Strona 1 z 1

[ BRE 2.0 140 KM] Wycięty filtr DPF a kupno nowego

: 05 gru 2016, 22:50
autor: wielebny81
Witam

Tydzień temu zakupiłem Audi A6 C6 140km i zauważyłem, że nie ma filtra DPF. Znaczy jest tylko pusty. Wiem, że takim autem za granicę raczej nie można jechać bo duże ryzyko. Z czasem jednak chciałbym jeździć za granice i czy takie urządzenie zdaje rezultat?? Czy miał ktoś styczność z takim filtrem??

http://allegro.pl/filtr-czastek-stalych ... 95586.html

Na czym polega "System pasywnej regeneracji - filtr nie ulega zapychaniu!" czyli co mogę jeździć po mieście i nie martwić się, że filtr się zapcha??Jak to ma się do całego komputera który steruje Dpfem. Proszę o jakieś informację czy jest coś aby można było jeździć dużo po mieście i od czasu do czasu za miasto i nie martwić się o wypalanie filtra.

: 06 gru 2016, 05:10
autor: camelllcamelll
wielebny81 pisze:Na czym polega "System pasywnej regeneracji - filtr nie ulega zapychaniu!"
http://www.dpf-fap.pl/regeneracja-dpf

: 06 gru 2016, 11:01
autor: wielebny81
Firma która sprzedaje te dpfy napisala mi cos takiego. Czy możliwe jest wypalanie filtra przy 400 stopniach?:

"Filtr działa na zasadzie takiej samej jak oryginał z tą różnicą, że wypalanie następuje w temp. niższej (około 400 stopni zamiast 700), tak więc bardziej samoczynnie, częściej i w normlanych warunkach eksploatacji nie dochodzi do zapychania filtra.
Jeżeli Pana układ został przerobiony a filtr wycięty, to należy się zgłosić do osoby która dokonywała wycięcia teog układu aby ocenić skalę zniszczeń. My nie jesteśmy w stanie tego zrobić. natomiast na pewno trzeba przywrócić wszystkie czujniki i rurki podciśnienia.
Nasz filtr posiada homologację i spełnia normę EURO5, tak więc uzyska Pan przegląd w każdym kraju UE.
W przypadku dodatkowych pytań zapraszam telefonicznie, aby w pełni wyczerpać tematy, które Pan poruszył w pytaniach, musiałbym napisać odpowiedź na 20 stron A4, na co oczywiście nie możemy sobie pozwolić. Niemniej jednak gwarantujemy, że filtr (po przywróceniu instalacji w aucie do oryginału) będzie działał poprawnie i bez zarzutu i dłużej niż filtr oryginalny (minimum 150.000 km)."

: 06 gru 2016, 12:02
autor: camelllcamelll
wielebny81 pisze:Jeżeli Pana układ został przerobiony a filtr wycięty, to należy się zgłosić do osoby która dokonywała wycięcia teog układu aby ocenić skalę zniszczeń. My nie jesteśmy w stanie tego zrobić. natomiast na pewno trzeba przywrócić wszystkie czujniki i rurki podciśnienia.
To fakt, żeby zamontować filtr DPF należy wszystkie czujniki, rurki przywrócić jak były, ale też na pewno był zmieniony program pod auto bez DPF-a i jego też trzeba przywrócić.
Ale żeby on sam się wypalał taj jak oni Ci napisali - nie chce mi się w to wierzyć, żeby rozpoczęła się procedura wypalania muszą być spełnione odpowiednie warunki.
Poszukaj tu na forum bo o tym już było.

: 06 gru 2016, 18:45
autor: mat1324
Przecież wypalanie inicjuje sterownik silnika, a nie sam filtr <figielek>. Sterownik silnika na podstawie zapełnienia filtra (odczyt z czujnika różnicy ciśnień oraz wyliczeń komputera), temperatury przed i za filtrem stwierdza czy wypalanie jest potrzebne i możliwe. Oczywiście musi być też rozgrzany płyn i olej, ale w czasie jazdy nie jest to problem. Dodatkowo w momencie rozpoczęcia wypalania temperatura odczytywana z czujników musi się zwiększać, aż do osiągnięcia temperatury maksymalnej (+/- 700*C). Jeśli zaczniemy zmniejszać prędkość/obroty, to temperatura zacznie spadać, a procedura zostanie przerwana, co skutkuje spłynięciem nadmiaru paliwa do oleju. Po stwierdzeniu, że wszystkie warunki zostały spełnione sterownik uruchamia procedurę wypalania filtra. W tym czasie do cylindrów wtryskiwana jest większa dawka paliwa, aby łatwiej było osiągnąć temperaturę wypalania. Powiedz mi, w jaki sposób ten magiczny filtr z pasywnym wypalaniem stwierdza, że czas wypalić sadzę? I dlaczego przy 400*C? Przecież taka temperatura panuje prawie cały czas w układzie wydechowym. Nawet na stronie podanej powyżej napisane jest, że sadza wypala się w temperaturze większej niż 600*C, więc jakim cudem wypala się w tym filtrze przy niższej temperaturze :shock:. Dla mnie jest to naciąganie klientów, którzy nie wiedzą jak to dokładnie działa i myślą, że wszystko będzie dobrze. Jeśli przy niby tych 400*C sadza się wypala, to co się stanie przy 700*C, do których będzie dążył sterownik silnika - będziemy mieć smoka zionącego ogniem <radocha>.

