Strona 1 z 3

A6 C6 3.0 Tdi Asb [TIP+Q]

: 10 gru 2016, 17:14
autor: a6rider
Witam, borykam się z błędem P2196 sygnał mieszanki zbyt bogatej.
Bląd usuwalem, co chwile powraca.
Gdzie szukac przyczyny?

: 10 gru 2016, 22:46
autor: mat1324
Wrzuć cały opis błędu, np. z VCDSa. Na 99% będzie to uszkodzona któraś sonda lambda.

: 11 gru 2016, 01:29
autor: wegrzyn6
Na twoim miejscu sprwadził bym , czy zawór EGR w pozycji wyłączonej się szczelnie zamyka (może jest mocno zasyfiony, albo nie domyka z innych przyczyn ).
Jeżeli będziesz pewny że jest zamknięty to pojeździj z odłączoną wtyczką od niego.
Na pewno wywali wtedy na desce migającą kontrolkę od świec żarowych i sterownik silnika zapisze błąd zbyt małego przepłuwu przez tenże zawór. Ale jak nie zapisze błędu o którym piszesz to będziesz miał winowajcę.

: 11 gru 2016, 19:05
autor: mietek69
Sonda albo jest padnięta i przeklamuje albo cos z dawkowaniem paliwa jest nie tak (za duzo paliwa w SPAM do powietrza). Czyli moga lac wtryski, turbo puszcza olej, albo mocno utrudniony dolot powietrza. Na poczatek bloki pomiarowe na cieplym sprawdz czyli 003, 010, 011, 013, 014, 022, 023 oraz 072-077

: 24 gru 2016, 12:51
autor: a6rider
mat1324, wrzucam cały błąd:
Znaleziono 1 błąd:
008598 - Sonda lambda 1; zespół 1
P2196 - 002 - sygnał mieszanki za bogatej
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01110010
Priorytet błędu: 0
Częstość błędu: 7
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 243798 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2016.11.16
Czas: 19:03:13

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 1722 /min
Moment obrotowy: 0.0 Nm
Prędkość: 98.6 km/h
Cykl pracy: 1.0 %
Cykl pracy: 194.2 %
(bez jednostek): 1.0
(bez jednostek): 16.0

Kody gotowości: 0 0 0 0 0

[ Dodano: 2016-12-24, 12:51 ]
mat1324, mógłbyś mi powiedzieć która sondę kupić i wymienić ?
Bo chyba zaczyna się coś dziać bo ostatnio 2 razy z rzędu zapalił mi się DPF

: 24 gru 2016, 15:05
autor: mat1324
Jak będę miał czas, to za chwilę poszukam w ETCE numeru części, a w ELSIE instrukcje wymiany.

: 26 gru 2016, 10:46
autor: a6rider
OK byłbym bardzo wdzięczny gdyż po świętach muszę wymienić... myślisz kolego że orginałów kupić czy zamiennik z Bosha będzie oki ?

: 26 gru 2016, 13:27
autor: mat1324
W Twoim aucie jest tylko jedna sonda lambda, która znajduje się przed katalizatorem wstępnym, czyli tuż za turbosprężarką. Dostęp do niej jest pod maską po zdjęciu górnej osłony. Wkręcona jest w układ wydechowy momentem 50 Nm. Wtyczkę do odpięcia znajdziesz po kablu <lol>. Więcej w instrukcji wymiany nie ma :). Znaczy jest kilka informacji, np. jakich narzędzi użyć, ale są one dostępne tylko dla serwisu. Numer części: 059 906 262 F (wycofano 01/07/2009) &#8594; 1K0 998 262 AD. Ostatni numer jest dostępny w ASO w cenie 935 zł i jest to zestaw naprawczy. Zamiennikiem tego zestawu jest BOSCH 0 281 004 148. Na upartego możesz kupić używaną sondę, których na allegro jest pełno (wpisz tylko numer bez spacji 059906262F). Jeśli nie jest to sonda, to nie wydasz dużo kasy, a jeśli to jest ona to możesz zostawić używaną, ponieważ nie psują się one tak szybko.

: 26 gru 2016, 20:58
autor: a6rider
Tak dla pewności kolego bo chce kupić nową z Bosha to jest sonda regulacyjna?
Ja mam silnik ASB 233 ps. Mogę podać numer win aby się upewnić: wauzzz4f58n115592. Z góry bardzo dziękuje koledze za odpowiedz.

: 26 gru 2016, 21:54
autor: mat1324
Tak, jest to sonda regulacyjna. Sondy lambda mają za zadanie pomiar zawartości tlenu w spalinach. Z jej odczytów sterownik jest w stanie w optymalny sposób regulować skład mieszanki.
Numery podane przeze mnie powyżej dotyczą dokładnie Twojego silnika.
Pytałeś się kilka postów wyżej, co lepiej kupić: oryginał czy zamiennik Boscha <mysli> . Bosch dostarcza na pierwszy montaż te sondy, więc nic innego nie dostaniesz. Po drugie, większość sond lambda (w grupie VAG) niczym się nie różni. Zauważalne różnice to długość przewodu oraz kolor wtyczki.

: 26 gru 2016, 22:29
autor: a6rider
Bardzo bardzo Ci kolego dziękuje. Jutro jadę do Bosha po sondę i zakładam, dam znać co i jak :)

: 27 gru 2016, 22:35
autor: wegrzyn6
Niekoniecznie błąd związany z sondą zawsze oznacza jej usterkę Panowie. Bo błąd nie brzmi zwarcia do masy lub plusa tylko, źe sonda wykrywa za bogatą mieszankę czyli w SPAM do tlenu nadmierna ilość paliwa. Nie twierdze też że jest jak myślicie i sonda walnięta. Gdyby jednak była sprawna to w mojej ocenie wtryski siadają (bolączka diesli) i leją paliwo, a nie mgiełkę robią. Kopci auto? Zalecam też nie zmniejszenie użytkowania auto do minimu bo kata może taka sytuacja zaczopować.

Moja diagnoza pesymistyczna i życzę ci żeby się nie sprawdziła, ale gdyby wymiana sondy nic nie dała to zalecam szukać problemu tam gdzie opisał.

: 28 gru 2016, 12:41
autor: luk330
Według mnie to nie jest awaria sondy tak jak pisze wegrzyn6... No ale zobaczmy po wymianie ;) to że sonda daje błąd i jeszcze wprost wskazuje, że mieszanka jest za bogata to raczej zanim się kupi sondę to trzeba zrobić diagnostykę wskazań przepływomierza, korekcji wtrysków, wskazań sondy, cisnienia doładowania...

: 28 gru 2016, 14:03
autor: a6rider
to dokładnie jakie grupy sprawdzic vcds?
Korekty wtrysków mysle że w normie bo od +0,3 do -0,7.

[ Dodano: 2016-12-28, 13:30 ]
a i bym zapomniał wtryski były w sieprniu na stole pobierczym w Boshu i były ponoć w bardzo dobrym stanie.

[ Dodano: 2016-12-28, 14:03 ]
A wiec są 2 błędy P2196 sonda lambda 1 rząd 1 sygnał mieszanki za bogatej. B
Oraz P2414 rząd 1 sonda 1 napięcie za niskie/ nieszczelność.
Takie błędy pokazuje vcds

: 28 gru 2016, 15:08
autor: mat1324
Czyli jednak uszkodzona sonda <lol> .