Strona 1 z 1

[ BMK 3.0 224 KM] Uszczelnienie przepływomierza

: 04 lis 2016, 23:07
autor: krzysiek250780
Witam , w dniu dzisiejszym wymieniałem w swoim samochodzie filtr powietrza (okrągły) oraz przepływomierz i zauważyłem iż na styku przepływomierza z obudową filtra powietrza nie ma żadnej uszczelki. Jak dla mnie to tam powinna być jakaś uszczelka. Obecnie stykają się tylko plastikowe obudowy które wg. mnie nie zapewniają 100% szczelności. Na kołnierzu starego przepływomierza też nie było żadnej uszczelki. W związku z czym zastanawiam się czy tak ma być czy czegoś mi brakuje. Filtr powietrza w obudowie ma dwie grube gumowe uszczelki. Rura gumowa od przepływomierza do silnika też jest porządnie skręcona obejmami metalowymi. A na łączeniu przepływomierza z obudową filtra powietrza nic.
Będę wdzięczny za wszelkie info , szukałem ale google nic nie znalazło w kwestii tego o czym piszę powyżej.

: 05 lis 2016, 04:29
autor: camelllcamelll
Będę wdzięczny za wszelkie info
z tego co pamiętam powinien być pierścień uszczelniający

https://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1

: 05 lis 2016, 07:44
autor: krzysiek250780
Dzięki za odpowiedź, też tak uważam iż coś tam powinno być, ale z nowo zakupionym przepływomierzem w opakowaniu tego pierścienia nie było.
Pytanie czy jest to element który można zakupić oddzielnie , a jeśli tak to czy ma to jakiś symbol po którym można go zamowić?
No chyba że powinno to być razem z przepływomierzem a nie zostało włożone do opakowania?

Na jednej z aukcji na popularnym poltalu udało mi się znaleść zdjęcie tego przepływomierza z uszczelką, co by potwierdzało iż takowa uszczelka musi być. Pytanie tylko gdzie to można dostać?

: 05 lis 2016, 15:37
autor: camelllcamelll
Witam

A czasami nie powinno to być z filtrem powietrza, tak mi się wydaje

a to jest ten o-ring

Obrazek

: 05 lis 2016, 19:01
autor: krzysiek250780
Masz rację duży oring dostarczony wraz z filtrem to jest to czym sie to uszczelnia. Mój błąd polegał na tym iż, ktoś kto poprzednio wmianiał filtr założył ten oring w niewłaściwy sposób a ja się zasugerowałem i zrobiłem tak jak było. Duży oring powinien być zainstalowany na styku filtra i przepływomierza. Już to poprawiłem, ciasno wchodzi ale dało radę.

Nie wiem kto to wcześniej tak zamontował , ale podejżewam iż dzięki temu silnik łapał "lewe" powietrze przez co nie chodził tak jak powinien.

Najważniejsze, że teraz jest prawidłowo.
Bardzo dziękuję za wskazówki i pomoc.