Strona 1 z 1

[A6 C6 3.0TDI V6] Pomoc przy wycenie po stłuczce

: 09 lis 2016, 20:44
autor: arbeiten100
Dzień dobry. Dzisiaj miałem niestety stłuczkę z nie mojej winy. Prosiłbym o orientacyjną wycenę. Jutro będę dzwonił do ubezpieczyciela.

Jak lepiej zrobić. Oddać samochód do serwisu czy naprawiać na własną rękę?? Czy mogą zdarzyć się jakieś ukryte szkody samochodu, które dopiero z czasem się ujawnią?

To co udało mi się zauważyć, do zgłoszenia:

1. Uszkodzony reflektor przedni lewy xenonowy, brak świateł, uszkodzone mocowanie,
Przy dłuższej jeździe błąd prawego reflektora (gasną światła)

2. Mniejsza moc samochodu, gwizd turbosprężarki

3. Uszkodzony system parkowania wraz z przednimi czujnikami

4. Porysowany i pęknięty zderzak z lewej strony od dołu, popękany lakier, srebrna listwa porysowana

5. Porysowany i wgnieciony lewy błotnik przedni

6. Porysowana oryginalna alufelga




Po stłuczce mam jeszcze problem z elektrycznym sterowaniem szyby od pasażera, nie działa sterowanie i nie chce się otworzyć, tylko próbuje. Może to wynikać z modułu komfortu, może to wynikać ze stłuczki, czy to tylko zbieg okoliczności?

Umieszczam zdjęcia.



Ślicznie dziękuję za pomoc.


Obrazek


Obrazek

Obrazek

: 09 lis 2016, 21:48
autor: camelllcamelll
arbeiten100 pisze:Ślicznie dziękuję za pomoc.
Ciekawe w jakiej firmie ma ubezpieczone auto sprawca kolizji, moim zdaniem jest to ważna sprawa, żeby później nie było problemu z uzyskaniem odszkodowania.
Osobiście wolałbym oddać samochód do serwisu, przynajmniej będziesz miał zrobione na oryginalnych częściach, wiadomo że będzie drożej ale skoro to nie z twojej winy to koszty i tak pokrywa ubezpieczyciel. Firmy ubezpieczeniowe na każdy możliwy sposób próbują obniżyć koszty wypłacanych odszkodowań, i jeżeli zgodzisz się na naprawę na tzw. kosztorys / chyba tak to się nazywa / to Ci tak wyliczą że może braknąć gotówki na naprawę u kowala. W serwisie przejrzą auto podczas naprawy i nie powinno nic dodatkowo wyskoczyć.

: 09 lis 2016, 23:59
autor: żybis
Witam

Ostatnio miały się znowelizować przepisy o ubezpieczeniach i możesz naprawiać samochód u swojego, a nie sprawcy ubezpieczyciela. Nie wiem czy wszystkie TU tak działają, ale wioadące raczej tak.

Jaki wybrać wariant naprawy zależy od ciebie. Jak masz zaufany warsztat i chcesz się bawić w kupowanie części i samodzielne (lub z pomocą fachowca) naprawy to kosztorys. Trwa to z reguły dłużej, bo TU często zaniżają wypłatę lub proponuję kwotę bezsporną. Często trzeba pisać odwołania, kolejne oględziny itp. Rozliczenie bezgotówkowe z reguły jest prostsze dla Ciebie od strony formalnej, bo sprawy formalne załatwia ASO i TU. Naprawa bezgotówkowa może też odbyć się poza ASO, jeżeli warsztat ma umowę z TU.
Natomiast nie zawsze naprawa w ASO = profesjonalne podejście. Mało która firma ma własną profi lakiernię, blacharnię - często korzystają z podwykonawców (a czasem to firmy takie same jak "cytryin i gumniak")

Generalnie z reguły kosztorys - pozwala zaoszczędzić trochę grosza (robiąc część rzeczy samodzielnie, ze szwagrem lub kolegą. Z bezgotówkowej nie masz nic poza zlikwidowaną szkodą.

Generalnie jest coraz lepiej z likwidacją szkód (dobre wyceny, auta zastępczę, brak problemów), niestety wszyscy za to płacimy coraz wyższymi składkami OC i AC.

Pozdro
Przemo

: 10 lis 2016, 16:12
autor: arbeiten100
Byłem dzisiaj w ASO AUDI i chciałem, aby mi wycenili szkody lub powiedzieli orientacyjny koszt naprawy. Oczywiście mnie zbyli i powiedzieli, że mogą taki kosztorys zrobić, ale za 500zł.

Drogi będzie koszt takiej naprawy z tych rzeczy co wymieniłem. Czy coś więcej się stało pod maską, to nie wiem. Mógłbym prosić o wycenę +/-, abym miał jakieś podstawy jak ustali mi PZU odszkodowanie?

Malowanie tylnego blotnika

: 10 lis 2016, 16:56
autor: Sambi
Przy okazji zapytam czy wycena malowania tylnego blotnika na 550 zł przez TU to dobra cena?

: 11 lis 2016, 00:21
autor: remont5
ogólnie to chyba nie ten dział