[ BRE 2.0 140 KM] Turbina zaczyna pracować czasami od 2,4 ty
: 11 lis 2016, 13:35
Koledzy mam problem i szukam rozwiązania już jakiś czas - niestety bezskutecznie.
Moja A6 jest z 2008 roku.
W silniku gdy jest już ciepły pojawia się dziura w turbo. Silnik raz ciągnie raz nie ciągnie od pierwszego biegu. Objaw jest taki że na jedynce rusza dobrze do około 2 tyś obrotów a później jest odczuwalny wyraźny spadek mocy.
Bieg drugi i staram się wkręcić na na 2400 obr, silnik rozpędza się bez rewelacji i przy 2300-2400 następuje szarpnięcie i wtedy wyraźnie idzie. Ewidentnie widać że dopiero wtedy zaczyna pracować turbo.
Nie jest to zasada. Czasami idzie dobrze od początku obrotów, ale gdy tylko jest już dobrze zagrzany cięgnie w różnych partiach obrotów.
EGR wymieniony na fabrycznie nowy, przy okazji wyczyszczone dokładnie klapy i nadal ten sam motyw.
Gdzie jeszcze szukać problemu?
[ Dodano: 2016-11-11, 13:35 ]
Nie ma odpowiedzi, to może coś dopiszę być może jak rozwiążę problem to będzie to dla kogoś jakaś wskazówka.
Samochód zachowuje się nieliniowo podczas rozpędzania.
Jak już pisałem na 1 biegu raz rozpędza się dobrze ale w pewnym momencie (około 2000-2200 obr) straci połowę mocy, tak jakby go coś nagle zamuliło. Innym razem ciągnie od początku słabo.
Wiem że to silnik 2.0 i nie będzie chodził jak 3-litrowa wersja, ale jak w końcu dostaje mocy bo coś się tam odblokowuje - to wiem że wtedy działa prawidłowo i tak powinien chodzić.
Bieg 2-gi idzie bez rewelacji natomiast przy (około 2000-2400 obr) dostaje wyraźnie mocy i czuć tak jakby doładowanie ruszyło.
Byłem u mechanika i sprawdzał turbinę (oględziny bez demontażu) - stwierdził że pracuje prawidłowo. Trochę mnie to nie przekonuje takie sprawdzanie i zakładam że będę musiał ją wymienić.
Na biegach wyższych nie ma takiego zjawiska ale wyjątkowo na 4 biegu pojawia się szarpanie.
Pojawia się (około 1600 -1700obr) jeżeli jadę delikatnie i ledwo naciskam gaz.
Jeżeli mogę coś napisać w kwestii tego co odczuwa się po stronie kierowcy, to tak jakby coś się otwierało i domykało i nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny.
- Pompa paliwa?
- Przepustnica?
- Sprężarka?
Przy samochodzie nie było nic grzebane od strony softu, więc to wykluczam.
Czytałem w innych wątkach że koledzy mieli problem z przepustnicą. Jednak nie jestem biegły w temacie i nie wiem jak ją zdiagnozować?
Jeżeli to nie pomoże, będę wymieniał całą sprężarkę.
Moja A6 jest z 2008 roku.
W silniku gdy jest już ciepły pojawia się dziura w turbo. Silnik raz ciągnie raz nie ciągnie od pierwszego biegu. Objaw jest taki że na jedynce rusza dobrze do około 2 tyś obrotów a później jest odczuwalny wyraźny spadek mocy.
Bieg drugi i staram się wkręcić na na 2400 obr, silnik rozpędza się bez rewelacji i przy 2300-2400 następuje szarpnięcie i wtedy wyraźnie idzie. Ewidentnie widać że dopiero wtedy zaczyna pracować turbo.
Nie jest to zasada. Czasami idzie dobrze od początku obrotów, ale gdy tylko jest już dobrze zagrzany cięgnie w różnych partiach obrotów.
EGR wymieniony na fabrycznie nowy, przy okazji wyczyszczone dokładnie klapy i nadal ten sam motyw.
Gdzie jeszcze szukać problemu?
[ Dodano: 2016-11-11, 13:35 ]
Nie ma odpowiedzi, to może coś dopiszę być może jak rozwiążę problem to będzie to dla kogoś jakaś wskazówka.
Samochód zachowuje się nieliniowo podczas rozpędzania.
Jak już pisałem na 1 biegu raz rozpędza się dobrze ale w pewnym momencie (około 2000-2200 obr) straci połowę mocy, tak jakby go coś nagle zamuliło. Innym razem ciągnie od początku słabo.
Wiem że to silnik 2.0 i nie będzie chodził jak 3-litrowa wersja, ale jak w końcu dostaje mocy bo coś się tam odblokowuje - to wiem że wtedy działa prawidłowo i tak powinien chodzić.
Bieg 2-gi idzie bez rewelacji natomiast przy (około 2000-2400 obr) dostaje wyraźnie mocy i czuć tak jakby doładowanie ruszyło.
Byłem u mechanika i sprawdzał turbinę (oględziny bez demontażu) - stwierdził że pracuje prawidłowo. Trochę mnie to nie przekonuje takie sprawdzanie i zakładam że będę musiał ją wymienić.
Na biegach wyższych nie ma takiego zjawiska ale wyjątkowo na 4 biegu pojawia się szarpanie.
Pojawia się (około 1600 -1700obr) jeżeli jadę delikatnie i ledwo naciskam gaz.
Jeżeli mogę coś napisać w kwestii tego co odczuwa się po stronie kierowcy, to tak jakby coś się otwierało i domykało i nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny.
- Pompa paliwa?
- Przepustnica?
- Sprężarka?
Przy samochodzie nie było nic grzebane od strony softu, więc to wykluczam.
Czytałem w innych wątkach że koledzy mieli problem z przepustnicą. Jednak nie jestem biegły w temacie i nie wiem jak ją zdiagnozować?
Jeżeli to nie pomoże, będę wymieniał całą sprężarkę.