: 06 gru 2016, 22:11
autor: wielebny81
mat1324 pisze:Nawet na stronie podanej powyżej napisane jest, że sadza wypala się w temperaturze większej niż 600*C, więc jakim cudem wypala się w tym filtrze przy niższej temperaturze
Dokładnie. Dzięki, też tak myślałem. A jest może jakaś przeróbka która zamiast dpfa da zwykły katalizator żeby tak nie kopcił?? Albo jakiś magik który zrobił by, żę auto bedpfa przechodziło by kontrole za granicą??

: 07 gru 2016, 17:28
autor: tomnik
Kilka słów ode mnie.
Parę miesięcy temu przechodziłem walkę z DPF. Dzięki determinacji w poznaniu szczegółów problemu, nabyłem (nie chwaląc się) sporej wiedzy w tym temacie.
Priorytetem dla mnie było nie pozbywanie się DPF z auta. Jednym z rozwiązań problemu był zakup nowego filtra. Jak pewnie wiecie, koszt nowego w ASO, to wydatek około 6 tysięcy złotych... Próbując zaoszczędzić(w tym przypadku jest to chyba zrozumiałe) postanowiłem dokonać zakupu zamiennika (wygląda identycznie, jak ten z aukcji, do której podano tu link). Zrobiłem to mimo posiadanej informacji, dotyczącej zamienników DPF, pozyskanej od nieznanego mi człowieka, pracującego(?)/będącego właścicielem(?) sklepu, zajmującego się sprzedażą układów wydechowych i tego rodzaju zamienników DPF, który opiniował je negatywnie.
Zamiennik zakupiłem w akcie desperacji, parę miesięcy później w innym sklepie (internet, allegro) za 1250zł. Wyprodukowany przez Firmę JMJ (zakład pod Kaliszem). Zasugerowałem się wpisem na A4-Klub Polska, w którym to autor wyrażał pozytywna opinię, o zakupionym tym właśnie zamienniku, pisząc między innymi, o czystym wydechu...
Niestety.... po montażu i pokonanych pierwszych kilkunastu/kilkudziesięciu kilometrach okazało się, że wszystko to, co mówił mi ów człowiek o zamiennikach, okazało się prawdą. Zamiennik ten nie spełnia funkcji DPF, nie filtruje, nie zatrzymuje sadzy, wydala ją przez wydech w atmosferę. O czystych rurkach można zapomnieć.
Drugą wadą tego (okrągłego) zamiennika jest to, że zamontowanie go w aucie zmniejsza jego(auta) tzw. prześwit, o około 3-4 może 5 cm.
Zamienniki te, to swego rodzaju emulatory, "oszukują" sterownik silnika.
Nie miałem okazji sprawdzić, co dzieje się podczas przeprowadzanej przez sterownik regeneracji - nie czekałem z tym zastępnikiem, tylko wymontowałem go z auta.
Stary, oryginalny DPF został oczyszczony, zamontowany i o efektach czyszczenia poinformuję Was za jakiś czas.
Jeśli zaś chodzi o wymianę DPF na nowy, to istnieje tylko jedna opcja - oryginał z ASO.
Niestety oryginał nie jest dostępny po za siecią ASO.

: 08 gru 2016, 02:02
autor: mat1324
wielebny81, teraz masz dowód, że nie warto <okok> .

: 18 gru 2016, 19:30
autor: Cin
Kup uzywanego ori kata z a6 c6 2.0 tdi wsadzi i będzie po problemie. Wszystko podejdzie bez żadnych przeróbek
PS: Nie wiem co ty masz tam za program lub w jaki stanie sa wtryski/turbo/silnik. Ale ja przy wycietym dpf praktycznie nie dymiłem. Moze masz chipa zrobionego, moze wtryski leja, albo turbo puszcza .
Zdrowy silnik w PL przejdzie badania na stacji nawet bez DPFa :)

: 22 kwie 2017, 07:02
autor: tobi71
Witam, mam tutaj podgląd z mojego VCDS-a, wydaje mi się że wartości w bloku 102 są niepoprawne, chodzi mi o ujemną wartośc cisnienia. Jaka może być przyczyna tego. Pozdrawiam.
Obrazek

: 22 maja 2017, 23:07
autor: kuebk
Tomnik moglbys cos wiecej o tym jak Twoj filtr zostal wyczyszczony?

: 23 maja 2017, 00:12
autor: Schadow02
diesle są jak cymbałki jak już nauczysz się grac to brakuje Ci blaszek <figielek>