Strona 1 z 1

[ BMK 3.0 224 KM] Pomoc w wyborze oleju

: 24 lis 2016, 20:53
autor: Lukasz24815
Witam,

wiem, że takich tematów jest na pęczki ale jak czytam to wszystko to sam nie wiem co mam zalać :(

Zbliża się pierwsza wymiana oleju (C6 3.0TDI BMK 224KM 2006rok), nie wiem co lał poprzedni właściciel i sam nie wiem jaki olej silnikowy zalać.

W kodzie wyposażenia we wnęce bagażnika wynalazłem kod 7GN co "niby" oznacza, że moje autko nie posiada DPF'a.

Podobno w tej sytuacji należy zalać silnik olejem spełniającym norme 505.01, prawda to??
Od razu wyszukałem oleje które mnie interesują.

- Motul 8100 X-Clean 5w40
Obrazek

- Liqui Moly 5W30
Obrazek

Panowie, dobrze są dobrane te oleje i który najlepszy będzie? (przebieg 302.000tyś)

Dziękuję

: 24 lis 2016, 21:43
autor: repek92
motul jest bardzo dobrym olejem jak i liqui moly jesli spelniaja normy to mozesz smialo nalac motul lub liqui moly ja w c5 mam zalany liqui moly 5w30 ale nie pamietam dokladnej nazwy

: 24 lis 2016, 22:10
autor: Damolka89
7GN = Emissions concept, EU4, DPF preparation
7GN oznacza dokładnie przygotowanie silnika pod instalację DPF, więc nie masz tego filra.
Możesz śmiało zalać to co przedstawiłeś, ale wystarczy Ci przy tym przebiegu co masz castrol edge turbo diesel 5w30 dobrze znany i polecany przez większość użytkowników, także i ja bym Ci go polecił <luzik> , bo osobiście sam używam. Wymiana co 10-12 tyś plus dobre filtry i będzie spoko. <okok>

Pozdrawiam

[ Dodano: 2016-11-24, 22:10 ]
Rzuć okiem na ten temacik może coś Ci podpowie
audi-30-tdi-224km-jaki-olej-silnikowy-vt72748.htm

: 25 lis 2016, 00:15
autor: Maciek1995
A mi się wydaje że nie ma nic gorszego niż przereklamowany Castrol

: 25 lis 2016, 12:41
autor: Krix0
Jeśli nie wiesz czym zalany był wcześniej to zrób plukanke, napewno nie zaszkodzi a wyczysci xi resztki starego oleju.
Liqui Moly Engine Flush<-- dobry środek wystarczy wlać przez bagnet silniczek pochodzi 10min i spuścił wszystko
przykład aukcji http://allegro.pl/liqui-moly-engine-flu ... i_c=194111

Re: Pomoc w wyborze oleju

: 25 lis 2016, 13:31
autor: elemenateur
Lukasz24815 pisze:Witam,

wiem, że takich tematów jest na pęczki ale jak czytam to wszystko to sam nie wiem co mam zalać :(

Zbliża się pierwsza wymiana oleju (C6 3.0TDI BMK 224KM 2006rok), nie wiem co lał poprzedni właściciel i sam nie wiem jaki olej silnikowy zalać.

W kodzie wyposażenia we wnęce bagażnika wynalazłem kod 7GN co "niby" oznacza, że moje autko nie posiada DPF'a.

Podobno w tej sytuacji należy zalać silnik olejem spełniającym norme 505.01, prawda to??
Od razu wyszukałem oleje które mnie interesują.

- Motul 8100 X-Clean 5w40
Obrazek

- Liqui Moly 5W30
Obrazek

Panowie, dobrze są dobrane te oleje i który najlepszy będzie? (przebieg 302.000tyś)

Dziękuję

w tej sytuacji trzymasz się normy 505.00, możesz oczywiście wlewać 505.01


LM Diesel synthoil - najdroższy najwyższa półka
x-cess x-clean , specific 5W40 z motula też śmiało można wlewać.
Pozdrówki
Marcin

: 25 lis 2016, 15:05
autor: Damolka89
Maciek1995 pisze:A mi się wydaje że nie ma nic gorszego niż przereklamowany Castrol

Może i przereklamowany, ale spora grupa użytkowników go stosuje i nie narzeka jest w przyzwoitej cenie i jakościowo bardzo dobry.

: 25 lis 2016, 15:51
autor: mat1324
Oryginalny Castrol jest dobrym olejem. Nie bez powodu stosowany jest w serwisach grupy VAG, ale na polskim rynku trudno dostać oryginał. Kupowałem ostatnio Motula u oficjalnego dystrybutora i trochę opowiedział mi jak 'robi się' tańszą wersje tego samego oleju. Przecież w internecie Motula Specific 5W30 504 00 507 00 można kupić za 150 zł za 5-litrowe opakowanie, gdzie u niego płacę 210 zł za taki sam olej (cena większa o 40%). Jakim cudem jest taka różnica?

: 25 lis 2016, 15:54
autor: elemenateur
Castrol niemiecki może i nie jest najgorszy. Problem z brakiem powtarzalności.

PS. Wpadnij do nas Mat1324 to pokażę Ci magazyn byś wiedział co i jak grane jest z motulem.

Pozdrówki
Marcin

: 25 lis 2016, 16:08
autor: mat1324
Motula kupuję u dystrybutora, który ściąga go prosto z Francji. Także na 99,99% jest to oryginał. Dodatkowo można u niego kupić inne oleje, ale tylko te z górnej półki oraz filtry Manna. Cen tych ostatnich nawet nie pobijają sklepy internetowe <okok>. W ofercie ma też części, ale cena nie jest tak atrakcyjna.
Po drugie mając auto za kilkadziesiąt tysięcy zł, chyba można dołożyć tę stówkę do wymiany i wiedzieć, że lejemy oryginał. Silnik na pewno nie będzie narzekał <rotfl> .
elemenateur pisze: PS. Wpadnij do nas Mat1324 to pokażę Ci magazyn byś wiedział co i jak grane jest z motulem.
Co miałeś na myśli?

: 25 lis 2016, 16:19
autor: elemenateur
my z motulem działamy od 10 lat niespełna
specific kosztuje 170zł 5W30 i oczywiście jest 100% oryginalny.

Czy możesz powiedzieć jaki dystrybutor Ci to sprzedaje. O ile wiem a w sumie z motulem wiem dużo wszystko do naszych dystrybutorów jedzie z magazynu prosto z Niemiec :)

Pozdrówki
marcin

: 25 lis 2016, 22:20
autor: Lukasz24815
Dziękuje za odpowiedzi, w takim razie zaleje Liqui Moly 5w30 pełny syntetyk z normą 505.00 505.01 i myślę że powinno być ok

pozdrawiam

: 26 lis 2016, 01:10
autor: mat1324
Kupuję w Motokram w Poznaniu przu ulicy św. Jerzego 7-9.

: 26 lis 2016, 17:08
autor: januszm
jak nie masz dpf to polecam jeszcze Aral High Tronic 5w-40
Spelnia wszystkie wazniejsze normy BMW LL-04, MB226.5/229.31/229.51, PORSCHE A40, VW 50200/50500/50501.
Tylko uwaga sa jeszcze stare oleje o tej samej nazwie w sprzedazy ktore nie spelniaja BMW LL-04 i MB226.5 oraz MB229.51.
Zwracajcie Uwage na naklejke

: 27 lis 2016, 09:23
autor: predki
Tak jak koledzy piszą dużo jest podrób oleju ja używam castrol edge 5w30 i to samo tez leje w servisie volvo i vag grupa