak się zapowietrzy trzeba będzie dłużej kręcić i powinien odpalić także tym się nie przejmuj.
Ten od VCDS może dopiero wtorek. Tylko czy nogę z tym tak dlugo poczekać?
Wałem 20 l benzyny. Jak odłącze przewody od filtra paliwa to z nich też muszę wydostać paliwo? Co mam później wlać tam diesla. Napisz proszę trochę dokładniej bo na codzień to nie robie. Szkoda żeby wtryski padły jak juz nie są do wymiany.
: 22 gru 2016, 17:54
autor: pilkozak
możesz poczekać nic się "nie rozpuści". Wtryskom też nic nie powinno się stać. Wydostań paliwo z baku i z przewodów (wyssij strzykawką i zalej ropą) tyle ile będziesz mógł. Zalej do pełna bak dieslem, zamontuj nowy filtr (też się go zalewa ropą to ta opcja z VCDS-a) i kręć aż uruchomi. Na początku może telepać ale jak zassie diesla będzie już OK
: 22 gru 2016, 18:05
autor: mat1324
Nie panikuj . Ściągnij z filtra paliwa przewód zasilający i go przedłuż, aby przez niego spuścić paliwo z baku. Następnie za pomocą VCDSa kilkukrotnie uruchom pompę paliwa, aby wypompowała całą benzynę. Na bieżąco sprawdzaj ile zostało paliwa na desce, aby czasami nie zatrzeć pompy. Następnie zalej 20 litrów ON do baku, załóż przewód zasilający i ściągnij powrotny i jeszcze raz wypompuj całe paliwo z baku. Dzięki temu oczyścisz cały układ z benzyny. Wtryski będą bezpieczne, ponieważ nie uruchamiasz silnika i masz założony filtr. Potem zalej do pełna dieslem, wymień filtr i jeszcze raz uruchom dwa razy pompę. W takim przypadku nie musisz zalewać filtra paliwem i przy okazji odpowietrzysz cały układ. Następnie spróbuj uruchomić silnik. Za pierwszym razem może się nie udać, ale za drugim, trzecim, czwartym już tak.
: 22 gru 2016, 18:08
autor: bredzi
pilkozak pisze:możesz poczekać nic się "nie rozpuści". Wtryskom też nic nie powinno się stać. Wydostań paliwo z baku i z przewodów (wyssij strzykawką i zalej ropą) tyle ile będziesz mógł. Zalej do pełna bak dieslem, zamontuj nowy filtr (też się go zalewa ropą to ta opcja z VCDS-a) i kręć aż uruchomi. Na początku może telepać ale jak zassie diesla będzie już OK
Ok gdzie znajdę informacje jak ustawić VCS żeb poparcie wypomowywał paliwo z balu oraz oraz zalanie nowego filtra?
: 22 gru 2016, 18:14
autor: mat1324
Jak wejdziesz w sterownik silnika, to po prawej stronie będziesz miał opcje "Output test - 03". Są to testy podzespołów silnika i jego elementów, m.in. pompy paliwa w baku. Szukaj czegoś za wzór: "fuel pump". Możesz wsadzić pusty filtr, ponieważ wystarczy odpowietrzyć cały układ przez dwukrotne włączenie pompy paliwa. W silnikach poliftowych tak się wymienia filtr .
: 22 gru 2016, 18:20
autor: pilkozak
Procedura uruchamiana wstępnej pompy paliwa za pomocą systemu VCDS:
UWAGA! PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
Wymagania:
* zapłon włączony, silnik wyłączony
* napięcie min. 11.5 V
* wystarczający poziom (ilość) paliwa w zbiorniku
Wybieramy:
[01 - Silnik]
[Ustawienia podstawowe - 04]
Wybierz grupę "035"
[Idź!]
[ON/OFF/Dalej]
Elektryczna pompa paliwa powinna pracować przez 30 sekund.
[Gotowe, Wróc]
: 22 gru 2016, 20:27
autor: bredzi
pilkozak pisze:Procedura uruchamiana wstępnej pompy paliwa za pomocą systemu VCDS:
UWAGA! PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
Wymagania:
* zapłon włączony, silnik wyłączony
* napięcie min. 11.5 V
* wystarczający poziom (ilość) paliwa w zbiorniku
Wybieramy:
[01 - Silnik]
[Ustawienia podstawowe - 04]
Wybierz grupę "035"
[Idź!]
[ON/OFF/Dalej]
Elektryczna pompa paliwa powinna pracować przez 30 sekund.
[Gotowe, Wróc]
Pompa paliwa da radę wypompować wciągu tych 30 sekund np 25 litrów?
Czy może przez jakiś czas pracować bez paliwa ? czy trzeba przerwać taki proces w odpowiednim momencie jak juz nie będzie paliwa?
Przed pompowaniem odłączam całkowicie filtr paliwa i podłączam szlauch do obydwóch przewodów:
to nie jest super wydajna pompa ze ci wypompuje ona sie uruchamia tylko na pół minut po to aby ja nie uszkodzić
: 22 gru 2016, 21:02
autor: bredzi
predki pisze:to nie jest super wydajna pompa ze ci wypompuje ona sie uruchamia tylko na pół minut po to aby ja nie uszkodzić
To może postarać się z baku wypompować ile się da a resztę pompą.
Czy po odłączaniu filtra paliwa muszę podłączyć oby dwa przewody lub jedne żeby paliwo spływało.
: 23 gru 2016, 13:12
autor: pilkozak
nie musisz opróżniać baku do sucha. jak zostanie Ci z 5 litrów mieszanki ON+Pb i dolejesz do pełna z 55l ropy to już po problemie. Powtarzaj cykl kilku krotnie, nie uszkodzisz nic.
: 23 gru 2016, 17:07
autor: bredzi
pilkozak pisze:nie musisz opróżniać baku do sucha. jak zostanie Ci z 5 litrów mieszanki ON+Pb i dolejesz do pełna z 55l ropy to już po problemie. Powtarzaj cykl kilku krotnie, nie uszkodzisz nic.
OK tylko w przewodach też jest 1-2 litry. Trzeba się tego jakoś pozbyć. W wtorek sie z ato wezmę. Później zalej bak do pełna oraz środek na wtryski i mam nadziej ze bryka będzie chodzić bo muszę ja sprzedać.