Strona 1 z 1
[ BRE 2.0 140 KM] Problem z ładowaniem akumulatora??
: 06 gru 2016, 17:58
autor: wielebny81
Mam silnik BRB albo BRE sam nie wiem. Ma w każdym bądź razie DPFa. Opisze teraz mój problem. Ostatnio jak byłem u mechanika i wymienialiśmy po kupnie auta filtry jak i olej sprawdzaliśmy ładowanie. Jak dobrze pamiętam było 1,41. Powiedział mi, że jest troszeczkę za słabe. Zaznaczę, że auto jest bardzo bogato wyposażone w elektronikę. Pojeździłem ze 100km przez dwa dni i 3 dnia jechałem tylko do sklepu. Jak wróciłem i odpaliłem auto zapaliła się kontrolka akumulatora czerwona. Dojechałem do domu około 3km i podczas parkowania już przygasały mi wszystkie światła w aucie a za chwilę zrobiła się choinka z różnych kontrolek tzn ESP, poduszka itd i już auta nie dało się odpalić. Po przekręceniu kluczyka auto nie umiało już zakręcić silnikiem i objaw był taki jak by akumulator padł. Dzisiaj podszedłem do auta aby wymontować akumulator i podładować prostownikiem bo jutro jechać miałem na regenerację alternatora lecz auto odpaliło bez problemu. Zgasiłem auto odpaliłem znowu i to samo czyli znowu odpaliło. Co może być przyczyną bo sam akumulator chyba się nie naładuje. Auto stoi garażowane pod ziemią jest tam temperatura około 12 stopni. Auto w trakcie rozładowania jeżdżone było za pomocą systemu start/stop ale nie wiem czy to jest istotne. Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi czy ktoś miał taką przypadłość i co ewentualnie może być padnięte.
: 06 gru 2016, 18:12
autor: Krix0
Jeśli aku nie masz stary i nie masz ubytków amperow podczas gdy autko jest off i zamknięte to owszem zregeneruje się trochę sam.
Jeśli wywalił ci kontrolne aku znaczy brak ładowania, reszta to norma przy słabym aku wywala masę błędów z braku odpowiedniego napięcia.
Jedz i rób alternator
: 06 gru 2016, 18:17
autor: wielebny81
Jaki akumulator jest dobry do A6 c6 i ile amper powinien mieć?. Rozumiem ze 1,41 to jest slaby wynik z ładowaniem wiec alternator trzeba robic
: 06 gru 2016, 20:04
autor: mat1324
Powiedz mi co to jest to 1,41? Akumulator dobiera się na podstawie wlepki w bagażniku/książce serwisowej.
: 06 gru 2016, 22:03
autor: Krix0
mat1324 pisze:Powiedz mi co to jest to 1,41? Akumulator dobiera się na podstawie wlepki w bagażniku/książce serwisowej.
Obstawiam że koledze chodzi o 14,1 bo jeśli masz 1,41 to jakiś zart
Ładowanie winno być na poziomie około 14
Lopatologicznie to aku ma 12 V, gdy odpalasz alternator daje te 12 autku a reszta doladowywuje aku.
Dla porównania robiłem alternator miesiąc temu bo miałem ładowanie na poziomie 12,38 czyli wystarczająco do jazdy ale aku już nie doladowywuje i padał po 3 dniach.
: 06 gru 2016, 22:06
autor: wielebny81
mat1324 pisze:Powiedz mi co to jest to 1,41? Akumulator dobiera się na podstawie wlepki w bagażniku/książce serwisowej.
Aj pomyliło mi się chodziło mi oczywiście o napięcie. Wracam właśnie od mechanika i napięcie alternatorze jest 14.2v napięcie na klemach z przodu 13.8v a na akumulatorze z tyłu 13.2v. Co ciekawe na klemie z przodu + jest bardzo gorąco. Czyli najprawdopodobniej jest jakieś zwarcie no bo co innego. Ktoś coś podobnego miał z tych objawów?
: 06 gru 2016, 22:10
autor: daniel1997
wielebny81, polecam lekturę i wszystko się wyjaśni
-a6-c6-akumulator-vt26524,345.htm
: 06 gru 2016, 22:39
autor: wielebny81
Ok, dzięki ale to jest takie obejście, mała ingerencja. A bez ingerencji co może być walnięte. Cały kabel trzeba wymienić?? ile to ewentualnie kosztuje.